Autor Thema: Anforderungskontakten  (Gelesen 3376 mal)

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Anforderungskontakten
« am: 26. Mai 2008, 23:33:45 »
Goedenavond,

bij het rijden met anforderungskontakten remt en stopt de lok bij elk sein en gaat vervolgens weer verder.
ik heb al van alles geprobeerd om dit te voorkomen zodat de lok door kan rijden zonder te remmen en te stoppen.
Is dit inherent aan rijden met anf.kont. en rijwegen of is dit op te lossen ?


alleen met een zugfahrt rijdt hij lekker door maar bij rijwegen gaat ie eerst staan denken of ie verder wil.
Met de zufallsgenerator aangevink neemt de lok af en toe vakantie voor ie verder gaat.

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Anforderungskontakten
« Antwort #1 am: 26. Mai 2008, 23:58:14 »
Hoi Kees,

Dit is inherent aan het rijden met anforderungskontakten, maar ook in de ZFA, als je daar de rijwegen invoert. De trein zal altijd op zijn doelkontakt stoppen. Je kunt wel in de zugfahrten-editor zugfahrten aanmaken bestaande uit diverse rijwegen en deze invoeren in de anforderungskontakten-editor. Er staat dan ook, net als bij de ZFA, een groen blokje voor. Dit heb je wellicht al gedaan uit je bericht op te maken.

Maar dit is ook het geval in de ZFA. Als je daar aparte rijwegen invoert (geel blokje) zal de trein aan het einde van deze rijweg ook stoppen op zijn doelkontakt. In de ZFA rij je dus ook op dezelfde manier als met de anforderungskontakten, alleen zijn de mogelijkheden legio meer. Helaas kwam ik er in Roosendaal niet meer toe om deze mogelijkheden even de revue te laten passeren, maar met de ZFA kun je dus rijden volgens anforderungskontakten (alleen veel meer mogelijkheden zoals tellers) én rijden volgens Fahrplan eveneens met meer mogelijkheden.

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Anforderungskontakten
« Antwort #2 am: 27. Mai 2008, 00:25:27 »
hallo Gerard,

Dus als ik het goed begrijp rijdt je met zugfahrten het meest vloeiend alleen eigenlijk wel altijd volgens
een soort schema hoe gecompliceerd je dat dan ook kan maken.
en onvoorspelbaar dus eigenlijk alleen met vraagkontakten.

Is dit in grote lijnen juist geredeneerd.

ik ben er nl. over aan het nadenken hoe ik het liefst wil gaan rijden straks en wat ik nu in de simu. zie met meerdere loks
vind ik alleen vraagkontakten met rijwegen niet echt je van het.
voor sommige opties, pendelen bv. is het leuk.

maar de ZFA is leuker en wat je zegt met meer mogenlijkheden denk ik voorzover ik de handleiding heb doorgenomen.

Gr. Kees


het zal dus wel een combi. worden van de div. mogenlijkheden

WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Anforderungskontakten
« Antwort #3 am: 27. Mai 2008, 00:40:05 »
Hoi Kees,

Dus als ik het goed begrijp rijdt je met zugfahrten het meest vloeiend alleen eigenlijk wel altijd volgens
een soort schema hoe gecompliceerd je dat dan ook kan maken.
en onvoorspelbaar dus eigenlijk alleen met vraagkontakten.

Is dit in grote lijnen juist geredeneerd

Niet helemaal. Met de zugfahrten-automatik rij je met zugfahrten en/of rijwegen volgens een fahrplan en/of anforderungskontakten. Je kunt dus met zugfahrten ook volgens anforderungskontakten rijden, hoe onvoorspelbaar je maar wilt kun je zelf helemaal bepalen, én volgens een tijdschema (fahrplan) en dit is dus een vast schema zoals vaste tijdstippen waarbij je een trein ergens kunt laten vertrekken door op een bepaald vast tijdstip een zugfahrt cq.rijweg te stellen. Er zijn vrijwel ontelbare mogelijkheden te bedenken als je met de ZFA rijdt in tegenstelling met enkel vraagkontakten. Deze laatste is behoorlijk beperkt als je deze vergelijkt met de ZFA.

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Anforderungskontakten
« Antwort #4 am: 27. Mai 2008, 00:54:37 »
Er zijn vrijwel ontelbare mogelijkheden te bedenken als je met de ZFA rijdt in tegenstelling met enkel vraagkontakten. Deze laatste is behoorlijk beperkt als je deze vergelijkt met de ZFA.
[/quote]

Hoi Gerard,

ik gooi de termen een beetje door elkaar maar voorzover ik de mogenlijkheden geprobeerd/gelezen/begrepen heb bedoel ik eigenlijk wat jij omschrijft.
wel dan heb ik nog een hoop uit te proberen.

Bedankt voor de toelichting ik denk dat ik maar eens naar bed ga ik hoor iemand roepen of ik er nooit genoeg van krijg.
nou eerlijk gezegd niet echt, maar leg dat maar eens uit :D
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Anforderungskontakten
« Antwort #5 am: 27. Mai 2008, 10:16:05 »
Hoi Jan,

Anforderungskontakt is ook het laatste van de rijen die je in de menu van WinDigipet programma staat.
Kijk maar naar de eerste rij van de menu.
Je begint met Instellen, Lokdatabank,Gleisbild, enz,enz,enz.

Hier ben ik het niet met je eens. De ZFA is de laatste. In principe kies je eerst voor Anforderungskontakten (hoofdstuk 12) of Fahrplan (hoofdstuk 11). De ZFA (hoofdstuk 13) staat als laatste in de rij van het WDP menu, omdat dit een combinatie is van de eerder genoemde 2. Het is met name aan te raden eerst iets af te weten van de anforderungskontakten (Fahrplan niet zo zeer) alvorens te beginnen met de ZFA. Je kunt wel degelijk gelijk beginnen met de ZFA, als je het principe van vraagkontakten enigszins begrijpt. Daarom is het aan te raden hoofdstuk 12 even door te lezen.
« Letzte Änderung: 27. Mai 2008, 10:35:52 von Gerard Moggré »