Wat jij beschrijft heb ik allemaal gedaan de zugfahrt werkt ook prima in de simulatie.Maar na 1 volledig rondje (start is ook doel) stopt de lok logisch overigens.Maar ik wil dat ie 10 rondjes rijdt(of kontinu of 50 enz.) en hoe krijg ik dat voor elkaar
Maar ik wil dat ie 10 rondjes rijdt(of kontinu of 50 enz.) en hoe krijg ik dat voor elkaar.
Hoi Kees,Ik neem aan dat je de trein zo'n 10 rondjes wilt laten rijden zonder snelheidsvermindering of even een stop op het doelkontakt. Het is wel zo dat de trein op zijn doelkontakt zal stoppen. Nu moet je dit omzeilen, maw. een trucje toepassen, zodanig dat de trein 9 keer over zijn doelkontakt komt zonder te stoppen, en de 10e keer zal hij dus wel moeten stoppen. De trein zal zijn doelkontakt dus 9x niet als zodanig moeten herkennen.Dat kun je als volgt doen (zie bijlage) : in de ZF-Editor voer je alle rijwegen van boven naar beneden in. Normaal zijn dat alle enkele rijwegen die een start- en doelkontakt hebben. Hier dus A>B, B>E enz. Nu moet je het doelkontakt E even omzeilen. Maak een extra (langere) rijweg B>C (incl.E). E zal in deze rijweg niet worden gezien als het doelkontakt van de treinrit. Voer deze in waar de rode lijntjes naar toegaan en als je de treinrit wilt eindigen, voer je als laatste rijweg B>E in. Dan ziet de trein E wel dit kontakt als zijn doelkontakt en stopt. Ik hoop dat het duidelijk is. Je kunt hier velerlei mogelijkheden verzinnen en ook zo toepassen.