Hallo Ninahondje,
Eveneens sluit ik mij aan bij Bob.
Ik zelf maak zelfs gebruik van
volledig geintergreerd RM in wissels.!
(met gelijkstroom is dat simpel te doen.)
Ik moet er wel iets aan toevoegen, om geen verwarring te veroorzaken.
De RM in wissels en of wissel straten doe ik pas, als er sprake van complexe wisselstraten worden gebruikt.
Als voorbeeld, zie bijgaande foto, heb ik 8 wissels die een straat vormen. (ik heb dat als voorbeeld van de Zwitserse spoorwegen gebruikt). Soms is het lastig wanneer je bij dergelijke lange wisselstraten RM te moeten voorzien.
(zie ook mijn vraag op de Duitse forum zie link:
http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=57092.0)
Echter ben ik gelijkstroom gebruiker en geen Marklin gebruiker. Gerard en Riny kan je daarbij helpen hoe je zoiets kan met de M-rails, en of dat nodig is.!
Iets over RM bij wisselstraten met WDP.
De mogelijkheid met WDP is bij o.a. Fahrstrasse diverse mogelijkheden bij o.a "Stellbedingungen".
Met Stellbedingungen kun je met RM een opdracht geven voor een functie te laten uitvoeren. Bijv. baanovergang, e.d grapjes uitvoeren. Zo heb ik dus van de 8 wissels iedere wissel van RM voorzien, zodra een locomotief over die wissel komt, dan voert de RM een opdracht uit. Ook hetzelfde voert de RM op een rechte railstuk, bijv. in een blok.
(ik weet het, het kost wat RM modules, maar het genot is bij mij enorm. Je weet dat er andere goedkope alternatieve zijn bijv. zelfbouw van o.a. Littefinski modules.)
succes.