Hallo Riny,
De interface 6051 werkt prima met WDP, alleen in vergelijking met de IB en zeker de Tams een stuk trager.
Ik heb zelf ervaring met alle drie, 6051, IB en Tams. De 6051 werkt met een baudrate van 2400, de IB met (max.) 19200 en de Tams met (max.) 57600. Met de 6051 heb ik weleens ervaren dat er bij veel schakelingen in één rijweg een schakeling niet werd gesteld, maar of dit lag aan de relatief trage baudrate van de 6051 weet ik niet. Let wel, als je met de 6051 gaat werken in combinatie met WinDigipet, het digitale loc. of functiedecoderadres 68 niet kunt gebruiken. Dit is een interne WDP instelling, alleen met het gebruik van de 6051. Mijn ervaring met de IB is ronduit slecht, veroorzaakt door de beruchte onvoorspelbare "resets"van dit apparaat in combinatie met een PC (vermoed men).
De Tams daarentegen werkt zeer betrouwbaar, stabiel en snel. Wat goed te merken is, dat met een baudrate van 57600 alle schakelingen en digitale commando's naar decoders veel sneller gaat. Mocht je bijv.met profielen rijden en dit afgestemd hebben op het gebruik met de 6051 (baudrate 2400), schakel je vervolgens over naar de Tams (baudrate 57600), dan komen deze commando's en schakelingen veel sneller aan, en zullen de treinen ook veel sneller hierop reageren, maw. een stopcommando komt eerder aan bij de loc en zal dus visueel iets eerder tot stilstand komen.
Overigens hoef je de Tams niet met de max.baudrate van 57600 te gebruiken, maar kun je ook stapjes lager.