Autor Thema: wdp en hsi-88  (Gelesen 3535 mal)

Offline Jos Wilmot

• Junior-Mitglied
wdp en hsi-88
« am: 13. April 2008, 19:52:46 »
Hallo wdp ers

Ik werk met wdp 9.0 , s88 en hsi-88 en nu doet zich het volgende probleem voor, geregeld valt de spoorbezet melding van een deel van de baan uit. ( telkens anderen delen van de baan) het gevolg is dan dat het systeem geen treinen ziet staan, terwijl ze er wel staan, of hij geeft aan dat er een trein staat terwijl het baanvak vrij is, met alle gevolgen vandien. Gerard heeft al aangegeven dat het waarschijnlijk een nul probleem is, maar waar. ik heb van daag weer heel wat uren onder de baan gezeten maar helaas geen positief resultaat. wie het weet mag het laten weten. en neem gerust de tijd want ik ga voor een aantal weken naar het buitenland, kan er dus helaas ook niet op 17 mei bij zijn.

alvast bedankt Jos
pc windows xp3, 2.40ghz, 3071 ram, wdp 9.0 nl. marklin interface 6051, 7 boosters, HO, 7x s88, hsi-88

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: wdp en hsi-88
« Antwort #1 am: 14. April 2008, 10:20:00 »
Hoi Jos,

Hoe heb jij de HSI-88 aangesloten? Op een aparte trafo, of op een trafo die ook de baan voedt?

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 14. April 2008, 12:12:13 »
Hoi Jos,

Ik zie in je persoonlijke handtekening dat je de Märklin interface gebruikt. Bedoel je hiermee de 6051?
(en niet het CS bijv.) Als dit zo is, heb je 'm dan aangesloten volgens deze bijlage? (kijk eens naar de massa-aansluiting).

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 14. April 2008, 12:20:49 von Gerard Moggré »

Offline Jos Wilmot

• Junior-Mitglied
« Antwort #3 am: 14. April 2008, 18:33:39 »
Hallo Gerard,

Ik gebruik de interface 6051. de HSI-88 had ik rechtstreek aangesloten op een apparte trafo, gisteren heb ik hem aangesloten op een trafo die ook een van de booster voedt, dit maakte echter geen verschil, dus niet zoals op de tekening wordt aangegeven via de centraalunit of de trafo die de centraalunit voedt.

groet Jos
pc windows xp3, 2.40ghz, 3071 ram, wdp 9.0 nl. marklin interface 6051, 7 boosters, HO, 7x s88, hsi-88

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 15. April 2008, 12:16:40 »
Hoi Jos,

....vreemd. Heb je de massa aansluiting van de HSI-88 wel op de éérste trafo aangesloten?
Kan ook een communicatie probleem zijn. Heb je al eens het computerkabeltje verwisseld en/of een andere compoort geprobeerd? Brandt het rode ledje van de HSI-88 continue ?
Hoe heb je bij de systeeminstellingen de S-88 modules ingevuld en hoe zijn deze dan ook daadwerkelijk aangesloten? Kloppen de aansluitingen linker, middelste en rechter rij met de opgegeven rijen en aangesloten modules in de systeeminstellingen van WDP?

Een hoop vragen, maar er moet ergens een oorzaak zijn, dus ook een oplossing gevonden kunnen worden.
Ik zou al dit eens nakijken, voorzover je dit al gedaan hebt.

Offline Jos Wilmot

• Junior-Mitglied
« Antwort #5 am: 15. April 2008, 22:11:11 »
 Hallo Gerard,

Ik ga er vanuit dat het probleem is opgelost, volgens mij waren er 2 oorzaken
1 een van de boosters was niet via de nul met de andere boosters verbonden.
2 de HSI-88 was via een omvorm-kabel aangesloten op een USB port. bij het testen hiervan gaf hij steeds een andere hoeveelheid aangesloten s88 aan. ik heb nu de interface en de HSI aansluitingen om gewisseld, met een zeer positief gevolg eindelijk eens zonder verdere problemen kunnen rijden. zo zie je maar alles dubbel controleren.
in ieder geval bedank voor het mee denken.

vriendelijke groet Jos

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #6 am: 16. April 2008, 10:58:53 »
Hoi Jos,

Fijn om te horen. Heb je de HSI-88 nu via de seriële poort aangesloten? Want inderdaad kunnen de omvorm-kabels met USB problemen geven. Heb hier ervaring mee, had met een kabel ook een probleem, toen een andere kabel gekocht van een ander merk en het communicatie probleem was over.

Offline Jos Wilmot

• Junior-Mitglied
« Antwort #7 am: 16. April 2008, 17:40:55 »
hallo Gerard,

Ik heb de HSI via de standaard kabel op een seriële port aangesloten, en de centraalunit via een extra kabel op een USB post

groet Jos