Autor Thema: Magnetartikeldecoder  (Gelesen 8270 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: Magnetartikeldecoder
« Antwort #15 am: 29. März 2008, 01:59:31 »
Riny,
Bedankt voor je uitleg maar ik heb zoals je misschien weet N spoor wat zou dan het voordeel ziijn?
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #16 am: 29. März 2008, 10:49:59 »
Riny,
Bedankt voor je uitleg maar ik heb zoals je misschien weet N spoor wat zou dan het voordeel ziijn?

Beste Bob,

Daar durf ik geen antwoord op te geven omdat ik op het gebied van twee railsystemen mij daar nooit echt in verdiept heb.
Als ik logisch probeer na te denken, wat niet altijd meevalt, lijkt mij daar geen voordeel aan te zitten.
Het lijkt mij ook onmogelijk omdat de polariteit van de spoorstaven wisselt bij eventuele keerlussen e.d. (denk ik) :-[

Maar misschien dat iemand hier op het forum, die mogelijk ook met een twee railsysteem werkt, daar wel een antwoord op kan geven.

Uiteindelijk ben ik ook maar een "self made" hobby elektrotechneutje, dus een kleintje.
Het staat ook ver van mijn eigenlijke beroep, medicus.
Verschrikkelijk omdat hier kenbaar te maken want ik ben ook maar een normaal, eenvoudige mannetje, en het stelt dus ook verder niets voor. :'(

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

jlt

• Gast
« Antwort #17 am: 29. März 2008, 20:32:55 »
Hoi Riny,

"Verschrikkelijk omdat hier kenbaar te maken want ik ben ook maar een normaal, eenvoudige mannetje, en het stelt dus ook verder niets voor. :'( "

Riny, Riny, Riny, Wat is daar nu zo verschrikkelijk aan.?
Wees positief  ;D, ieder mens is uniek, ook jij bent een uniek mens.!!!
En dat je het draadje over de massa kunt uitleggen, dan is dat ook correct.

Ook bij mij als gelijkspoor gebruiker geld het ook de bruine massa draad definitie.
Immers moet stroom circulatie plaatsvinden.

Misschien wel even als informatie.
Zoals jullie het weten ben ik afgestapt van de IB systeem. Dit systeem krijgt een ander functie.
Inmiddels heb ik besloten over te stappen naar Rautenhaus systeem.
Het is wel een rib uit me lijf wat de kosten betreft, maar na diverse overpeinzing heb ik besloten dat te doen.
Hierin heb ik veel contacten gehad met de Zwisterse trein professionel Gian Bott.
Gian Bott is een Rautenhaus kenner en heeft mij compleet uitgelegd waar je moet opletten bij de digitale systemen. Om even over de overige merken te hebben, daar is niets mis mee (behalve IB dan) Ecos, Tams, CS, e.d anderen hebben hun kwaliteiten laten zien. Bij mijn uitprobeer fase was Tams en Ecos ook mijn kandidaat.
Om op terug te komen bij de massa, is juist die massa van belang.
Rautenhaus verzorgt geheel de stroom circulatie en controleert iedere seconde 13 keer de stroom cirquit.
Bij Rautenhaus systeem hoef ik geen extra draden aan te sluiten naar de stroomverzorging, daar wordt een aparte kabel meegeleverd, en hoeft alleen de RM, Wissels, Seinen de draden aan te sluiten.
Ik heb een deel van dat systeem even mogen testen, ik heb niets anders dan lof. Een perfecte stroomcircquit.
Deze stroomcirquit heb ik kunnen meten en doet precies wat ervan mag worden verwacht.
Alleen de prijs van sommige electronische componenten heb ik wel even moeite mee, echter staat tegenover dat het perfect werkt. Tja, wat kan een hobby echt uit de hand lopen. :'(

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #18 am: 29. März 2008, 20:53:02 »
Hoi Riny,

"Verschrikkelijk omdat hier kenbaar te maken want ik ben ook maar een normaal, eenvoudig mannetje, en het stelt dus ook verder niets voor. :'( "

Riny, Riny, Riny, Wat is daar nu zo verschrikkelijk aan.?
Wees positief  ;D, ieder mens is uniek, ook jij bent een uniek mens.!!!
En dat je het draadje over de massa kunt uitleggen, dan is dat ook correct.

Beste Jan,

Waar ik op doelde was het naar voren brengen van mijn beroep. :'(
Ik doe dit niet graag omdat ik het nogal patserig over vind komen. :-[

Betrefffende mijn eventuele uitleg op elektrotechnisch gebied, ik kan niet meer als mijn best doen en maar afwachten wanneer iemand mij corrigeert indien ik mis zou zitten met een bepaalde uitleg.
Ik sta altijd open voor opbouwende kritiek en leer graag bij op de punten daar waar ik tekort schiet.
Dit is naar mijn mening de enige manier om de kennis te verruimen. :D
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

jlt

• Gast
« Antwort #19 am: 29. März 2008, 23:06:24 »
Hoi Riny,

Zie de humoritische kant van het leven. ;)

"Dit is naar mijn mening de enige manier om de kennis te verruimen. "

Dat is hetgeen wat we willen leren van anderen, opgeleid of niet, dat maakt in onze hobby niet uit, als we maar van leren dat we er plezier van hebben. Gesteund, door, en met ervaringen van anderen. ;D
Als ik je ga vertellen wat mijn beroep is, dan denk ik dat je daar niet goed van wordt, hi,hi,hi.

Riny, je bent een heel eerlijke man. Dat getuigd van jouw klasse waar jij je ervaring op jouw website hebt geplaatst. Ik heb dat gezien waar jij ontzettend leuke tips en raad, die voor de Marklinners heel veel baad bij hebben. M.a.w. je bent uniek.! 8)

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #20 am: 25. April 2008, 15:14:29 »
Wie komt er even aan de Stamtafel zitten?

Ik had nog een vraag over de te plaatsen elko en diode.
Bij deze bent u uitgenodigt aan onze stamtafel.
Riny.

"Model Railway Workshop"