Autor Thema: S88 terugmelding met Booster  (Gelesen 4468 mal)

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
S88 terugmelding met Booster
« am: 19. Januar 2008, 23:01:51 »
Nu al rekening houden met de toekomst, komt bij mijn de vraag boven hoe te handelen als ik straks één of twee extra boosters moet gaan inzetten. Zo plan ik nu al in door middel van isolatie stukjes te plaatsen tussen nivo1 (Schaduwstation),  Nivo2 (Paradebaan) en Nivo3 (Berg traject). Voor zover ik gelezen heb moet ik zowel de digitale als de massa isoleren tussen de nivo’s. Maar hoe zit dit dan met de S88 terug melding die bij mijn via massa detectie loopt en alle terugmeld decoders op het Marklin Central Station zijn aangesloten, wordt dan de isolatie van de massa hiermee weer opgeheven waardoor het eigenlijk zin heeft ook de massa tussen de nivo’s te isoleren.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: S88 terugmelding met Booster
« Antwort #1 am: 19. Januar 2008, 23:21:57 »
Goedenavond Willy,

Bij verschillende stroomkringen (lees:extra trafo's+boosters), hoef je de massa niet te isoleren. Wel de rijstroom (rode draad/puntcontacten)!!
De digitale informatie/communicatie van oa.de treinen etc. loopt dmv. de platte verbindingskabeltjes die alle boosters onderling met elkaar verbinden en uiteindelijk weer verbonden zijn dmv.de platte kabel met de groene stekker in het CS.

Maw.in jouw geval hoef je de massa-aansluitingen tussen de betreffende nivo's niet onderling van elkaar te scheiden/isoleren. Je hebt dus geen enkel probleem met de massadetectie. Gewoon aansluiten op de S88 modules.

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
« Antwort #2 am: 20. Januar 2008, 09:41:38 »
Hallo Willy,

ik had je ondertussen het zelfde antwoord gegeven als de heren hiervoor op het 3rail forum,

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #3 am: 20. Januar 2008, 11:42:12 »
Hallo Willy,

ik had je ondertussen het zelfde antwoord gegeven als de heren hiervoor op het 3rail forum,

met vriendelijke groet,

Walter

Dank alle, ik had bijna ook de massa geisoleerd, maar heb deze nu toch maar weer verwijderd. En "wissels" ook jou reacktie op het 3Rail forum heb ik gelezen, ik wist eigenlijk niet goed of deze vraag hier op het WDP forum wel thuis hoorde.
Viele Grüße

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #4 am: 20. Januar 2008, 11:51:59 »
Ik wist eigenlijk niet goed of deze vraag hier op het WDP forum wel thuis hoorde.

Waarom zou dit soort vragen hier niet thuis horen ??
Het doel is toch om via de modelspoorbaan en alles wat daarbij hoort Win-digipet goed te laten functoineren, of zie ik dat verkeerd?

Wij praten uiteindelijk ook over een IB, Tams MC enz.

Wel ben ik van mening dat het een voorwaarde moet zijn om alles qua "draadjes" goed gescheiden te houden zodat het geheel overzichtelijk blijft.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 20. Januar 2008, 12:10:44 »
Goedenmorgen allen,

Wat Riny al aangeeft helemaal mee eens. Ik wil er graag nog even aan toevoegen, dat het Duitse forum naast WinDigipet ook een Stammtisch kent. Daar kunnen ook zaken besproken worden die niet direkt met WinDigipet te doen hebben. Aangezien wij deze "Stammtisch" niet hebben, lijkt het mij ook geen probleem om hier op ons forum soms wat af te wijken van direkte WinDigipet-vragen. Als het te gek wordt, zal een van de moderators dit wel aangeven, toch?! :D

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #6 am: 21. Januar 2008, 00:33:22 »
Wat Riny al aangeeft helemaal mee eens.

Hallo allemaal, blij dit te horen (of beter gezegd te lezen)  ;)

Ik was namelijk na het schrijven van dat bewuste bericht al bang straks op mij vingers te worden getikt vanwege Off-Topic zijn hier op dit forum met de verwijzing naar forum’s waar dit soort vragen wel thuis horen. Het was voor mijn dus ook de rede waarom ik het ook maar even snel op het 3Rail forum plaatste.
Viele Grüße

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
« Antwort #7 am: 21. Januar 2008, 00:50:09 »
Hallo Willy,

haha volgens mij was je vraag op nog meer fora aanwezig, volgens mij kreeg je overal antwoorden van dezelfde strekking, nee ik denk niet dat je vraag off topic was voor dit forum,

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #8 am: 22. Januar 2008, 03:42:38 »
Hallo Willy,

We tikken niet zo snel hier op het forum 8)
Ik heb nl. geen type diplama ;)
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |