Autor Thema: Mijn ontwerp in Pro.  (Gelesen 13878 mal)

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
Mijn ontwerp in Pro.
« am: 22. Mai 2008, 12:59:27 »
Beste WDP collega's,

Graag uw commentaar op mijn 1ste optekening van het grootste gedeelte van mijn baan in WDP Pro.
Positief of negatief ?.............................laat maar komen want daar leer ik van.

Zu diesem Beitrag gehören 3 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 22. Mai 2008, 20:39:25 von Riny Smetsers »
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
Re: Mijn ontwerp in Pro.
« Antwort #1 am: 22. Mai 2008, 17:01:48 »
Riny:

Leuk om je WDP-plan te gaan volgen. Het is voor mij leerzaam om ook te horen wat andere WDpers ervan vinden.
Ik wens je in ieder geval succes met de uitvoering van je plannen. Heb je al de simulatie gebruikt om te kijken hoe het e.a verloopt?

M.v.gr Wim
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
« Antwort #2 am: 22. Mai 2008, 17:04:14 »
Hallo Riny,

niks mis mee, uitgezonderd 1 verdwaald stootblok dan, baan is getekend, wisselnummers ingegeven,

Volgende stap is ingeven van terugmeldkontakten, hou liefst minimaal 6 aansluitende elementen per terugmeldkontakt aan, namelijk 1 voor het sein, 1 voor de terugmelding, 3 voor een lang zugfenster, en weer 1 voor een terugmelding, met een kort zugfenster kan je met 4 aansluitende symbolen toe.

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 22. Mai 2008, 17:29:49 »
Leuk om je WDP-plan te gaan volgen. Het is voor mij leerzaam om ook te horen wat andere WDpers ervan vinden.
Ik wens je in ieder geval succes met de uitvoering van je plannen. Heb je al de simulatie gebruikt om te kijken hoe het e.a verloopt?

Beste Wim,

Bedankt voor de reactie.
Ik moet zelf ook weer helemaal terugkomen in het WDP gebeuren hoor.
Ik heb in mijn bestanden eens gekeken wanneer ik de laatste keer in WDP bezig ben geweest, niet schrikken, Januari 2007. hahahahaha.

Ik ben de afgelopen dagen eerst even lekker aan het rommelen geweest met de uitvoering van een testbaantje om het een en ander weer te doorgronden alvorens mijn baan op te gaan tekenen.
Maar het begin is weer gemaakt.

niks mis mee, uitgezonderd 1 verdwaald stootblok dan, baan is getekend, wisselnummers ingegeven,

Beste Walter,

Ook bedankt voor de reactie.
Alleen wat bedoel jij met een verdwaald stootjuk?
Als je hiermee de diagonale bedoelt, een andere uitvoering kan ik niet vinden.
Of heb ik de boodschap niet goed gelezen, wat natuurlijk ook kan.
Ik vond het zelf ook vreemd dat de rode afbeeldingen in de diagonale naast het stoorjuk stonden i.p.v. er boven.
Tenminste, als je die bedoelt.
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
« Antwort #4 am: 22. Mai 2008, 17:45:03 »
Hallo Riny,

je hebt helemaal gelijk, en ondanks dat ik een flink aantal stootjuks in gebruik heb, ligt er geen een diagonaal getekend. Dus had dit niet eerder gezien,

met vriendelijke groet,

Walter

• Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 22. Mai 2008, 17:53:40 »
Beste Walter,

Het gaat mij niet om gelijk te hebben.
Mogelijk dat ik er overheen gekeken had en ja, twee weten altijd meer als een. ;)
Het is uiteindelijk toch allemaal aangepast en veranderd in het programma en voor het zelfde geldt had ik inderdaad een fout gemaakt.

De andere informatie zal ik zeker meenemen want dat heb ik nog even nagezien en moet hier en daar gewijzigd worden.
Dus ik ben daarin toch weer wat wijzer. :D
Bedankt.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #6 am: 22. Mai 2008, 20:42:45 »
Zo,

Weer een stapje verder. (zie update van bijlage hierboven)
Riny.

"Model Railway Workshop"

jlt

• Gast
« Antwort #7 am: 22. Mai 2008, 20:45:59 »
Hallo Riny,

Ook hier is er niets mis mee. ;)

Wat je ook kunt doen, aan de kant van de level 1 de sperseintje neerzetten.
Dan is dat ook gelijk meegenomen als je straks met Rijwegen gaat aanmaken. ;)
(Zie aanhang om welke sein het gaat.)
Dit type seintje zet je voor de wissel, in de richting gelijk aan wat je op de pijlrichting hebt aangegeven.
Probeer het maar eens.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #8 am: 22. Mai 2008, 21:13:09 »
Beste Jan,

Ik heb een vaag vermoeden wat je bedoeld maar echt begrijpen doe ik het niet zo zeer.
Riny.

"Model Railway Workshop"

jlt

• Gast
« Antwort #9 am: 22. Mai 2008, 21:18:44 »
Beste Jan,

Ik heb een vaag vermoeden wat je bedoeld maar echt begrijpen doe ik het niet zo zeer.

Hoi Riny,

Zie screenshot de zwarte cirkeltjes. ;)

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #10 am: 22. Mai 2008, 21:21:58 »
Beste Jan,

Duidelijk, dit kan ik dan ook doen bij de twee kopspoortjes op Level 0 bij het main-station?
Riny.

"Model Railway Workshop"

jlt

• Gast
« Antwort #11 am: 22. Mai 2008, 21:24:49 »
Beste Jan,

Duidelijk, dit kan ik dan ook doen bij de twee kopspoortjes op Level 0 bij het main-station?

Ah,ja, over het hoofd gezien. ;)
Ook.!

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #12 am: 22. Mai 2008, 21:35:52 »
Beste Jan,

In de bijlage het aangevulde schema.

Andere vraag: kan ik ook ergens een lijst of scherm oproepen waar ik kan zien welk magneetartikelnummer ik het laatst heb toegekend?

Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #13 am: 22. Mai 2008, 21:46:31 »
Andere vraag: kan ik ook ergens een lijst of scherm oproepen waar ik kan zien welk magneetartikelnummer ik het laatst heb toegekend?

Ik heb het antwoord al gevonden.
In de track editor op print solenoid devices klikken.

Edit: Bijlage (afbeeldingen) bijgeplaatst voor de duidelijkheid.

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 22. Mai 2008, 21:53:53 von Riny Smetsers »
Riny.

"Model Railway Workshop"

jlt

• Gast
« Antwort #14 am: 22. Mai 2008, 23:25:52 »
Beste Jan,

In de bijlage het aangevulde schema.

Hoi Riny,

Hi,hi,hi, de seintjes staan omgekeerd. ;D
Geeft niet, ik maak die fout ook wel eens.