Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Anforderungskontakt und Automatik-Bereich
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: Anforderungskontakt und Automatik-Bereich (Gelesen 2205 mal)
gerard D
Mitglied
Anforderungskontakt und Automatik-Bereich
«
am:
03. Mai 2008, 23:21:02 »
Beste WDPers.
Ik ben bezig met het automatisch laten rijden van enkelen treinen. Ik heb in de anforderungs-kontakten –editor de vraag-contacte allemaal ingevuld nu valt het mij op dat ik daar alleen de stop-melder in kan geven., en dit lijd er toe dat de locs elke keer moeten stoppen., om een volgend stuk aan te vragen. Dit is niet mooi om te zien, het geeft een onrealistische indruk. Het zou na mijn mening zinvol zijn als in het anforderungs-kontakt niet de stopmelder moet worden vermeld, maar de binnenkomst melder,zodat de trein het volledige blok kan benutten om een beslissing te nemen om te stoppen of door te rijden, maar als we de binnenkomst melder gebruiken rijd de trein niet meer, omdat deze dan niet meer op het anforderungs-kontakt staat. Hoe hebben jullie dit opgelost, zodat de treinen allemaal vloeiend rijden, in automatisch-bedrijf.
Groeten Gerard D.
PC 3.0Ghz, windows XP pro, WDP pro X3b, Intellibox, Märklin locomotieven.
Gerard Moggré
Senior-Mitglied
Re: Anforderungskontakt und Automatik-Bereich
«
Antwort #1 am:
03. Mai 2008, 23:28:37 »
Hoi Gerard,
Dit is logisch. Er wordt een rijweg gesteld en deze loopt van het startkontakt naar het doelkontakt. Op het doelkontakt stopt de trein. Om een vloeiende treinenloop te krijgen moet je gebruik maken van de Zugfahrten (treinritten), dit zijn een aantal rijwegen aan elkaar gekoppeld alszijnde één Zugfahrt. Je kunt deze zugfahrten aanmaken cf.hoofdstuk 9 van het handboek en deze invoeren in de Anforderungskontaken (vraagkontakten) hoofdstuk 10, maar beter is dit om het een en ander in te voeren in de Zugfahrten-Automatik cf.hoofdstuk 13.
gerard D
Mitglied
«
Antwort #2 am:
03. Mai 2008, 23:40:49 »
hallo gerard.
bedankt voor je snelle reactie. ik heb met zugfahrten nog helemaal niks gedaan.ik ben op t moment om twee treinen (demo versie) vloeiend automatisch te laten rijden. is het niet zo dat wanneer je zugfahrten gebruikt, deze dan met een strak schema rijd? kunnen ze ook een willekurgie routen rijden?
groeten gerard D
Gerard Moggré
Senior-Mitglied
«
Antwort #3 am:
03. Mai 2008, 23:55:31 »
Hoi Gerard,
Een strak schema rijdt je met het Fahrplan. Een meest onvoorspelbare met Anforderungskontakten. Met de Zugfahrten kun je dit alles combineren. Ook willekeurige routes rijden, met tijdsfaktoren erin, wat je maar wilt.
Je komt de 17e naar Roosendaal,....ik hoop dat je na mijn praatje over Zugfahrten die dag een stuk verder zult zijn
Maar schroom uiteraard niet hier je vragen te blijven stellen. Je doet in ieder geval niets verkeerd in WDP mocht je dat denken. Want de rijwegen in de Anforderungskontakten-Editor werken inderdaad dus van startkontakt naar doelkontakt in die enkele rijweg. En op dit doelkontakt stopt de trein.
gerard D
Mitglied
«
Antwort #4 am:
04. Mai 2008, 00:22:54 »
hallo gerard.
bedankt voor je snelle reactie. ik verheug me al op de 17-mei, wij komen zeker ik ga me nu met zugfahrten bezighouden.
groeten gerard D
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»
»