Hoi Kees,
Wat is de andere manier van invoeren die bedoelde(dat is een snellere neem ik aan)
Inderdaad. Ik noem dat maar "creatief" omgaan met rijwegen cq.zugfahrten. Als je een trein meerdere rondjes continu wilt laten rijden kun je, behoudens het uiteindelijke doelkontakt omzeilen, rijwegen aanmaken die bestaan uit "meerdere rijwegen", bijv rijweg 1 van 001>010 en een rijweg 2 van 010>001. Als je deze dus 7 keer invoert en de laatste van 010>004 (004=doelkontakt) rijdt de trein 8 rondjes om dan te stoppen. Misschien kun je je nog herinneren dat ik in Roosendaal allerlei WDP blokschema's liet zien. Met lange rijwegen en korte. Enkele van die lange bestaan eigenlijk uit meerdere korte rijwegen. In principe loopt een rijweg van sein tot het volgende sein (of wissel), maar een lange rijweg kan meerdere "blokken/rijwegen" bevatten met meerdere seinen. De seinen kun je dan natuurgetrouw schakelen dmv.de volgschakelingen in de rijwegen-editor, en optekenen in meerdere deeltrajekten. Dit laatste is dus bedoelt dat een trein als deze wat verder in een rijweg zich bevindt, een eerder stukje rijweg alvast vrijgeeft voor een volgende trein. Je kunt best veel variatie maken, alleen al in de rijwegen zelf. Ik heb zelf heel veel rijwegen die allemaal tot eenzelfde stuk traject van mijn baan behoren, maar allemaal een ander doel hebben. Kijk alleen maar naar de matrix. Als je deze ook nog eens in allerlei variabele zugfahrten indeelt heb je legio mogelijkheden alleen al. In de ZFA kun je dus een mooie combinatie maken van al deze rijwegen tot allerlei zugfahrten die allemaal eenzelfde stuk traject van de baan beheersen, en met de tellerfunctie kun je ze allemaal apart schakelen. Bijv. Teller op 00: ZF 1 loopt van startkontakt A naar doelkontakt K, teller op 01: ZF 2 loopt van startkontakt A naar doelkontakt H, enz. (allemaal hetzelfde traject). Vervolgens kun je er van alles op los laten, allerlei verschillende folgfahrten, stellwerkswärter, dmv.tijd nach Abfahrt, en noem maar op. Ik hoop dat je me een beetje kunt volgen.
Je kunt hier echt al je creativiteit in kwijt.