Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Baanontwerp 2 Kan dit?
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten:
1
[
2
]
3
Autor
Thema: Baanontwerp 2 Kan dit? (Gelesen 12270 mal)
Gerard Moggré
Senior-Mitglied
Re: Baanontwerp 2 Kan dit?
«
Antwort #15 am:
08. April 2008, 18:51:19 »
Hoi Riny,
Nou nou, je kunt het wel!!
Even een vraagje, heb jij evt. een tekening/sporenplan zoals de baan echt ligt, beschikbaar (bijv.Wintrack, of gewoon een ruwe tekening), en kun je die ook hier even posten?
Riny
Senior-Mitglied
«
Antwort #16 am:
08. April 2008, 19:03:13 »
Beste Gerard,
Ik heb het banenplan grotendeels in wintrack 7.06 staan maar ben hier wel een stuk van afgeweken betreffende de K-rail omschakeling.
Ik kan natuurlijk deze even aanpakken/aanpassen en dan alsnog even posten.
geen probleem.
Wat wil je ermee en wat is je achtergrond gedachten?
Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.
Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle & Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng. | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.
"Model Railway Workshop"
Gerard Moggré
Senior-Mitglied
«
Antwort #17 am:
08. April 2008, 19:19:21 »
Hoi Riny,
Die op je website, klopt ie ook enigszins? Zoja, dan hoeft het niet.
Het is meer voor mij hoe jij het banenplan vertaalt in het WDP-sporenplan, en kan dan gelijk eens kijken mbt.de plaatsing van terugmelders, seinen, treinnummervelden, etc.
Riny
Senior-Mitglied
«
Antwort #18 am:
08. April 2008, 19:26:40 »
Beste gerard,
Zie hier het vernieuwde railplan in Wintrack.
Alleen het kleine paseer station staat er nog niet ingetekend.
Als je het *.tra bestand wilt hebben zend ik het je toe.
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
«
Letzte Änderung: 08. April 2008, 19:43:07 von Riny Smetsers
»
Riny.
Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle & Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng. | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.
"Model Railway Workshop"
Gerard Moggré
Senior-Mitglied
«
Antwort #19 am:
08. April 2008, 21:39:52 »
Hoi Riny,
Vooropgesteld: dit is puur een advies, maar ik zou de stationssporen in het WDP-sporenplan wat langer tekenen, dus bijvoorbeeld in het rode kader, deze wissels wat meer naar links leggen. (Zie een vb.wat ik gemaakt heb).
Ten eerste kun je wat meer terugmelders tekenen wat het overzichterlijker maakt.
Heb ik gelijk een vraag: wil je dat de treinen op meerdere plaatsen op het station tot stilstand komen, ik bedoel dus de lange treinen helemaal door laten rijden tot aan het einde van het stationsspoor, en een korte bijvoorbeeld halverwege het perron laten stoppen? Dit is belangrijk ivm.de te tekenen treinnummervelden en terugmeldkontakten
in
het WDP stationssporenplan.
Ten tweede is de plaatsing van de treinnummervelden. Deze staan bij elk sein. Ik heb maar even een voorbeeld gemaakt, maar bij dit voorbeeld heb je wat meer plaats en daardoor meer overzicht mbt.de treinbewegingen in je station.
Nogmaals, zo zou ik het doen, maar wat ik al eerder stelde is dit alles persoonlijk.
Maar ik denk dat in je WDP sporenplan wat je nu hebt getekend de stationssporen aan de korte kant zijn qua overzicht, zeker als je voor meerdere stopplaatsen kiest.
Maar verder ziet het er goed uit, toch? Ik zou er niet veel meer aan veranderen.
Ik ben erg benieuwd naar de ligging van de terugmeldingen, treinnummervelden en seinen. Dan kan ik nl. zien wat de rijmogelijkheden zijn op jouw baan, maar dat komt later.
Riny, ik ben benieuwd naar je antwoorden.
Zu diesem Beitrag gehören 3 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
«
Letzte Änderung: 08. April 2008, 21:41:58 von Gerard Moggré
»
Riny
Senior-Mitglied
«
Antwort #20 am:
08. April 2008, 21:59:15 »
Beste Gerard,
Over die stationssporen zijn wij het dan toch eens.
Vandaar mijn eerdere vraag welke lengtes aan te houden voor dit soort toestanden en bewerkmogelijkheden in WDP (weergave).
Mijn kortste stationspoor is 6 x 2200 = 6 x 18 Cm = 108 Cm. (station groot)
Uitgaande van dit kortste spoor wil ik inderdaad dat bepaalde treinen op een bepaalde plaats stoppen en dus niet alles tot het einde door laten rijden.
Dit spoor even 1 blok noemende heeft vier secties dus ook vier bezetmeldpunten.
Over je tweede punt het volgende.
Hoe jij het zou doen is voor mij de manier om het ook te doen want dan weet ik dat het goed is, verder geen discussie meer mogelijk hahahaha.
Het punt om andere gegevens in te kunnen voeren heeft zijn beperkingen in de Demo versie dus zal volgens mij, maar wie ben ik, moeilijk gaan denk ik.
Dus qua de uiterlijke mogelijkheden zal ik toch moeten wachten tot 17 Mei.
Als alles meezit zal ik dan de Engelse update van Pro meenemen. (van 9.0 naar Pro)
Ik heb maar gekozen voor de Engelse versie omdat ik daar beter mee uit de voeten kan dan de Duitse versie.
Dit laatste even als extra info.
Als ik in mijn reactie/antwoorden tekort schiet hoor ik het graag.
Riny.
"Model Railway Workshop"
Gerard Moggré
Senior-Mitglied
«
Antwort #21 am:
08. April 2008, 22:00:39 »
Hoi Riny,
Er schiet me nog wat te binnen. Ik zag dat je belangstelling hebt voor een update Pro X. Maar ook later zullen er interessante updates volgen. Bij Pro X kun je oa.gebruik maken van 3 treinnummervelden achter elkaar. Dit wordt dan één rechthoekig kadertje, waar je meer informatie in kwijt kunt dan het loc-decoder nummer alleen, bijv. de bouwserie van de trein. Als je deze future wilt, dan zullen de stationssporen zeker langer getekend moeten worden. Er staat over deze treinummervelden recent nog wat op dit forum.
Riny
Senior-Mitglied
«
Antwort #22 am:
08. April 2008, 22:05:42 »
Beste Gerard,
Bedankt voor deze informatie.
Ik zal deze eens bekijken, lezen en hopelijk ook begrijpen.
Verder zal ik morgen eens een deel layout maken van de stationsporen op de door jouw aangegeven manier en de nu net extra gegeven informatie.
je bent een topper (slijm,slijm)
Riny.
"Model Railway Workshop"
Gerard Moggré
Senior-Mitglied
«
Antwort #23 am:
08. April 2008, 22:10:33 »
Hoi Riny,
Onze postings hebben elkaar net gekruist. Dan zou ik inderdaad in de stationssporen, getekend in WDP, wat meer ruimte maken. Ik denk dat je daar zowieso op latere termijn profijt van zult gaan hebben, want je gaat steeds meer mogelijkheden ontdekken in WDP, dus moet je het ook overzichtelijk houden qua uitbreiden.
Om eerlijk te zijn, ik ben erg blij dat ik dat van het begin af aan zo gedaan heb, want er zijn zeker veranderingen geweest naarmate ik steeds meer WDP-uitbreidingen maakte. Sterker nog, mijn huidige stationssporen krijgen nog meer functies, en daarom moet ik het stationssporenplan weer gaan uitbreiden, zonder enorme veranderingen.
Kortom een WDP 'er.........is op de toekomst voor bereidt
Kees Polm
Senior-Mitglied
«
Antwort #24 am:
08. April 2008, 23:18:11 »
Riny, Gerard
ik volg alles he, zit in deelfde fase.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88
Riny
Senior-Mitglied
«
Antwort #25 am:
09. April 2008, 10:48:36 »
Beste Kees,
Dat is keurig.
Mocht je zelf nog willen meedenken, opties en/of vragen uiten, doe dan gewoon mee.
Ondanks dezelfde beginschoenen kunnen diverse meningen een bijdrage leveren dus schroom niet.
Je hoort er ook bij.
Riny.
"Model Railway Workshop"
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #26 am:
09. April 2008, 11:15:07 »
Riny goede morgen,
ik heb ook naar je station zitten kijken en heb eigenlijk maar 1 vraag.
Waarom laat je op de onderste 2 sporen wel 2 richtingen rijden en op het 1 en 2 e spoor niet!
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Riny
Senior-Mitglied
«
Antwort #27 am:
09. April 2008, 11:21:39 »
Zitat von: Bob Vermeulen am 09. April 2008, 11:15:07
Waarom laat je op de onderste 2 sporen wel 2 richtingen rijden en op het 1 en 2 e spoor niet!
Ook een goede morgen Bob,
De onderste twee sporen zijn stationsporen en de twee bovenste doorgaande hoofdsporen.
Zoals je misschien kunt zien is het wel de bedoeling dat, vanaf de twee doorgaande hoofdsporen, de stationsporen kunnen worden bereikt en in dit geval van twee kanten (richtingen).
Vandaar dat de stationsporen twee richtings-spoor is.
Ik ben benieuwd of ik dit begrijpelijk verwoord heb.
Het valt niet altijd mee om een gedachten in tekst duidelijk te maken.
Riny.
"Model Railway Workshop"
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #28 am:
09. April 2008, 12:00:08 »
Riny,
ik begrijp het maar is het niet leuker om daar ook twee rijrichtingen van te maken dan kan je daar later altijd nog een trein laten stoppen of tijdelijk als inhaal spoor laten gebruiken. ik noem maar wat want met WDP kan zo veel mooi gestuurd worden.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Riny
Senior-Mitglied
«
Antwort #29 am:
09. April 2008, 12:10:09 »
Beste Bob,
Het is een idee en een mooie optie en het overwegen waard.
Alleen ben ik van mening om in den beginnen het geheel niet te complex te maken.
Het lijkt mij,
lijkt
mij dus, verstandiger om eerst maar eens een basis op te gaan bouwen en vervolgens verder uit te werken.
In de praktische zin kan ik nog altijd wijzigingen aanbrengen betreffende het toevoegen van eventuele bezetmeldpunten, al liggen er daar naar mijn idee al voldoende, maar zeg nooit, nooit.
Maar ik heb er notitie van gemaakt en bedankt voor het meedenken.
Riny.
"Model Railway Workshop"
Drucken
Seiten:
1
[
2
]
3
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de