Autor Thema: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?  (Gelesen 9005 mal)

jlt

  • Gast
IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« am: 28. Januar 2008, 22:11:40 »
nvt
« Letzte Änderung: 29. Mai 2008, 12:55:53 von jan leendert »

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #1 am: 28. Januar 2008, 22:33:04 »
Goedenavond Jan,

Ik kan maar een ding zeggen: eruit met de IB >:(. Ik heb ook alleen maar ellende en ergernis met dit apparaat gehad, en wat me nog meer stoorde is dat Uhlenbrock totaal niet reageerde op E-mails en dgl.
Vrijwel iedereen, voor zover ik weet, die de IB in combinatie met een PC gebruikt vroeg of later met deze resets te maken krijgt. Wel frappant dat jij er dus geen last van had, totdat je met een extra stroomkring ging werken.
Als dit de oorzaak zou zijn.........
Als ik jou was, zou ik inderdaad de Tams of de Rautenhaus aanschaffen. Is veel beter voor de bloeddruk :)
Of de IB resetvrij is bij het alleen schakelen van magneetartikelen, ik weet het niet. Volgens Peter Ploch heeft hij hier wel goede ervaringen mee.

Ik ga weer even verder rijden..... met de Tams  :D



Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #2 am: 28. Januar 2008, 23:35:35 »
Jan Leendert,

Ook ik leef met je mee en kan alleen maar zeggen dat sinds ik de EC van Tams heb dat mijn bloeddruk op een normaal pijl is en gebleven is. Verder moet ik zeggen dat ik blij ben niet meer met viessmann te werken (nu LDT) omdat ik nu alles geschoeft vast heb zitten het geen ook een betrouwbaarder gevoel geeft.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #3 am: 28. Januar 2008, 23:52:03 »
Hai,

Ja wel dat gaat uitstekend (ook DCC) maar het nadeel van de viessmann is dat het allemaal die plastic pluig-inns zijn.
De draden van de LDT worden tenmiste Fatsoenlijk vast geschroeft oop goede klemmen en kunnen er niet uitschiten terwijl je bezig ben met een naast liggend bordje of met de bedrading in het algemeen.

Schroeven vind ik bedrijfzekerder.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Willy de Vaal

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 231
  • Ort: Eindhoven (Niederlande) Ort bei GoogleMaps suchen
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #4 am: 29. Januar 2008, 13:42:47 »
Goedenavond Nederlandse WDPetters, ;)

Dat is gebeurd nadat ik de Viessmann decoders (5211) een aparte stroomvoorziening hebt aangesloten

Hallo Jan, ik kan je vertellen dat je de oorzaak volgens mijn niet moet zoeken in de Viessmann decoders, omdat ik mijn decoders allemaal zelf heb gebouwd weet ik een beetje hoe ze functioneren. De uitgangen van de decoder zijn mits je een tweede travo gebruikt geheel gescheiden van de digitale spanning. De tweede travo kan dus geen invloed hebben op het resetten van je IB. Dit zou wel kunnen als je wissels aanstuurd met de digitale spaning vanuit jou IB zoals jij de decoders in eerste instantie had aangesloten.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #5 am: 29. Januar 2008, 21:51:39 »
Hallo Jan,

helaas heeft de IB al een tijdje de bijnaam gekregen van Resetbox, de 1 heeft er nooit last van, en zweert bij IB, de ander heeft de resets achter elkaar, de volgende heeft weer last van uitvallende displays etc. 1 Ding hebben de eigenaren bijna allemaal gemeen, want deze problemen lijken hoofdzakelijk te ontstaan bij software gestuurde banen.

Of repareren nog helpt? Ik durf geen advies te geven, maar vanzelf gaan het niet meer over.

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #6 am: 29. Januar 2008, 21:53:40 »

Heb ook Ulhenbrock gebeld, en daar werd ik na 3 min het gesprek afgebroken, einde verhaal. :(
Vriendelijk bedrijf is dat, staat niet klantvriendelijk te woord.

"Mein Herr Stienstra wir mussen sie berichten, dass ihrer anlage noch einmal uberprufen, bonk, ganz klar. ::)
Dat is dan die 3 min gesprek.

Ja ja lekker makkelijk hij weet wel beter, vanwege andere IB's,

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #7 am: 30. Januar 2008, 12:24:20 »
Jan Leendert,

Ik moet je helaas te leurstellen :( , op dat soort beurzen is het vakkundig aan de man brengen van dit soort apparatuur nog zeer verweg. Ik kom regelmatig op dit soort beurzen in Nederland, het aanbod is slecht en die het aanbieden hebben er geen verstand van.

In april is de grote beurs in Dortmund (Intermodelbau), daar staan alle merken zelf met een stand en daar heb je wat aan om informatie in te winnen, te vergelijken en met een beurs aanbieidng te kopen  ;).
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #8 am: 01. Februar 2008, 00:50:05 »
Hoi Jan,

Voor de Tams zijn er een paar handelaren hier in Nederland. Die kun je vinden op de website van Tams Duitsland:
www.tams-online.de
tabblad: service, dan Händlerliste, en dan bij "die Niederlande". Daar staan de adressen, waaronder E-mail, en telefoonnummers.
De Tams communiceert uitstekend met Viessmann artikelen (eigen ervaring), nog nooit een storing gehad.

Jan, als ik jou was zou ik het zoeken naar de oorzaak van het resetten van de IB maar staken. Wereldwijd hebben velen, waaronder ik, hier lang en intensief naar gezocht en allerlei mogelijke oplossingen uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Het is verspilling van energie, tijd en een ophoping van ergernis.
Snel iets anders aanschaffen, wat wel stabiel en betrouwbaar is.

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #9 am: 01. Februar 2008, 13:29:45 »
goede middag Jan Leendert,

Ik heb de Tams via Treinelektronica, Kees (de eigenaar) weet veel van modelbanen en is een electronikus pur sang.
Hij kan je zeer zeker goed ondersteunen met Tams en dat heeft hij mij ook gedaan.

kijk voor zijn gegeven op de Tams website ook staan daar zijn tel.nummer, website en mailadres.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Ed Bakker

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 229
  • Ort: Niederlande Ort bei GoogleMaps suchen
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #10 am: 13. Februar 2008, 23:21:05 »
Hallo Allemaal,
Ik was het zat, Twincenter hetzelfde probleem
Ik be overgestapt naar ECOS
Groeten,
Ed
Spur H0, 2-rail, DCC
Windigipet 2015 premium. ECoS 50200 und Booster
Viessmann Gleisbesetz / Rückmelde modulen S88 bus. DS2010 Sven Brandt decoder voor draaischijf
Laptop  Asus mit 500GB speicherplatte

Offline willebrand

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 104
  • Ort: Drenthe Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #11 am: 14. Februar 2008, 22:49:42 »
Hoi Jan

Ik gebruik ook een extra voeding voor de decoders. Heb geen last van resets.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015
  • Anlagenkonfiguration:
    Niedertalbahn; Zolderbaan
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows XP

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #12 am: 14. Februar 2008, 23:11:00 »
Beste Forummers,

Ook ik werk met een IB (IR) en heb dus destijds (oude baan) geen problemen gehad.

Mijn Viessmann-etjes 5211 had ik ook apart gevoed maar dan wel met een trafo met genoeg vermogen (70Va).
Mogelijk dat dit niets uit zou kunnen maken maar ik had 12 x 5211 : 3 groepjes met elke groep een 70Va trafo.
Dus vier stuks op 1 trafo.

Zelf ben ik van de gedachten dat wanneer men voldoende de boel zal scheiden het probleem zich mogelijk niet voor doet of zal doen.

Maar ja, de ene persoon heeft er last van en de ander niet en om lekker positief te zijn  ::) wie weet dat het probleem zich alsnog bij mij ook eens aanmeld.  :(

Maar daar ga ik maar niet van uit.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #13 am: 15. Februar 2008, 07:41:33 »
Hoi Riny en anderen,


Zelf ben ik van de gedachten dat wanneer men voldoende de boel zal scheiden het probleem zich mogelijk niet voor doet of zal doen.


Ik had de boel helemaal gescheiden. Heb van alles uitgeprobeerd, terugmeldingen lopen via de HSI-88 dus compleet buiten de IB om, schakelen op aparte voedingen, de IB werd zelfs apart gevoed door een trafo van 70A, niets van dit alles mocht baten. Op het IB forum staan ook genoeg "reset-geplaagden" die van alles uitproberen om hier vanaf te komen. Ik geloof totaal niet meer in deze IB. Ook de nieuwe, aangekondigd door Uhlenbrock voor 2009, zal ik vooralsnog nooit aanschaffen. (met zelfs meer dan 32000 locfuncties  ???, wat moet je ermee) Nee, ik ben compleet genezen van dit apparaat, en gebruik 'm nu alleen voor wat decoderprogrammering en proefrijden op een proefbaantje en de rollerbankjes voor loc-onderhoud.
Maar uiteraard hoop ik van ganzer harte dat je (en ook anderen natuurlijk) resetvrij blijft!!

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: IIIIIIIIB, jullie weten wel wat ik daarmee bedoelde.?
« Antwort #14 am: 15. Februar 2008, 10:44:49 »
Beste Gerard,

Ik ga het gewoon afwachten.
Op het moment dat de baan getest moet worden op alle functie i.c.m. WDP mag ik hopen dat ik inderdaad gevrijwaard blijf van de resetitisch.
Mocht het t.z.t. toch naar voren komen dan pak ik gelijk mijn Tams MC, welk ik ook nog heb liggen/staan.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"