Autor Thema: WDP  (Gelesen 18279 mal)

Offline willy2

• Mitglied
  • alle hulp is welkom!
WDP
« Antwort #15 am: 06. Januar 2008, 20:49:08 »
Hallo allemaal.
nu wilde ik gisteren windigipet halen bij J.Kramer maar deze was momenteel niet leverbaar omdat de maker een aantal weken op vakantie was? wat ik dus zeer jammer vind! dat  toch het systeem volgens mij afhankelijk is van 1 man.vind iktoch een beetje trikkie.
ik ga speciaal niet over op een amateur programma ivm afhankelijk zijn van een beperkt groepje of 1 man nu ben je dat waarschijndelijk ook, vraagje ??? weet iemand soms waar het nog meer tekoop is ??? en evt. op te halen??
bvd
willy
HO-marklin C. Central station.S88,k83,mobilstation.
Heljan containerterminal,marklin kraan,faller car systeem

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: WDP
« Antwort #16 am: 06. Januar 2008, 21:57:47 »
hallo Willy,

ik snap jouw antwoord even niet goed, Wdp is zeker geen amateur programma, en ook niet afhankelijk van 1 man, dat er op het moment even geen cd met licentie voorradig is, is een ander verhaal, vermoedelijk een kwestie van hooguit een paar weken geduld, even verder met de demo ..........

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #17 am: 06. Januar 2008, 22:09:50 »
Beste Willy,

I.v.b. de afgelopen feestdagen wacht ik ook veel langer dan normaal op mijn bestelde materialen.

Ik wilde ook graag nog 10 locs ombouwen, maar helaas.

Zelf vind ik dat ook minder maar ik sta er wel voor open dat dit de omstandigheden zijn op het moment.
Ook ik ben van het type, vandaag besteldt, dan wil ik het graag vorige week in huis hebben maar ja, dat gaat nu eenmaal niet altijd op, hoe vervelend dit ook gevoelsmatig kan zijn.
Maar ik begrijp vanuit jouw gevoel je reactie wel.
Het is dus even "behelpen".
En zoals Walter al aangeeft, je kunt met de Demo ook nog even "rommelen en verkennen".

Ik hoop voor je dat de komende weken omvliegen zodat je, je bestelde WDP vlug in huis krijgt.

Sterkte met het wachten.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #18 am: 06. Januar 2008, 22:36:33 »
Goedenavond Willy,

Vandaag heb ik je even (telefonisch) gesproken, en het een en ander uitgelegd over WDP, met name dat het een professioneel programma is, en zeker niet afhankelijk is van 1 persoon. Ik zou me niet ongerust maken hierover. Ik sluit mij geheel aan bij Walter en Riny, met de demoversie kun je al het een en ander uitzoeken.
Aanstaande zaterdag, als je bij me op bezoek komt om mijn baan met WDP te zien, kan ik je wellicht nog het een en ander verduidelijken. En Jaap Kramer kan je zeker alles vertellen over hoe WDP aan te schaffen.
Net als Riny aangeeft, een modelspoorwinkel heeft ook niet alles op voorraad en bij een bestelling gaat soms wat tijd overeen. Ik kan je er alles over vertellen. (zit inmiddels al maanden te wachten op een bestelling bij de firma M :( )

Ik zie je zaterdag.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #19 am: 06. Januar 2008, 23:32:25 »
Goede avond Willy,

Zitat
weet iemand soms waar het nog meer tekoop is  en evt. op te halen??

Voor zover ik weet kan je WDP ook bij Wentink in Arnhem kopen. Maandag gesloten

Overigens ben ik er van overtuigt dat Jaap er alles aan zal doen om je WDP snel te leveren Ik neem aan dat je dat met hem hebt afbesproken.

Er is ook een gezegde: "geduld is een schone zaak" en heb je in ieder geval nog wat om naar uit te kijken maar als je het dan eenmall hebt :D :D :D :D :D
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #20 am: 07. Januar 2008, 00:34:35 »
Hallo Willy2,

Ik sta geheel achter de redenering van de voorgangers. ;)

Zoals Bob ook al aangaf kun je WDP ook bij Wentink in Arnhem bestellen, en die wordt verstrekt via Viessman.
Ook Wentink heeft ze niet in vooraad, en moet besteld worden bij Viessman.

Een andere manier van bestelling kun je rechtstreeks bij WDP zelf.
Dr. Peterlin is inderdaad de bedenker van deze WDP besturings programma, maar zeker niet de enige die dat programatuur levert. En ook niet de enige die bepaalt, dat het een eenmans zaak is. :-X
Ook in Duitsland zijn verschillende zaken die WDP Pro X verkopen.

Ik denk ook misschien, door samenloop van omstandigheden bij jouw even mis is gelopen, dat kan.
Nietemin zal Jaap Kramer ook alles eraan doen om aan jouw wensen te voldoen.

Voorts, heeft Gerard je aangeboden om bij hem langs te komen, om de mooie WDP programmatuur te mogen aanschouwen.

Heb effe geduld, en dat komt voor elkaar. ;D

« Letzte Änderung: 07. Januar 2008, 21:45:09 von jan leendert »

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #21 am: 07. Januar 2008, 08:25:39 »
Jan Leendert goede morgen,

Kan je mij jouw mail adres toelaten komen?
Mijn mail adres vind je in mijn profiel  :D

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #22 am: 07. Januar 2008, 10:42:17 »
Jan Leendert goede morgen,

Kan je mij jouw mail adres toelaten komen?
Mijn mail adres vind je in mijn profiel  :D

Goedemorgen Bob,

Als het goed is, zie je in jouw menu onder het kopje "mijn berichten", mijn bericht. ;)

Offline willy2

• Mitglied
  • alle hulp is welkom!
« Antwort #23 am: 08. Februar 2008, 20:51:59 »
hallo,windigipetters ;)
hierbij weer een berichtje van willy2
ik heb van de week een email en een soort excuses gekregen van jaap, dat hij niets meer had laten horen over de bestelling van windigipet pro. dit naar aanleiding van mijn bericht dat ik windigipet afbestelde :-X ik wacht nu al zo lang en ben bezig met andere mogelijkheden oa raptor is een optie :o of alsnog koploper met de aanpassing om via het oude systeem te werken, zonder C.S. zoals ook raptor aanbied.
voordeel is snel leverbaar ongeveer zelfdeprijs klasse maar met bedieningsunit.
koploper gratis en in het nederlands,ook ondersteuning via website kosten aanschaf oude marklin unit nodig.
windigipet, momenteel niet verkrijgbaar 6 weken niet dus toch mede van 1 man afhankelijk :( iets meer mogelijkheden, nadeel duits en niet leverbaar :(
dus zostaan de zaken momenteel.
groetjes,willy2 ;)

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #24 am: 08. Februar 2008, 22:03:20 »
hallo,windigipetters ;)
ik heb van de week een email en een soort excuses gekregen van jaap, dat hij niets meer had laten horen over de bestelling van windigipet pro. dit naar aanleiding van mijn bericht dat ik windigipet afbestelde

Jammer te horen dat het allemaal niet vlotten wil, ik zelf had WDP binnen drie werkdagen in huis. Ik begrijp jou frustatie maar ben je al zover dat je op dit moment niet verder kunt met de demo versie. Ik b.v. zou nog enkele maanden met de demo versie vooruit gekunt omdat ik nu pas klaar ben met mijn schaduwstation en één dezer dagen begin te bouwen aan nivo 2.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #25 am: 08. Februar 2008, 22:27:15 »
Hoi Willy,

Is WDP ook niet leverbaar in Duitsland, bij Viessmann of Modellplan?

Raptor werkt volgens mij zonder een PC. Je zult hierbij wel beperkingen tegenkomen, denk je niet?
Met name het overzicht lijkt me niet gemakkelijk. Het is ongeveer hetzelfde als rijden met het CS zonder computer. Dit laatste vind ik niet te overzien met een meertreinen bedrijf.

Offline willy2

• Mitglied
  • alle hulp is welkom!
« Antwort #26 am: 08. Februar 2008, 23:34:54 »
hallo,windigipetters ;)
ik heb van de week een email en een soort excuses gekregen van jaap, dat hij niets meer had laten horen over de bestelling van windigipet pro. dit naar aanleiding van mijn bericht dat ik windigipet afbestelde

Jammer te horen dat het allemaal niet vlotten wil, ik zelf had WDP binnen drie werkdagen in huis. Ik begrijp jou frustatie maar ben je al zover dat je op dit moment niet verder kunt met de demo versie. Ik b.v. zou nog enkele maanden met de demo versie vooruit gekunt omdat ik nu pas klaar ben met mijn schaduwstation en één dezer dagen begin te bouwen aan nivo 2.
hallo,willy
nee met de demo  is te klein en ik heb er dus nooit mee gewerkt veel te beperkt, mijn baan heeft al30 wissels  en vele locs ondertussen .ook het werk wat je ermee hebt om dat nu 2 x te doen vindt ik jammer en verloren tijd, die kan ik nmomenteel beter in mijn baan en fcs steken :D
groetjes,
willy2

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #27 am: 08. Februar 2008, 23:55:04 »
Hallo Willy,

Waarom bestel je hem niet gewoon in Duitsland tijdens het vragen uurtje as. maandag.
Ik denk dat je hem zo in huis hebt.
Tel +49 172 2011009

Offline willy2

• Mitglied
  • alle hulp is welkom!
« Antwort #28 am: 08. Februar 2008, 23:55:52 »
hallo,gerard.
ik heb een tijd terug bij wentink geinformeert voor levering, maar daar was ook een wachtijd die niet wisten of altans onduidelijk waren over de levertijd, heb ook eerst op jaap zijn levering gewacht  :( dacht dat dat enkele weken zou duren, maar ja zoals je in bovenstaande leest donderdag pas bericht terug gehad ??? terwijl iemand anders wel is beleverd :-X ondertussen. maar die man wilde hem perse op dat moment hebben is volgens jaap perongeluk voor gegaan met een eigen licency. :-\ in duitsland wilde ik het niet halen dit omdat dhr peteling moet weten dat er in holland ondaks het duits toch nog handel voor hem zit ;) enzo mischien toch nog in het nederlands wil vertalen :)
 oja dit vergeet ik trouwens nog :o

een leverancier die naar nederland exporteerd is volgens de wet verplicht een handleiding /gebruiksaanwijzing in het Nederlands er bij te leveren?? dit kwam onlangs op mijn werk terspraken werk bij een import bedrijf wat Duitse producten verkoopt en zijn door een klant aansprakelijk gesteld omdat er geen Nederlandse gebruiksaanwijzing bij een product van € 74,20 zat, dat was voor hem 1 malig speciaal besteld ,en eiste nu een vertaling van het duitse blad/gebruiksaanwijzing wat wij meegestuurd hadden. zo niet waren wij aansprakelijk voor alle kosten die het met zich meebracht en schade die hij hierdoor opliep ??? na vraag bij onze advocaat bevestigde dit dat dat klopte en wij met spoed voor een vertaling moesten zorgen :o mischien is dit ook voor windigipet wel zo ;) ;) ;) :)
en opend dit ook perspektief :D
tot zover.
willy2

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #29 am: 09. Februar 2008, 00:03:40 »
Hoi Willy,

Net als Bob al aanhaalde, zou ik 'm in Duitsland bestellen. Als je nu wéér eens 6 weken moet wachten.......