Autor Thema: twee beeldschermen  (Gelesen 3840 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
twee beeldschermen
« am: 28. Januar 2008, 00:57:14 »
goede nacht,

ik ben bezig met het tekenen van mijn volledige baan in WDP, nu kom ik ruimte te kort aan de rechterkant.
Mijn tekenruimte is nu 80 x 60 als ik die vergroot naar 160 x 60 kan ik dan op het linker scherm 1 - 80 zien en op het rechterscherm 81 - 160?

wie heeft ervaring? ;D
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: twee beeldschermen
« Antwort #1 am: 28. Januar 2008, 11:44:33 »
Goedemorgen Bob,

Zoals je weet gebruik ik 2 beeldschermen. Mijn ervaring is dat je je baangrootte/tekenruimte het beste op je originele PC met de 2 schermen eerst aanmaakt. Dan weet je zeker dat het allemaal past en ook bijv.qua resolutie van de schermen alles klopt. Je tekenruimte voor 2 schermen aanmaken in de büroversie op bijv.een laptop, dat raadt ik je af. Als je dan alles inlaadt op je originele PC met 2 schermen, dan kun je tegen afwijkingen aanlopen. Maar dat is mijn ervaring. Heb je de tekenruimte eenmaal goed aangemaakt op de originele PC, dan kun je deze laden in de laptop. Alleen om het gehele beeld te zien moet je even horizontaal scrollen. Je hebt dat gezien op mijn laptop.

Rob,

Probleem blijft wel dat de randen van het scherm een deel van de baan afdekken. Kies dus een scherm met zo dun mogelijke randen.

Hier ben ik het niet helemaal met je eens. 2 schermen wil alleen maar zeggen dat dit gezien wordt als één groot breedbeeldscherm, en de randen van de 2 monitoren spelen hierbij geen enkele rol. Als je met de muisaanwijzer beweegt van het ene naar het ander scherm, dan "verdwijnt" de muisaanwijzer niet even achter deze randen. Deze blijft altijd zichtbaar. Zo ook het sporenplan, er verdijnt niets, en is ten alle tijden volledig zichtbaar.
« Letzte Änderung: 28. Januar 2008, 12:32:45 von Gerard Moggré »

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #2 am: 28. Januar 2008, 23:47:39 »
Bedankt Rob, Gerard en Jan Leendert,

Mijn vraag gaat inderdaad over het gebruik van twee beeldschermen naast of boven elkaar.

Zitat
Mijn ervaring is dat je je baangrootte/tekenruimte het beste op je originele PC met de 2 schermen eerst aanmaakt. Dan weet je zeker dat het allemaal past en ook bijv.qua resolutie van de schermen alles klopt.

Maar is het dan niet zo dat als je de resolutie van je Laptop en de resolutie van de beeldschermen hetzelfde hebt dat je dezelfde afbeeldingen krijg of is het echt anders. Ik heb mijn laptop op 1400 x 1050 staan, als het beeldscherm ook op deze resulutie zet dan moet het toch gelijk zijn ???

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 29. Januar 2008, 00:15:37 »
Hoi Bob,

Volgens mij gaat deze vlieger niet op, zoals jij het stelt. Als de resolutie hetzelfde is, laptop en beeldscherm(en), dan komt slechts één beeldscherm (de nr.:1) op de laptop te staan. Bedenk wel, dat een beeld verdeeld over 2 beeldschermen behoorlijk breed uitpakt. Als je deze breedte ook op een enkel scherm wilt hebben (de laptop), moet je dit beeld weer verkleinen totdat alles erop staat. En volgens mij gaat dat niet met eenzelfde resolutie. Deze zul je, proefondervindelijk, moeten aanpassen.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #4 am: 29. Januar 2008, 02:20:55 »
Gerard,

Ik denk dat ik het begrip en als ik thuis ben dan probeer ik het gewoon met mijn beeldscherm op de baan en een ander scherm van een ander computer en zie wat er gebeurd.

Wat Rob schreef is ook wel aantrekkelijk om het hoofdstation op een scherm boven en de schaduwstations op een andere. ;D

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #5 am: 16. Februar 2008, 17:58:11 »
Rob,

Ik gebruik op beurzen regelmatig van die grootbeeld schermen (TV) en daar had ik er een voor mijzelf ook een van weg gezet maar helaas mijn zoon was me tevlug af endie gebrukt hem nu als flat TV thuis. ik denk dat ik binnen kort ook naar een Dell scherm ga kijken die zijn mooi breed maar niet zo hoog.