Hallo Riny,even vooruit denkend aan de volgende stap rijwegen, kan er een klein probleem ontstaan bij de locwindows, neem even het advies mee, om tussen de locwindow en het sein, 1 rail(element) te leggen voor de terugmelding. Dit werd ook in Roosendaal in de presentatie reeds meegegeven. Dus in deze volgordeSein, Rail, Zugfenster, Zugfenster, Zugfenster, Rail en dit alles met 1 en dezelfde terugmeldnr.met vriendelijke groet,Walter
Hi,hi,hi, de seintjes staan omgekeerd. Geeft niet, ik maak die fout ook wel eens.
Zitat von: jan leendert am 22. Mai 2008, 23:25:52Hi,hi,hi, de seintjes staan omgekeerd. Geeft niet, ik maak die fout ook wel eens.Beste Jan,Bedankt voor het aangeven van de fout.Maar kun je ook even onderbouwen/uitleggen waarom zij verkeerd staan?Het is wel makkelijk om te zeggen dat ze verkeerd staan maar nog makkelijker is de uitleg waarom.Mijn manier van denken hoe te plaatsen is als volgt (deze kan natuurlijk verkeerd zijn).Een loc rijd richting een kopspoor, het voetje van het kleine seinen staan naar mijn mening toch op de grond.Ik mijn beredenering staat dan het rode vlak aan de bovenzijde?Maar ja, wie ben ik? Ik ben uiteindelijk ook niet alles wetend.
Beste Jan & Walter,Nu zouden de door jullie aangeven "fouten" goed moeten zijn?
Dit, omdat je met een richtingspijl naar 1 kant hebt gezet, dan denk ik dat je die spoor alleen als 1 richtingsverkeer gaat gebruiken. Waarom dan seinen plaatsen in de rode cirkel, die omgekeerd staat.?
En een ander vraag, wil die rangeerspoor alleen voor lange treinen gebruiken, of wil je die ook voor korte treinlengte gebruiken.? Als je korte treinlengte wil gaan gebruiken, dan kun je tussen seinen gebruiken.Met tussen seinen kun je de trein afhankelijk van hun lengte stoppen op de stopsein (lange treinen) en op de tussenseinen korte treinen.