Hallo WDPetrs,Op dit moment ben ik zover dat de merendeel van de wissels zijn aangesloten op de MA decoders en die zijn aangesloten aan de IB.Met WDP heb ik kunnen constateren, zodra een lange Fahrstrasse is aangemaakt, waardoor zelfs 12 tot 16 wissels worden omgeschakeld. Wat is nu het geval.Zodra bij de FS menu gekozen wordt voor "Stellen + Fahren" of "Stellen + Fahren als Zugfahrt" en men druk 1 van de tasters in. Dan beginnen de wissels ook direct in de posities te zetten. Tijdens het wissels posities, beginnen de alle locomotieven hun voorfront lichten en de seinpalen (alweer) te knipperen.Ik weet dat bij de Duitse WDP forum ook dergelijke situatie zijn voorgekomen, en dat dit fenomeen gelegen ligt aan de stroomvoorziening.Welnu, de IB is dus met een transformator gevoed, en de IB levert daarbij een digitale stroom af.Die digitale stroom dient ook om de andere "besturing" uit te voeren, zoals de wissels en seinen.Daarnaast weet ik dat Litefinski decoders deze "flikkerde" licht effect wegneemt.Door een aparte stroom voorziening te maken.Is een booster een oplossing om van deze Flikkerende effect weg te nemen.??Of is het verstandiger de wissels en seinen apart digitale systeem over te nemen, bijv. door Tams of iets dergelijks.Of zijn er andere oplossingen die deze fenomeen kan bewerkstellen.?Wat zijn jullie ervaringen mee.
Hallo Willy,Dat klopt.!!! Maar de basis van de stroomverzorging is bij mij te krap wanneer ik straks ga uitbreiden.Door het vertragen neem je in principe niet het effect weg, ook gaan de lampje knipperen.Ook heb ik geprobeerd door geen lange FS aan te maken (dat scheelt in wissel omzetting, dus minder op dat moment van de schakeling stroom verbruik).Bedankt voor je idee, je begint de WDP goed te begrijpen.
Hallo Willy,Sorry, MA betekend Magnet Artikel, sorry zat Duits te denken. Ik heb dan ook de Viessmann wissel Decoder type 5211.Je zei iets over extra trafo. Maar de trafo heeft toch geen digitale spanning, die wordt toch via IB omgezet.Of zie ik het verkeerd.?
Of een scheiding maken tussen rijdend materiaal en ondersteunende electronica (MA).Maar dat betekend dus twee aparte besturings systemen.
Hallo Willy,Dat is een goude tip. Ik had nog een tweede trafo weten te op te trommelen, de Viessmann 5200, 52 VA, max 3,25 A.(mijn vrouw zei, je hebt toch zo'n zelfde ding in de kast liggen, joh. , beschamend, compleet glad vergeten, dat krijg je als je oud wordt. Het lag drie jaar in de kast opgeborgen. Dus Bob en Gerard als je dat leest dan wordt er nog meer Kerstverlichting. )Alle gekheid op een stokje.Even op de vier wissels decoder aangesloten volgens de Viessmann schema, EN ............ het werkt.!!!!Willy, dat is een super advies van je. Klasse en heel hartelijk bedankt.