Autor Thema: Gebruik bureau versie  (Gelesen 8343 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Gebruik bureau versie
« am: 01. Januar 2008, 22:31:46 »
Gerard ik zag dat je on line bent! ;)

Ik heb op mij lap top WDP de bureau versie geladen maar kan je nog een keer uitelggen hoe de copy van de trein PC te installeren in de bureau versie?

Alle treinen rijden weer CV29 bit2 =1 was overal de boosdoener :D
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Gebruik bureau versie
« Antwort #1 am: 01. Januar 2008, 23:34:00 »
Gerard ik zag dat je on line bent! ;)

Ik heb op mij lap top WDP de bureau versie geladen maar kan je nog een keer uitelggen hoe de copy van de trein PC te installeren in de bureau versie?

Hallo Bob, dit verhaal vind je in het volgende topic: http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=56821.15

Ik gebruik het nu bijna elke dag  ;D
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #2 am: 02. Januar 2008, 00:10:47 »
Goede avond willy,

Bedankt voor de tip :D ook dat ga ik gebruiken, maar Gerard had ook nog een andere mogelijkheid misschien dat hij die op wil schrijven ;)

Ik zit morgen weer op IJsland en dan kan ik lekker door WPDen :)

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 02. Januar 2008, 11:25:16 »
Goedenmorgen Bob,

hoe de copy van de trein PC te installeren in de bureau versie?

Ik neem aan dat de bureauversie op een andere PC (laptop) staat dan de trein PC.

Ik doe het oa.als volgt:

1. in de trein PC WDP afsluiten en een laatste backup maken.
2. dan deze laatste backup kopieëren op een USB stick.
3. deze USB stick in je laptop plaatsen.
4. de laatste backup wederom kopieëren van de USB stick in de backupmap van de WDP bureauversie.
5. vervolgens in de "datenpflege" deze laatste backup aanmerken en met "wiederherstellen" weer laden in je projekt.
6. bureauversie op de laptop opstarten en voilà... :)

Wat ik ook weleens doe is de backup gelijk via mijn lokaal netwerk kopieëren van de ene PC (backupmap WDP) naar de andere PC (backupmap WDP).

Bob, harstikke mooi dat die het ook allemaal weer doen! :D :D
Goeie reis naar IJsland :)

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 02. Januar 2008, 17:16:19 »
Goedenmiddag Jan,

Die Backups hebben een register, waaronder de datums.

Mij is overkomen, dat ik het niet meer weet welke de juiste Backup ik kan terug vinden.!!

Bij elke backup komt toch een nummer, datum en tijdstip te staan.. ;). Daarnaast kun je elke backup in Windows een andere naam geven, en aparte "backupmappen" maken voor elke gewenst projekt. Regelmatig kopieer ik recent gemaakte backups naar een andere PC (je weet maar nooit..).
Ik heb standaard in de systeeminstellingen 25 backups. Lijkt mij meer dan voldoende. Regelmatig verwijder ik de eerder aangemaakte backups, want een backup aangemaakt ergens in november bijvoorbeeld heb ik niet (cq.nooit) meer nodig. (mijn bestaande projekten verander ik trouwens niet van naam, maar kan inderdaad soms handig zijn).
Zoals jouw screenshot, zo ziet er dat bij mij ook uit, alleen staat bij mij alles op nummer, datum en tijdstip. Heel soms verandering ik een backup in een bepaalde naam. Jouw methode lijkt mij ook handig trouwens.

Alles is denk ik heel persoonlijk, en er zijn "meerdere wegen naar Rome". Voor mij werkt deze methode prima.

Volgens mij bedoelde Bob hoe je op een bepaalde manier eenzelfde projekt van de ene PC naar de andere PC overzet.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 02. Januar 2008, 17:40:40 »
Hoi Jan,

Ben je al over de griep heen. Sterkte.!

Dank je dat je meeleeft  :) :)
Ja, vandaag ben ik weer aan de betere hand. Ga vanavond maar weer eens treinen  :D :D

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #6 am: 03. Januar 2008, 01:02:58 »
Goede avond,

Vanmorgen vroeg de copy gemaakt en geladen op mijn Laptop (volgens de Jan Leendert methode) :D :D

Daar ik vandaag veel tijd had om te werken met mij Laptop (reizen per vliegtuig betekent veel tijd voor je zelf) toch maar stiekem ook naar WDP gekeken.

Ik heb echter wel een probleem  :(
Voor zover ik heb kunnen zien is alles goed gecopyeerd en staat alles goed in de bureau versie op de laptop, maar als ik de symulatie start dan loopt WDP vast en wordt alles grijs in de menu balk en moet ik WDP sluiten om eventueel verder te kunnen gaan. De symulatie werkt niet.

Wie heeft een idee? 

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #7 am: 03. Januar 2008, 10:14:20 »
Goedenmorgen Bob,

Tsja...als je nu mijn methode had toegepast... ;) (Geintje)

(Wellicht een overbodige vraag, maar weet je zeker dat het de bureauversie betreft, en niet de baanversie?)

Misschien een idee: heb je bij systeeminstellingen bij "digitalsystem" de optie "kein" ingesteld?

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #8 am: 04. Januar 2008, 01:24:52 »
Gerard en Jan Leendert bedankt voor de suggesties,

Ik heb zojuist nogmaals de simulatie geprobeerd maar helaas.

Ik start natuurlijk de bureau versie van de software en heb digitaalsysteem op kein staan en start eerst de simulatie en dan de ZFA maar ik blijf geen simulatie krijgen.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #9 am: 04. Januar 2008, 10:24:52 »
Goedenmorgen Bob,

Wellicht een overbodige vraag, maar ik stel 'm toch maar even: hoe start jij de simulatie op, en wat gebeurt er dan? Zie je iets op het scherm verschijnen, of gebeurt er gewoon helemaal niets?

PS. is het koud daar in IJsland?

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #10 am: 04. Januar 2008, 12:01:54 »
Bob,

We blijven meedenken: als je nu een nieuw projekt aanmaakt, gewoon een rond baantje met 2 of 3 rijwegen etc.
En dan eens kijken of het dan wel werkt.
Puur om te "trouble shooten". Hier kun je dan kijken waar het aan zou kunnen liggen, bijv. aan de bureau versie zelf, of dat er bij het kopieëren van de backup ergens wat data kwijt is, waardoor de simulatie niet werkt.
Werkt zo'n virtueel proefbaantje nu wel, dan ligt het wellicht daaraan.
(En de optie om de backup wederom opnieuw in de bureauversie te installeren, daar heb je nu niet veel aan in IJsland :()
Ik zou het zo eens proberen, mits je daar de tijd voor hebt natuurlijk.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #11 am: 04. Januar 2008, 22:20:58 »
Goede avond allen,

Net in mijn hotel en dus tijd voor WDP. Gelukkig weer nieuwe aanknoop punten om uit teproberen en te testen.
Gelukkig loop ik nu 1 uur achter op jullie en kan ik wat doen.

Zitat
PS. is het koud daar in IJsland?
nee valt mee  (licht om 11.15 donker om 14h30, rond vriespunt, zeer veel wind)

Jan Leendert:
Ik start WDP bureau versie, dan activeer ik de simulatie, dan activeer ik een ZFA, kiest waar deze begint, start de ZFA en dan is het volledige menu van de ZFA weg en staan alle programma onder delen in de kop van WDP op grijs.

Gerard,
Ik ga een nieuwe project starten en zie wat er gebeurd.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #12 am: 04. Januar 2008, 22:49:02 »
Goedenavond Bob,

Net je berichtje gelezen, maar bedoel je alle programma onderdelen worden grijs?
Het is normaal dat de programma onderdelen van links naar rechts, van de lok.databank t/m de ZFA (dat zijn er 11) grijs worden, bij het activeren van de ZFA.
Kun je wel weer de simulatie beïndigen dmv. de simulation ein/ausschalten button?

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #13 am: 04. Januar 2008, 23:05:04 »
Gerard en Jan Leendert,

Heb een nieuw project aan gemaakt, een kleine baan getekend en dan funtioneerd de simulatie in ZugFarhrten test  goed. Start ik dan een ZFA van de zelfde baan dan gebeurd het zelfde als bij de orginelebaan. Niets

Ik heb in het orginele project ook een Zugfahrt getest maar dat gaat niet omdat ik niet terug kan keren naar het orginele project (De pc vraagt dan om de orginele CD van WDP en die heb ik biet bij me :(

Dan zondag maar weer verder als ik die CD weer heb.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #14 am: 05. Januar 2008, 00:24:59 »
Bob,

Zijn de voorwaarden voor het stellen en rijden wat betreft de bezetmeldingen van de RMK's ok? Maw.komen de bezetmeldingen waarop een ZF gesteld en bereden kan worden overeen met de bezetmeldingen op je treinbaan?
VB.: een ZF kan alleen uitgevoerd worden als RMK's 1 én 2 bezet zijn. Maar als in de simulatie alleen RMK 1 bezet staat aangegeven, dan zal de trein niet gaan rijden, omdat niet aan de voorwaarden wordt voldaan (zo ja, even met de linker muisknop op de betreffende RMK, in dit vb.2 klikken, deze wordt dan als zijnde bezet aangegeven)
Want als dit het geval is, kun je de simulatie wel activeren, maar zal er geen trein gaan rijden.
Wat ik eerder wilde weten, zijn alle programma onderdelen grijs, of alleen die van de lok.databank t/m de ZFA? Want bij dit laatste komt het "simulation on" in beeld, en zou het moeten werken.