Autor Thema: WDP  (Gelesen 17969 mal)

Offline willy2

• Mitglied
  • alle hulp is welkom!
Re: WDP
« Antwort #30 am: 09. Februar 2008, 00:25:41 »
hallo,gerard
uit duitsland halen is geen optie zie mijn laatste bericht. en ik wacht echt geen 6 weken meer hoor, ben met andere plannen bezig heb gisteren een mailtje terug gestuurd naar jaap maar nog (of weer) niets gehoord :( ze zouden deze week waarschijndelijk komen ??? ??? ??? ??? maar niets vernomen van jaap ??? ??? dus ik denk niet dat windigipet wat voor mij wordt ??? de reden waarom ik voor dit programma zou kiezen zijn allang verdampt. jaap vertelde me dat het een prof. programma is en niet van 1 man afhankelijk zoals koploper is deet mijn voormalige keuze op windigipet vallen, maar ja zoals al meer verteld is is dit toch minder prof. als jaap het voorstelde. dhr. peteling is of op vakantie of aan het feesten en kan daardoor niet leveren ??? ??? dus simpele conclusie die ik helaas moet stellen programma in nederland is toch afhankelijk van 1 man ???

hoe is het met jou baan ??? ik heb ondertussen ook niet stil gezeten heb cfs nu rijden en ben tankstop aan het bouwen ;D loopt verder wel lekker met alles, veel nieuwe dingen aangeschaft o.a. container terminal van Heljan en marklin kraan diverse nieuwe locs en wagons en een hondekop piko.
dit was het weer groetjes, willy2
HO-marklin C. Central station.S88,k83,mobilstation.
Heljan containerterminal,marklin kraan,faller car systeem

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #31 am: 09. Februar 2008, 11:25:10 »
Hoi Willy,

Met mijn baan gaat het uitstekend. De schaduwstationbesturing in WDP heb ik sinds je bezoekje drastisch verandert, het loopt nu veel efficiënter.
Jammer dat je WDP nu laat voor wat het is. Maar nogmaals, als je WDP graag wilt hebben moet je dit gewoon in Duitsland bestellen. Lijkt me sterk dat het daar niet leverbaar is. Alleen ik begrijp uit jouw verhaal dat je het ook een bezwaar vindt dat Pro X alleen in het Duits (of Engels) leverbaar is. Als je snel een programma in het Nederlands wilt hebben, ja dan houdt het, wat betreft WDP, voorlopig even op, denk ik....

jlt

• Gast
« Antwort #32 am: 09. Februar 2008, 11:41:15 »
Beste Willy2,

Jammer,jammer en nog eens jammer. :(

Dat Dr. Peterlin aan het feesten was, is bekend.
Dr. Peterlin is prins in zijn carnaval periode bij Hurth, dat was reeds via WDP forum hier bekend gemaakt.
Iedere WDP "familie" heeft dat met resepct ook geuit. ;)

Dat Jaap niet veel kan doen heeft ook zijn reden.
Dat WDP produkt is in de afgelopen tijd een update moeten ondergaan van wegens de copieer bescherming.
Dat soort gevallen neemt nu eenmaal tijd in beslag en de combinatie met de carnavals periode.

Je haalt een wet tevoorschijn, die naar mijnsinziens niet met betrekking heeft op het product WDP.
Dr. Peterlin heeft al diverse male aangegeven dat er een Nederlandse vertaling in aantocht is, en begrijp dan ook dat er 570 blz zijn die niet zo even in 1 2 3 vertaaldt moet worden.

Net zoals mijn voorgangers het al verwoorde, er hadden ook andere mogelijkheden geweest om de WDP te bestellen.

Begrijp mij goed, dat de mes aan twee kanten snijdt.
Net zo goed dat mijn IB flink aan het resetten is gegaan, daarmee hoef ik Uhlenbrock niet mee af te kraken.
Ik stap gewoon naar een ander merk, en de IB hou ik voor de verlichtingen en lantaarn palen e.d.

Maar de WDP stap ik nooit van mijn levensdagen af, dat programma geeft mij zoveel vertrouwen, en die is velemale groter dan de IB.

Offline willy2

• Mitglied
  • alle hulp is welkom!
« Antwort #33 am: 09. Februar 2008, 12:09:24 »
hallo,jan leendert.
bedankty voor je (jullie reacties)
begrijp ik het goed dat dhr.peteling bezig is met een vertaling? ???
ik had begrepen dat er in belgie iemand vermeulen of zo mischien mee bezig ging houden met de vertaling voor eigen rekening? maar ik kan het mis hebben! en volg niet alles over windigipet ::)  maar om op dat verhaaltje van mijn werk terug komend denk ik steeds meer aan dat het ook voor windigipet mogelijk is ??? vanuit dhr.peteling!
geef daar eens reacties op ???
groetjes, willy2

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #34 am: 09. Februar 2008, 13:22:23 »
Goede morgen Willy,

Ik begrijp ook niet waarom WDP niet uitgeleverd kan worden. Normaal gesproken lezen veel Duitse forum leden, waaronder Hr Peterlin, ook het Nederlandse forum en je zou toch een possitieve reactie vanuit die hoek kunnen verwachten voor de levering van WDP. Heb je de vraag op de het Duitse forum al eens gesteld waar je WDP kunt kopen misschien geeft dat een bevredigend antwoord.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #35 am: 09. Februar 2008, 14:43:23 »
Goedemiddag allen,
Ik had deze 3 pag. al eerder gelezen maar dacht eigenlijk met een oude discussie te maken te hebben
Als deze disc. nog relevant is even het volgende. Ik heb op 24/1 een mail aan Peterlin gestuurd met de bestelling voor WDP dezelfde avond getelebankiert (in goed vertrouwen) en op 1/2 dus 5 dgn later het spul compleet in huis.
Had nog niet eens de tijd gehad om een nieuwe laptop te kopen die heb ik nu wel en de 500 pag NED vertaling zitten ook in een map ,mijn Duits in treintjes-jargon is ook niet sterk maar zal voor de meesten met de vert. erbij toch geen probleem zijn.
Willy ik ben nu precies 5 uur bezig met WDP en kan laten rijden wat ik wil, WDP is volgens mij erg stabiel en verschrikkelijk leuk als ik kijk naar de andere mogenlijkheden. (de probl. met opstarten lagen meer aan mij en het cs.)
De eerste update zit er ook al in. Ik ken geen andere best. progr. maar ik denk niet dat er iets beters te krijgen is.
Ik heb me 6 wkn lang georienteerd(o.a. hier) en deze keuze gemaakt zonder enige ervaring en weinig kennis van comp.
Ik probeer niemand over te halen tot WDP maar zo heb ik het een beetje gedaan en beleefd.
Groeten Kees.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #36 am: 09. Februar 2008, 14:47:49 »
O, ja vergat ik nog te zeggen (voor Willy?) Op 22 jan een mailtje naar Peterlin voor info over levertijd enz. het antw. was sofort en dat klopte.

Offline willy2

• Mitglied
  • alle hulp is welkom!
« Antwort #37 am: 09. Februar 2008, 18:38:47 »
hallo,kees.
ik heb vol bewondering je antwoord gelezen en ben echt en echt verbaasd en zelfs een beetje boos :'(, dhr j.kramer verzekerde mijn dat dhr peteling in thailand of ergens zat en niet bereikbaar was tot begin februari en daarna meteen carnaval ging vieren. dus iets klopt er niet ::) heb net een mailtje van jaap gehad dat het waarschijndelijk begin volgende  week binnen kwam. wat ik dus niet van die heer peteling dan begrijp dat hij, en rechtstreeks levert? en via de handel??ook vind ik het heel raar van hem dat hij de handellaar laat wachten en niet bereikbaar is maar ondertussen wel zelf gaat leveren ??? ik persoonlijk vind dit geen goede zaak, hij weet via jaap kramer dat ik er met smart op zat te  wachten en alleen via een nederlandse handellaar wil kopen chauvinistisch he! ;) ook al om hem te laten weten dat er in nederland vraag naar is en wij niet zo`n on intressant landje ;) waar het nu toch op lijkt zijn mede door de inzet van heet vaste forum pannel waarvoor zeer veel dank :) ook heb ik nog geen enkele reactie van dhr peteling gezien  of ontvangen??? als hij dan wel begaan is met de hollanders zo als hij aan sommige leden laat blijken. dit was het weer.
groetjes en bedankt voor de reacties :)
willy2
« Letzte Änderung: 09. Februar 2008, 18:41:09 von willy2 »

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #38 am: 09. Februar 2008, 18:59:06 »
Hallo willy,
Tja, begrijpen doe ik sommige dingen ook niet, vroeger pakte je de telefoon en wist je gelijk hoe of wat.
Ik zeg dat omdat ik 2 wkn eerder een mail stuurde naar j. Kramer omdat ik op een/het forum las dat hij WDP leverde voor Ned. het was een mail met de vraag om info. met de intentie om te bestellen,ik heb daar nooit antwoord op gehad.
Maar omdat ik WDP wilde heb ik andere wegen (zoals geschreven)bewandeld.
En het klinkt niet principieel, maar ik zit nu wel te WDP-en,maar goed ieder neemt z'n eigen beslissingen. Overigens was mede een reden om voor WDP te kiezen de sfeer hier op het forum en dat maakt de hobby als je bij tijd en wijle hulp nodig hebt wel leuker.
Nou Willy succes met je verdere stappen en een hartelijke groet,
Kees

jlt

• Gast
« Antwort #39 am: 09. Februar 2008, 23:45:01 »
Beste Willy2,

Ik kom daar nog even op terug.
Zie bijgaande link, dan kun je al zien, dat je WDP rechtstreek bij Dr.Peterlin had kunnen bestellen.
Kijk maar, dat was wat eenvoudiger geweest. ;)

http://www.windigipet.de/win-digipet-preise-und-bestellen/

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #40 am: 10. Februar 2008, 01:39:11 »
Beste Mede WDP wuppies,

Ik heb dit allemaal eens even gevolgd en vraag mij dan ook af waar het hier verder nog over gaat.
Ik ben van mening dat Willy2 teleurgesteld is dat het een en ander, i.v.b. communicatie storingen en omstandigheden, het helemaal gehad heeft.
Ik wil wel even kwijt dat ik het betreur, want wie WDP kent is verwend, en spreek dan toch de hoop uit, als de negatieve gevoelens enigzins zijn afgevlakt Willy2 toch tot bezinning komt.

Ik wil Willy2 nog wel even meegeven dat Jaap Kramer uiterst correct handeld betreffende WDP, en dat alles bij elkaar genomen, gewoon de oorzaak is van omstandigheden.

Ook ik heb een dergelijke situatie ondervonden met het merk ESU.
Ik heb twee maanden moeten wachten op 8 ESU Hamo magneten.
Ik heb daar vervolgens de importeur voor benaderd en deze gaf mij te kennen dat ESU zelf wat achter loopt met uit leveren met een daarbij behorende uitleg.

Vergeet ook niet dat de laatste twee weken van December, voor bedrijven, die uit moeten leveren, nagenoeg plat hebben gelegen dus alles schuift dan minimaal twee weken op.

Om op het punt van Carnaval terug te komen, ik ben van mening dat de echte Carnaval-vierders, de vijf dagen dat de Carnaval aan de gang was, zich niet bezig hebben gehouden met de modelspoor hobby.
Het grootste deel van die dagen zullen zij met een flinke kater op bed gelegen hebben.
Wanneer dan iemand tot Prins Carnaval wordt ingezeten, wordt het mogelijk kwalijk genomen en dat is iets wat ik niet kan begrijpen.
Ik had dan toch wel verwacht dat er iets meer begrip en tollerantie aanwezig zou mogen zijn.

Ik kan de frustratie en teleurstelling zeer zeker begrijpen, maar laten wij een klein beetje flexiebel zijn.

Mocht ik in deze tekst iemand het idee gegeven hebben dat het een vorm van aanval is, dan is dit zeer zeker mijn bedoeling niet geweest.

Mocht Willy2 toch bij zijn besluit blijven niet verder te gaan met WDP, dan dienen wij dit ook te respecteren, en naar mijn gevoel en mening er verder maar over op te houden.
Het is goed dat dit soort dingen ook hier worden weergegeven,maar ik zou liever zien dat wij gewoon met de technische kant en informatie verder zouden gaan, zonder dit iemand persoonlijk aan te merken.

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

jlt

• Gast
« Antwort #41 am: 10. Februar 2008, 10:43:39 »
Hallo Riny,

"Mocht ik in deze tekst iemand het idee gegeven hebben dat het een vorm van aanval is, dan is dit zeer zeker mijn bedoeling niet geweest.

Mocht Willy2 toch bij zijn besluit blijven niet verder te gaan met WDP, dan dienen wij dit ook te respecteren, en naar mijn gevoel en mening er verder maar over op te houden.
Het is goed dat dit soort dingen ook hier worden weergegeven,maar ik zou liever zien dat wij gewoon met de technische kant en informatie verder zouden gaan, zonder dit iemand persoonlijk aan te merken."

Dat is ook geen kritiek Riny. ;)
Dat heb je ook zeer goed geformuleerd, en wij allen maken ook fouten.
Ook spreek ik mijn ervaring dat er bij verschillende modelbouw firma's zeer lang opzich laat wachten, wanneer ik bijv. een decoders wil ga laten inbouwen, duurt het 2 maanden. :'(

Ik ben dan ook geheel met je eens dat deze discussie niet te persoonlijk gaat worden, en ook niet de personen te worden aangerekend. En ook geen termen die kwetsende opmerkingen worden geplaatst. Daar zijn wij toch volwassen voor. ;)

Laten we overgaan op de orde van de dag en we respecteren Willy2 zijn besluit, het is tenslotte ieder zijn eigen keuze welke producten zij het beste bevalt. Dat is een respect die we moeten nemen.

Ten slotte Riny, we willen de WDPetters helpen bij het ondersteunen van deze besturings-programmatuur. :D
En daar gaan we heerlijk verder inhoudelijk mee door. :D

Offline willy2

• Mitglied
  • alle hulp is welkom!
« Antwort #42 am: 10. Februar 2008, 12:56:16 »
hallo,Riny en de rest ook.
ikval jaap kramer niet aan :o hij is in dit geval de speelbal van dhr.peteling, die wel bereid is tegen de verkoopprijs tussen door televeren en zijn vertegenwoordiger die een klein graantje maar meepikt te laten zitten,dhr.kramer gun ik dat graantje tenzeerste heeft in het verleden veel voor windigipet gedaan vertaald en zo en vertegenwoordigd het programma in nederland en weet ik veel wat allemaal,dus dat was de reden mede dat ik het bij hem wilde bestellen en niet in duitsland, ook om te laten weten dat nederland mee teld zodat dhr peteling weet dat er weer een nederlandse gebruiker is :D maar dhr.peteling had wel tijd om iemandanders tegen een hogere prijs te leveren en laat zijn vertegenwoordiger hier wachten :'( en dat vind ik zelf niet kunnen. ik hoop dan ook dat jaap dhr,peteling hierover aan spreekt :'( en om uitleg vraagd, dit is niet de manier waarop je met vertegenwoordigers omgaat :'( die je product zo promoten. mede door dit ben ik ook boos op dhr. peteling ook hij heeft hierop niet gereageerd? van jaap nzou ik ook weleens een reactie willen hebben op het  geheel??
groetjes, willy 2

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #43 am: 10. Februar 2008, 13:38:32 »
Beste Willy2,

Ik zou gewoon nog eens contact op proberen te nemen met Dhr. Jaap Kramer.
De beste man heeft ook een telefoon en misschien dat je dan een iets directere uitleg krijgt.
Mogelijk zijn bepaalde omstandigheden debet aan het feit dat het allemaal misgelopen is maar naar mijn mening moet er voor ieder probleem een oplossing zijn.
Alleen laat de ene oplossing wel eens wat langer op zich wachten dan de ander.

Ik hoop voor jou dat het allemaal opgelost kan worden en daar ga ik ook van uit, altijd positief blijven denken is mijn motto.
Ik weet ook heel goed dat dit gevoelsmatig niet altijd meevalt.
Of je moet inmiddels al een andere beslissing genomen hebben?

Hoe het ook afloopt, ik hoop voor jou dat het een "Happy end" geeft ongeacht op welke manier en met welk programma.

P.s. er wordt hier door niemand beweerd dat er iemand aangevallen word dus dat gevoel dien je even tezijde te zetten/laten.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Peterlin

• Administrator
  • Senior-Mitglied
    • www.windigipet.de
« Antwort #44 am: 10. Februar 2008, 13:58:51 »
Hallo Zusammen,

ich verstehe leider nicht alles, aber soweit ich verstanden habe, gab es Lieferprobleme über Jaap Kramer.

Ich bitte doch mir das Problem kurz zu schildern, auch gerne per mail.

Im Übrigen habe ich heute an die Firma Vermeulen, Belgien die Übersetzungen für die Screentexte NL Pro X.3 geschickt . Es geht also weiter !

Weiterhin wäre ich bereit bei einem ersten Anwendertreffen in den Niederlanden dabei zu sein. Herr Kramer sprach von dieser Idee !

groetjes en bedankt voor de reacties

P.Peterlin
Schöne Grüße aus Hürth
Peter Peterlin