Autor Thema: Lijst (info) WDP gebruikers.  (Gelesen 5330 mal)

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
Lijst (info) WDP gebruikers.
« am: 04. März 2008, 11:18:12 »
Beste WDP wuppies,

Om het draadje van "De bijeenkomst" niet teveel te vervuilen start ik hier het onderwerp "Gebruikerslijst WDP" opnieuw.
Misschien dat de moderators van dit forum de onderwerpen, welke met de gebruikerslijst te maken hebben, naar hier kunnen verplaatsen.  ;)

Ik heb de lijst binnen gehaald (xls) en deze is dus read only, er valt dus niets in of aan te vullen of te wijzigen.
Of ik heb het allemaal verkeerd begrepen, wat dus ook tot de mogelijkheid behoord, ik kan er in ieder geval niets mee.  :(

Mijn idee is om vanuit NL een nieuwe lijst te maken en als deze redelijk gevuld is hem door te sturen, of.......  :-X

Ik zie jullie reactie tegemoet.

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline raymond

• Mitglied
  • Ort: nederland valkenburg aan de geul Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Lijst (info) WDP gebruikers.
« Antwort #1 am: 04. März 2008, 16:31:47 »
Beste Jan,

het lijkt mij wat vreemd dat als ik een lijst van gebruikers van wdp wil bijhouden dat ik hier voor iemand toestemming moet vragen. Als iemand zijn gegevens stuurt naar een andere wdp-er dan mag men hier best zelf een lijst van bijhouden lijkt mij zo.

Ik geef zelf toestemming om mijn gegevens te gebruiken.

Dus naar mijn mening zie ik hier niet zo het probleem van.

Indien er een iemand zich beschikbaar stelt voor een lijst aan te maken, moet dat toch lukken.

Ik wil niemand voor de voeten lopen hierin, maar ik wil ze wel maken, en aan de mensen doorsturen die zich hierin aanmelden.

groet Raymond.

Twin-center fleischmann N-spoor windigipet pro x

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 04. März 2008, 17:20:37 »
* Het lijkt mij wat vreemd dat als ik een lijst van gebruikers van wdp wil bijhouden dat ik hier voor iemand toestemming moet vragen. Als iemand zijn gegevens stuurt naar een andere wdp-er dan mag men hier best zelf een lijst van bijhouden lijkt mij zo.

** Dus naar mijn mening zie ik hier niet zo het probleem van.

*** Ik wil niemand voor de voeten lopen hierin, maar ik wil ze wel maken, en aan de mensen doorsturen die zich hierin aanmelden.

* Lijkt mij ook enigzins.

**  Ik zie het probleem ook niet echt.

*** Wat mij betreft kan ik mij hier bij aansluiten, als je daar tijd voor vrij kunt en wil maken.

Ik heb er zelf ook geen problemen mee mijn gegevens door te geven.
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline raymond

• Mitglied
« Antwort #3 am: 04. März 2008, 19:21:27 »
Beste Jan,

Mijn antwoordt was niet verkeerd bedoeld, maar een reactie op jou schrijven

je schreef,

Een voorstel om een Nederlandse Userliste is niet zo gek idee, echter ligt de prudentie bij WDP provider.
Als wij daar een aparte Nederlandse Userliste van willen samenvatten, dat zal dat met Jaap Kramer die als moderator fungeert overlegd moeten plaatvinden.
Dit klonk mij een beetje vreemd.

Maar ik neem aan dat we mekaar begrepen hebben.

groet Raymond

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 04. März 2008, 21:46:53 »
Beste Jan en Raymond,

Zoals al aangegeven het is een open idee.
Wij moeten niets maar kunnen wel kijken en aangeven wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn.
Ik ben van mening dat Bob en Gerard hun mening wel kenbaar zullen maken, een waarschijnlijk ook wel de andere forumleden..

Het is een opening van een discussie die wij kunnen voeren qua mogelijkheden betreffende een NL WDP gebruikerslijst en mogelijk toe kunnen voegen aan de bestaande lijst.
Misschien dat de drempel iets lager wordt voor de leden met de minder Duitse taal kennis zoals ondergetekende.

Hopelijk dat Dhr. Jaap Kramer ook nog zijn mening bijdraagt.

Wat ik ook nog wilde meegeven, laten wij uitkijken voor onderling onbegrip omdat teksten vaak en mogelijk verkeerd over kunnen komen of worden begrepen.
Persoonlijk ben ik van mening dat de bedoelingen goed zijn.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 04. März 2008, 22:26:07 »
Goedenavond WDP vrienden,

Interessante discussie.

Maar mag ik wat vragen: wat voor meerwaarde zou een NL-userslist brengen?
Er bestaat immers al jarenlang een internationale userslist.

Of heeft deze userslist te maken met de op handen zijnde bijeenkomst?

Offline raymond

• Mitglied
« Antwort #6 am: 05. März 2008, 00:03:07 »
Beste Gerard,

Naar aanleiding van je vraag wil ik er wel op reageren.

Sinds oktober 2007 ben ik gebruiker van wdp.

Voorheen had ik er al veel over gelezen en ook de demo gebruikt. Toen nog in het nederlands.

Helaas is door WDP besloten om geen nederlandse versie meer uit te brengen( voorlopig)
Omdat ik het programma toch wilde gebruiken, heb ik besloten om de duitse versie aan te schaffen.

Voor mij op zich geen probleem, mijn duist is wel aardig.

Ik gebruik het forum op te kijken of er antwoorden staan voor mijn problemen, en evt zelf vragen te stellen aan andere gebruikers.

Zelf heb ik ook al persoonlijke mails gestuurd naar een gebruiker en daar goede antwoorden op gekregen.

waar het denk ik in deze discussie omgaat is , dat we eigenlijk niet weten hoeveel gebruikers er eigenlijk zijn in nederland van WDP. De een gokt 20 de ander 60, wie het weet mag het zeggen.

Ook is het voor gebruikers interressant om te weten of er misschien niet ergens in je eigen buurt iemand is die WDP gebruikt. Zo is het dan mogelijk om hiermee in contact te komen, als je zou weten waar die mensen zich bevinden.

Er was door Riny het idee geoppert om een lijst samen te stellen, en zo te zien hoeveel mensen er WDP gebruiken.

Mij lijkt dit wel een goed idee.

Ik zelf als beginneling van WDP zit nog met veel problemen  en vragen. Ik denk dat ik niet de enige ben.
Ook is het voor mensen soms moeilijk om via een forum een vraag te stellen.
de een durft zijn belangrijke vraag niet te stellen, bang voor reactie's
Nu moet ik wel toegeven, dat we hier op het forum daarvan geen last hebben, maar zelf zoek ik ook op andere forums en daar maak ik me soms kwaad om reactie's van mensen, op een gewone vraag van iemand.

Voor mij persoonlijk hoef ik niet op een internationale lijst te staan, mijn gegevens hoeven niet de hele wereld over.
Maar graag wil ik ze wel delen met mensen hier in Nederland.
Als ik nu wist dat er 50 km verder iemand was die WDP gebruikt en goed heeft draaien, had hij allang een mail van mij gehad, en had ik hem gevraagd of ik eens een middag bij hem langs mocht komen.

Want kijken bij andere leer je veel van.

Daarom hoop ik ook dat de bijeenkomst van WDP gebruikers doorgaat, als ik in de mogelijkheid ben om te komen.

En inderdaad die lijst zou je dan ook kunnen gebruiken om mensen een brief te sturen voor een uitnodiging voor een bijeenkomst, of via mail iemand te vertellen dat er ergens in nederland een beurs is waar WDP wordt gedemonstreert.

Tot zover even,

Groet,  Raymond

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #7 am: 05. März 2008, 02:16:00 »
Goede avond allen,

Ik kan het eens zijn (voorzover ik dat moet) met alle gevoelens van een ieder en wat hij er van vindt. Zelf maakt het mij niet uit waar ik ben geregistreerd. Voor mij persoonlijk vind ik het veel belangrijker (leuker) om op het gebruikers forum van WDP te zijn. Ik denk dat dat het belangrijkste medium is voor de WDP gebruikers. Als je regelmatig op het forum bent en je lees een beetje wat er speeld, dan krijg je ook alle informatie die je nodig hebt. Ik denk dat een lijst met Nederlanders ook binnen de algemene WDP lijst zou kan gebeuren. Echter het is veel leuker om te zien dat daar maar enkele mensen uit het Nederlands taligegebied zijn ingeschreven en dus zou je je kunnen afvragen is dat dan wel het medium wat communiceerd met de mensen onderling. Want ik ga er vaak vanuit dat als iets veel of regelmatig gebruikt wordt het voldoet aan een bepaalde behoefte en dat schijnt er dan niet te zijn.

De organisatie is gestart voor de eerste enige echte WDP bij eenkomst en die gaat zeker door.

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #8 am: 05. März 2008, 10:54:52 »
Beste Raymond,

Bedankt voor je reaktie. Toch vraag ik mij af of een Nederlandse Userslist zin heeft. De tijd zal dat moeten uitwijzen en ik laat dit verder in het midden. Dat je gegevens op een internationale lijst staan en de hele wereld rond kunnen gaan, daar ben ik het volkomen met je eens dat je dat niet zou willen.

Met betrekking tot het forum ga ik ook helemaal mee met de reakties van Bob en Jan. Als er vragen, problemen, etc, etc. op het gebied van WinDigipet zijn, is het alleen maar fijn dat iedereen die het forum bezoekt, deze hier ook stelt. De bedoeling is dat wij er allemaal wat van leren, en leren doe je ook door de vragen van anderen.
Persoonlijk, maar misschien ga ik nu wat ver, denk ik dat als er mensen bij elkaar in de buurt wonen er een onderling "E-mail-circuit" zou kunnen ontstaan mbt.vragen over WDP en er zeer interessante materie over WDP niet meer op het forum belanden. Het wordt steeds stiller hier, en een beginneling heeft al gauw de neiging om dan te denken dat WDP niet leeft in Nederland. Het tegenovergestelde is waar.
Ik, persoonlijk, vind dit WDP forum een uitstekend communicatie-medium waar iedereen wat aan heeft.
En, Raymond, begrijp mij niet verkeerd, natuurlijk is het alleen maar geweldig dat mensen ook onderling problemen uitwisselen en bij elkaar op bezoek komen. Ik zit zelf ook in dit circuit, maar alle waardevolle info komt wel hier terecht.

Wat Jan ook heel goed weergeeft is dat, (hij zegt dat heel mooi vind ik) "respect staat hier op dit forum hoog in het vaandel". En ondanks dat ik alleen gebruiker ben (geen moderator bijv.) hou ik dit toch goed in de gaten. Het is en blijft een geweldige hobby, en een hobby moet ontspanning bieden!

Uiteraard begrijp ik ook dat er mensen zijn, en ik ken er enkelen van, die alleen lezers zijn en om een of andere reden niet op het forum verschijnen. Ik heb hier ook respect voor. Maar ik weet zeker dat er veel meer mensen dit forum bekijken en lezen dan dat we denken.

Persoonlijk heb ik zeer veel extra kennis opgedaan door dit (en Duitse) forum.

Ook alle info betreffende de bijeenkomst zal via het forum bekend worden gemaakt, en ik herhaal Bob maar even: die gaat zeker door!!

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #9 am: 05. März 2008, 12:15:46 »
Nu ik weer, hahaha.  :D

Eerst even over mijzelf.
Ik ben, dacht ik, met WDP in contact gekomen eind 2006 of begin 2007.
Zeker weten doe ik dat niet meer maar is ook niet belangrijk.

Toen ik begon met WDP kwam ik van KL af en de manier van denken ten opzichten van de programma's was voor mij een groot probleem.
Ik ben toen via dit forum zeer goed en prettig geholpen door onze beste Gerard, waar ik hem nog steeds dankbaar voor ben.

Door diverse omstandigheden en het drie maal veranderen van modelbaan is WDP een beetje blijven liggen.
Oh wee als ik straks weer zover ben met de herstart van WDP, dan kunnen jullie nog lachen want het grootste gedeelte ben ik toch echt kwijt.  :'(
Vandaar mijn weinige bijdragen op dit forum betreffende de technische kant van WDP.
Dus als ik straks mijn herstart krijg ben ik ook een beginner aangaande WDP en daar schaam ik mij niet voor.  ;D
Ik ben dan ook heel erg gelukkig met de fijne mensen en contacten van en via dit forum.

Op de manier hoe wij met elkaar omgaan, daar kan op andere forums een voorbeeld aan genomen worden.
Dit maak je zelden mee.
Hier heerst, begrip en respect ongeacht de kennis e.d.

Nu nog even over de lijst.
Uiteraard is het geen noodzaak op een uitsluitend NL lijst te maken.
Zoals ik al aangaf, wanneer wij hier een lijst samen kunnen stellen kan deze worden samengevoegd met onze buitenlandse WDP collega's, welke ik ook zeer waardeer en respecteer.
Wij zijn uiteindelijk een grote WDP club dus zonder grenzen.

Ik wil zeker niet doordrammen om een NL lijst voor elkaar te krijgen.
Als hier geen behoefte aan is of geen noodzaak, dan laten wij het gewoon zo als het nu is, niets verkeerd mee.
Wel heb ik mij al aangemeld bij onze Duitse WDP collega Karl om mij toe te voegen aan de bestaande users list.
Ik ben benieuwd of dat gelukt zal zijn.  ;)

Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Ralf Krapp

• Senior-Mitglied
  • Ort: 63179 Obertshausen (Landkreis Offenbach) - Rhein-Main-Gebiet Ort bei GoogleMaps suchen de
« Antwort #10 am: 05. März 2008, 12:35:22 »
Hallo Riny,
hartelijk welkom op de WDP-Userlijst.  :)   :D  :)  :D
Grüße aus Obertshausen (Hessen)
Ralf Krapp
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.0b
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur HO; K-Gleis; Tams MC; 4 Kabasoft-Booster; Viessman-Weichen- und Rückmeldedekoder; Lokdekoder MM und andere
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 7 Home Premium; Intel Core i3-530 Prozessor 1333 MHz

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #11 am: 05. März 2008, 14:17:30 »
Hallo Riny,
hartelijk welkom op de WDP-Userlijst.  :)   :D  :)  :D

Beste Ralf,

Hartelijk dank voor het welkoms-woord.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
« Antwort #12 am: 05. März 2008, 18:31:06 »
Hallo Allen,

ik heb mij al een aantal weken aangemeld via de excel lijst, bericht is ingevuld en verzonden, echter nooit bericht gehad of deze is aangekomen, en of er wat met mijn gegevens gedaan is.

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #13 am: 05. März 2008, 21:34:27 »
Goedeavond allemaal,

Ik heb de laatste weken geen vragen over WDP gesteld. De reden hiervan is dat ik me suf aan het bouwen en aansluiten ben, om zo snel mogelijk met WDP te kunnen starten. Want bouwen is verschrikkelijk leuk maar uiteindelijk wil je het spul toch zien rijden en horen fluiten en sissen etc.
Het forum lees ik nagenoeg elke dag om te zien of er info is waar ik (naar ik hoop over een wk of 3/4) m'n voordeel mee kan doen, zoals het draadje over de dioganale wissels.
In het licht van info over WDP is het inderdaad erg stil de laatste weken(nogmaals ik stel zelf ook geen vragen) maar ik ben zelf van mening dat bv. grootschalig e-mail verkeer schade doet aan de intentie(het delen van kennis, weetjes, tips etc. wat het voor ons allen leuker maakt) van het forum en op die manier hulp aan lezers, zoals ikzelf en het kweken van meer WDP gebruikers die hun vragen stellen en/of antwoorden geven nadelig zal beinvloeden . Een lijst met gebruikers lijkt mij om die reden dan ook niet zo zinvol.
Wel om jullie straks te kunnen overspoelen met WDP-vragen vlucht ik nu naar de zolder om arrestatie te voorkomen en om weer lekker te gaan bouwen.
Gr. Kees
Een evt. bezoek bij een medegebruiker kan altijd als vraag op het forum gesteld worden en dat er dan verder per mail afspraken gemaakt worden werkt uitstekend is mijn ervaring.

WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #14 am: 05. März 2008, 21:39:43 »
Ps. had nog hartelijk groet getypt maar is weggevallen zie ik, bij deze dus nog vrienden.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88