Autor Thema: S-88 Kabel  (Gelesen 4568 mal)

Offline Wilchry Roost

• Senior-Mitglied
S-88 Kabel
« am: 17. Januar 2008, 14:38:53 »
Goedemiddag,

De volgende vraag hoort misschien niet helemaal in dit forum thuis omdat het niet direkt met WDP te maken heeft, maar ik wil het er toch op wagen.

Heeft iemand ervaring met het verlengen van een platte S-88 kabel?
Ik gebruik nu een korte maar omdat ik eea wil veranderen is deze kabel tekort. Daarom wil ik deze kabel met +/- 30 cm verlengenen. Mijn bedoeling was om de kabel door te knippen en er een sub-d stekker aan te maken en dan dmv een zelfgemaakt kabeltje met sub-d stekkers te verlengen. Maar ik weet niet of dit nadelige gevolgen heeft voor de dataoverdracht. Conrad heeft wel een langere (2mtr) kabel in het assortiment maar dit is weer een beetje veel van het goede.

Groetjes
Wilchry
Met vriendelijke groet

Wilchry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2009 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Lego trein 12v  Intellibox Viessmann decoders Esu locdecoders
  • Rechnerkonfiguration:
    Laptop met windows 10

Offline Dr. Jürgen Martin

• Senior-Mitglied
  • Ort: Neustadt a.d.Weinstraße (Rheinland-Pfalz) Ort bei GoogleMaps suchen
Re: S-88 Kabel
« Antwort #1 am: 17. Januar 2008, 14:49:49 »
Hallo Wilchry,
leider kann ich Ihre Sprache nur bruchstückhaft. Daher meine Antwort in Deutsch. Ich hoffe, Sie können sie verstehen.
Flache s88-Kabel sind durchaus möglich. Nur soll vermieden werden, dass zu lange Kabel aufgerollt werden. Wenn ein Kabel zu lang ist, muss man es in Schleifen, die nicht aufeinander liegen sollen, verlegen.
MfG aus Neustadt a.d.Weinstraße
Jürgen Martin
  • Win-Digipet-Version:
    WDP Premium 2015
  • Anlagenkonfiguration:
    Tams-MC 1.4.8 (DCC u. MM), Phone- u. HandControl, 7 Power 3,  RM und Schalten über SX (Stärz-Dekoder und ZS1), C-Gleis-Anlage
  • Rechnerkonfiguration:
    Win 10, 32Bit, Intel Dual-Core E7500, 2,93 GHZ, 8 Gig RAM, Beamer, 2 LCD-Schirme

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #2 am: 17. Januar 2008, 17:00:19 »
Beste Wilchry,

Omdat ik met modules wekr dien ik mijn S88-kabels ook te verlengen.
Maar eerst het volgende, een S88 mag nooit langer zijn dan 2 meter.
De originele lintkabels zitten 1:1 aan de stekkertje/pluggen dus een optie, en zo doe ik dat ook, is het gebruik maken van UTP shield kabeltjes.

Ik knip de korte S88 kabeltjes over de helft en voeg hier UTP kabel tussen om de vervolgens aan het resterende deel te solderen.
Wel even blijven meten dat er geen "twist" (draai) in de kabel komt of zit.

Om eventuele storingen te voorkomen als ze in de buurt komen van Digitale spanning of analoge spanning (voedings) kabels, leg altijd de S88 kabels haaks over de andere niet S88 kabels heen.
Op die wijze krijg je en zal je geen storingen hebben.
Nog beter is ze uit de buurt te houden van dergelijke kabels maar soms ontkom je er niet aan.

Misschien weinig toevoegend.
Zelf werk ik met modules en heb de korte kabels door de helft geknipt, deze vervolgens op een klein experimenteer-printje geplaats met daarbij een chassisdeel voor de UTP aansluiting.
Op iedere module zitten van deze printjes en ik lus ze dus door met korte, kant en klare gegoten UTP kabeltjes.

Misschien heb je er iets aan en anders dan iemand anders wellicht.

Loconet werkt uiteindelijk ook met het UTP gebeuren.

P.s. of deze vraag nu wel of niet hier thuis hoort, het gaat erom dat dit toch een onderdeel is om WDP goed te laten werken dus ik zie niet waarom dit soort vragen hier niet zouden kunnen.

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Dietmar Winkler

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 17. Januar 2008, 17:13:30 »
Hallo Wilchry und Riny

Wie ich aus Wilchrys Schreiben gelesen (geraten) habe suchst Du ein Flachkabel von einer bestimmten Länge.
Wie ich aus Rinys Schreiben gelesen (geraten) habe schlägst Du vor ein kurzes Kabel aufzutrennen und die einzelnen
Adern mit Löten zu verlängern.
Wenn das nicht gewünscht ist, schlage ich vor bei folgenden Firmen um passende Kabel zu fragen.
info@ldt-infocenter.com
info@viessmann-modell.de
Viel Erfolg dabei
Dietmar   
Mit freundlichem Gruß    Dietmar
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2012.3
  • Anlagenkonfiguration:
    2-Leit. HO DCC im Bau; LI USB(Lenz) Slave-Roco-Zentr.-10760; LDT+IEK-Mag.Art.; LDT HSI88seriel-RM Viessm.+LDT;
  • Rechnerkonfiguration:
    Lap Top: ASUS CPU Pent. T3400 Win 10 für Anlage; Lap Top ACER Intel Core i3 6100U Win 10 für Bürov.

jlt

• Gast
« Antwort #4 am: 17. Januar 2008, 18:37:07 »
Hallo Wilchry,

Precies zoals Dr. Jürgen Martin, Riny en Dietmar Winkler beschreven. ;)
Zie bijgaande link:

http://www.mh-brain.de/

Moet je naar Michael Helbig gaan en ga naar "Verbinder" toe.
Daar wordt met foto's en uitleg beschreven.

Succes.
« Letzte Änderung: 17. Januar 2008, 19:05:39 von jan leendert »

Offline Wilchry Roost

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 17. Januar 2008, 20:51:57 »
Goedenavond/Gutenabend

@ Jürgen und Dietmar: Meine Frage war ob een flaches S88-Kabel ohne Problemen verlängert werden kann. Die Antwort is also ja. Danke für Ihre Reaction.

@Jan en Riny: Hartelijk dank voor de reactie. Hier kan ik wel iets mee.

Voor de geïnteresseerden: Als alles goed gaat sta ik tijdens de modelspoordagen op 24 feb in Goes met mijn digitale 12v Legotrein in hal 3.
Wenn alles gut geht stehe ich während die Modelspurtage am 24 feb in Goes mit meine 12v Legobahn in Halle 3 

Groetjes/Grüße

Wilchry
Met vriendelijke groet

Wilchry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2009 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Lego trein 12v  Intellibox Viessmann decoders Esu locdecoders
  • Rechnerkonfiguration:
    Laptop met windows 10

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #6 am: 17. Januar 2008, 23:51:27 »
Wilchry,
Zoals het er naar uitziet gaan enkele WDPer naar Goes. We zullen je zeker opzoeken :D
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #7 am: 18. Januar 2008, 00:02:07 »
Hallo Wilchry,

Vorig jaar heeft Jos (waar is ie gebleven.?) al aangegeven dat hij er ook in Goes aanwezig zouden zijn.
Ik heb daaruit begrepen dat het in de weekend van 23 en 24 Februari zou plaatsvinden. (stond in mijn agenda genoteerd). Dit omdat ik o.a met Riny kennis wilde maken. ;).

Iedergeval ben ik met mijn vrouw daar aanwezig, het is wel effe 2 a 2.5 hr rijden, maar daar heb ik het wel voor over. :D.

Wilchry ben je alleen op 24 februarie of ook op de 23 ste?

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #8 am: 18. Januar 2008, 00:14:34 »
Goedenavond Wilchry,

Ik zal er zijn in Goes! :D

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #9 am: 18. Januar 2008, 08:06:07 »
goede morgen WDPers,

Kunnen we al zeggen dat we op zaterdag gaan en ergens om 11 uur afspreken, of gaat de voorkeur uit naar de zondag?
Voor mij maakt het niet uit :D

Riny wanneer ga jij, kom je ook op zaterdagmorgen!
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #10 am: 18. Januar 2008, 11:48:43 »
Hoi Riny,

Bob heeft over Goes een nieuw draadje geopend. Ik doe mijn postings daar, omdat dit niet echt met een S-88 kabel te doen heeft.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #11 am: 18. Januar 2008, 12:05:47 »
Hoi Riny,

Bob heeft over Goes een nieuw draadje geopend. Ik doe mijn postings daar, omdat dit niet echt met een S-88 kabel te doen heeft.

Goed voorbeeld doet goed volgen.
Ik heb het ook al gewijzigd.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"