Autor Thema: WDP ziet Cs niet  (Gelesen 3535 mal)

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
WDP ziet Cs niet
« am: 08. Februar 2008, 22:25:29 »
Goede avond hulpverleners,
Ik ben voor het eerst bezig met WDP aangesloten op het cs maar krijg met geen mogelijkheid voor elkaar dat wdp het cs. ziet Wdp geeft deze melding bij het opstarten.
ik heb voor de systeeminst. gebruikgemaakt van de ned en duitse versie alleen nergens is er iets te vinden over het geupdate cs.
Ik heb wel de update gedownload van het cs voor WDP en kan deze in wdp ook ingeven met het ip-adres maar helaas.
Het gaat hier om de snelle start zonder tm kontakten en e.e.a. heb ik naar mijn idee ook correct ingegeven.
Maar zoals gezegd wdp ziet het cs al niet bij opstarten. volgens instruktie gebruik ik een cross-over kabel
Wie weet raad ?
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: WDP ziet Cs niet
« Antwort #1 am: 08. Februar 2008, 22:36:22 »
Goedenavond Kees,

Heb je wel verbinding met de PC, maw. brandt de Link-Led (geel) continue, en knippert de groene, de Bussy-led?
Daarnaast klopt de TCP poort : 15471 ?
Subnet, meestal 255.255.255.0 ?
Gateway?

En nog iets, staat de netwerkpoort open?

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
« Antwort #2 am: 08. Februar 2008, 22:43:28 »
Hallo Kees,

leg op het Central Station een Ip adres vast, bij voorkeur in de Range

192.168.100.---  De --- staan voor een willekeurig getal tussen de 1 en 256.
Hou echter 192.168.100.1 vrij voor de computer.
Zorg met een vinkje dat het Central Station dit nummer bewaard.

Stel het nummer wat je op het Central Station hebt ingevuld in in Windigipet, als het goed is zal de verbinding nu tot stand komen.

Zelf gebruik een 2e Router in huis ipv een Crossover cable dit werkt probleemloos en het CS vind zelf zijn Ip adres, wat dan in Wdp overgenomen kan worden.

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #3 am: 08. Februar 2008, 23:18:36 »
bedankt voor de snelle reaktie,
Al jullie suggesties waren het probleem niet. dit klopte allemaal voor zover ik kon nagaan.
Ik geloof het zelf ook niet maar bij weer een keer opnieuw opstarten van wdp en een kijkje in systeeminst. stond plots het cs. waarschijnlijk heeft het ontzettend lang geduurd voordat het cs de gegevens had overgedragen???  bij opstarten komt er nu dus ook geen melding meer. wdp heeft nu zelf de loks (mfx) herkent en die zijn ook op te roepen alleen wil er nog geen eentje rijden Het lijkt er op dat het 1e probleem opgelost is wie weet een opl. voor het 2e probleem?

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 08. Februar 2008, 23:51:43 »
Hoi Kees,

Heb je in de locdatabank als digitaal systeem bij de locs het Central Station ingevoerd? En zoja, staat er dan een groen vinkje bij "verknüpfen"?
Dus als ik het goed begrijp is de digitaalsysteemaanduiding bovenin de menubalk van WDP groen, ten teken dat er verbinding is met het CS.
Ook bovenin de menubalk bij "MFX", is daar de desbetreffende loc ingevoerd?

Met dit alles, zou het moeten werken. (Mocht het allemaal niet lukken, dan kan ik het je as.woensdag laten zien)

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #5 am: 09. Februar 2008, 00:16:41 »
Gerard en willy bedankt voor de hulp.
Ik heb nu 1 lok rijden een FX-je, de MFX-en  krijg ik voorlopig niet aan de praat hoewel het cs het menuutje waarin je de loks kunt wijzigen als niet toegangkelijk aangeeft dus er gebeurt wel wat, het ding zal wel denken dat het pas vrijdag is en ik nog 2 dagen heb.
Gerard inderdaad heb ik nu die groene systeemaanduiding daaraan zag ik dat er wat gebeurd was.
De mfx loks zijn ingevoerd maar of dat goed gegaan is?

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #6 am: 09. Februar 2008, 11:30:11 »
Goedemorgen Kees,

de MFX-en  krijg ik voorlopig niet aan de praat hoewel het cs het menuutje waarin je de loks kunt wijzigen als niet toegangkelijk aangeeft

Dit menu moet gewoon toegankelijk zijn. Heb je de MFX locs zichzelf ook laten aanmelden in het CS?

heb ik nu die groene systeemaanduiding daaraan zag ik dat er wat gebeurd was.

Nou, dat is in ieder geval een goed teken dat de verbinding met WDP in orde is :D

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #7 am: 09. Februar 2008, 11:48:03 »
goede morgen,
Allereerst dit, ik heb gisteravond behalve jou Gerard ook Willy bedankt voor de reakties maar dat was natuurlijk Walter sorry Walter.
ik heb het cs leeggemaakt en nu 1 mfx lok zich laten aanmelden en voorlopig ga ik van hieruit even verder gisteravond stond m'n hele loklijst in WDP en reden ook de mfx loks maar ik denk dat ik er in WDP er een rommeltje van gemaakt heb want ik had ineens 12 krokodillen 10 vr60-ers enz. dus ik ben wat aan het wissen gegaan en start nu vaaf 0.
Ik ben nu ff aan het zoeken naar de foto's van de loks die in WDP staan maar kan ik ze nog ff niet vinden (gewist denk ik) die moeten toch weer terug te halen zijn vanuit het org. bestand(cd-rom)?
PS wel leuk dat jullie bij het wakker worden gelijk weer gaan meeleven en reageren

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
« Antwort #8 am: 09. Februar 2008, 11:54:58 »
Hallo Kees,

ik voelde mij gisteravond al een beetje Willy 3  :D

Er zit een knopje Mfx in een balk van Windigipet, wat het knopje precies doet weet ik niet, zelf heb ik 3 mfx locs die ik zonder problemen heb kunnen Verknüpfen met de database van het CS, ik ga mij zelf eerdaags ook is verdiepen, want er is ook nog een synchronisatie functie.

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #9 am: 09. Februar 2008, 12:05:57 »
Goede morgen Walter,
hier Kees 12,
volgens mij is die synchronisatie dat als je in wdp gas geeft je op het cs de rijregelaar ziet meelopen en ik moet zeggen een stuk gelijkmatiger als dat je de lok op het cs zelf aanstuurt andersom trouwen niet zie ik nu. je ziet de regelaar in wdp niet meelopen als je aan de cs knop draait terwijl de lok wel gaat rijden maar misschien kan dat ook nog wel.