Autor Thema: WDP voorzichtig weer uit de kast.  (Gelesen 7190 mal)

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
WDP voorzichtig weer uit de kast.
« am: 28. Mai 2008, 12:00:47 »
Beste collega's WDP-ers,

Voorlopig zet ik WDP ik kast.

Reden: ik zit mij zo op te fokken dat ik er lichamelijke ongemakken van ga ondervinden en wanneer er dan een huisarts aan te pas moet gaan komen om de boel stabiel te krijgen ben ik verkeerd bezig.
Dit gebeurde vorige week en nu deze week weer en daar pas ik voor, omdat het mij dat niet waard is.

Ook heb ik overwogen om de gehele hobby op te doeken want ik dien er wel plezier in te houden en dat is beslist nu niet meer van toepassing.
Dit ligt beslist niet aan WDP zelf, laat dat duidelijk zijn.

Naar mijn mening en gevoel ligt het aan de goede en begrijpelijk documentatie om een begeleiding te geven, of om op een begrijpelijke manier in stappen door het programma te gaan.
Als ik het mis heb met deze mening dan zal mijn geestelijk vermogen en niveau te laag zijn.

Al wil ik wel kwijt dat ik verder met zeer uitgebreide profesionele softwarepakketten bezig ben zoals, een profesionele Website ontwerpprogramma en een Videomontage - programma.
Verder heb ik ruime kennis betreffende informatica en Pc's door scholing te hebben genoten (in het verleden) als systeembeheerder, de opleiding (MTS) was Engelstalig, Novell 3.12 en nog diverse systemen.
Vandaar de reden dat ik mijn programma's liever in het Engels heb.

By the way, 90% van mijn softwarepakketten zijn in het Engels dus dit kan de reden niet zijn dat ik met de nieuwe WDP versie niet uit de voeten kan.

Met alle goede bedoelingen en respect worden diverse uitleg gebruikt met de Duitstalige omschrijvingen en die zeggen mij dus duizend keer niets.

Verder wordt er naar mijn mening, en deze kan verkeerd zijn, in de handleiding verteld wat het programma allemaal kan maar niet hoe dit gerealiseerd moet worden in combinatie met andere mogelijkheden van het programma.

Let wel, ik kraak het programma beslist niet af.

Het probleem ligt duidelijk bij mij.
« Letzte Änderung: 30. Mai 2008, 19:33:45 von Riny »
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
Re: WDP voorlopig in de kast.
« Antwort #1 am: 28. Mai 2008, 12:36:26 »
P.s. ik blijf het forum wel volgen om de leden op andere gebieden bij te staan indien nodig.

Hallo Jan en mede WDP-ers,

Goed lezen, zie citaat.
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline RobE

• Junior-Mitglied
« Antwort #2 am: 28. Mai 2008, 16:37:35 »
Hallo Riny,

Als Koploper gebruiker lees ik ook vaak mee op het WDP forum.
Zoals je zelf al opmerkt is het vaak de uitleg in een andere taal die het soms onnodig moeilijk maakt.
Bij Koploper zit een zeer uitgebreide handleiding in de Nederlandse taal en toch moet je soms onderwerpen een aantal keren doornemen voordat je het door hebt.

Misschien ter overweging om dit programma eens te proberen. Je hoeft er niet lang voor te sparen. :D

Ook Koploper heeft een forum waar veel expertise aanwezig is.

Het is zonde om vanwege deze taal kwestie niet meer verder te gaan met deze geweldige hobby.

Sterkte,

Rob   
« Letzte Änderung: 28. Mai 2008, 17:06:02 von RobE »

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 28. Mai 2008, 16:55:48 »
Beste Rob,

Allereerst welkom op dit forum.

Koploper van Paul Haagsma is mij ruim bekend.
Op onze modelspoorclub rijd de baan dan ook met koploper.
Een jaar of twee geleden heb ik diverse clubleden geholpen om met koploper te leren/kunnen werken voor als ik er zelf niet zou zijn.
Dus dat ze niet afhankelijk zouden zijn van 1 of 2 personen.

Toch heeft WDP veel meerdere opties en voordelen dan Koploper.
Dit is niet bedoeld om Koploper af te kraken maar dit zijn in de praktijk waarneembare feiten gebleken.

WDP blijft, ondanks de nu voor mij moeilijke periode betreffende omschakeling van versie, toch mijn voorkeur behouden.
Het is mij niet in mijn karakter de makkelijste weg te kiezen.
De taal is het probleem niet want ik heb de Engelse versie en daar kan ik, qua taal, mee lezen en schrijven.

In ieder geval toch bedankt voor het goed bedoelde meedenken.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 28. Mai 2008, 19:22:36 »
Hallo Riny,

Je hebt gelijk het moet leuk blijven en zeker niet tenkoste van je gezondheid gaan.
Ik ben blij dat je wel op het forum blijft cq stamtafel.
Zoals ik gemerkt heb met het maken van contactrail van gewone C-Rail,
weet jij heel veel en het is fijn zo iemand iets te kunnen vragen.

Met groet Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 28. Mai 2008, 20:02:39 »
Beste Henk,

Dat ik even een time-out neem wil niet zeggen dat ik de deur dicht ga gooien.
Ik blijf het forum volgen en als ik een bijdragen kan leveren zal ik dat zeer zeker doen.
Nu kan ik heel de situatie wel uit gaan leggen maar daar is niemand bij gebaat en hoort ook niet op forums thuis.

Jullie moeten dus echt niet denken dat je zo makkelijk van mij af komen, hahahahahaha.

« Letzte Änderung: 28. Mai 2008, 20:04:56 von Riny »
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
Re: WDP voorzichtig weer uit de kast.
« Antwort #6 am: 30. Mai 2008, 19:47:35 »
Beste mede WDPers,

Hier is Grumpie weer. :(

De afgelopen drie dagen toch maar weer heel voorzichtig de draad weer opgepakt.
Ook mede dankzij de privemail support die ik heb mogen ontvangen van diverse forumleden.

Alleen ga ik het nu niet meer proberen te forceren om het allemaal te vlug te willen.
Ik ga het nu proberen stap voor stap het geheel beter te doorgronden.

Verder wil ik aan iedereen mijn verontschuldigingen aanbieden betreffende, mijn soms niet te onderdrukken, emotionele reacties waarmee er soms uitspraken tussen zitten die niet gepast zouden zijn en zeker niet thuis horen op een forum. :-[

Maar ja, als dat de aard van het beestje is, wat geen excus mag zijn, floept er wel eens iets onbedoelds uit.
Af en toe ben ik net een mens. :'(
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Ralf Krapp

• Senior-Mitglied
  • Ort: 63179 Obertshausen (Landkreis Offenbach) - Rhein-Main-Gebiet Ort bei GoogleMaps suchen de
« Antwort #7 am: 30. Mai 2008, 19:57:31 »
Beste Riny,
hartelijk welkom terug bij de gebruikers van WDP.  :)  :)  :)
Grüße aus Obertshausen (Hessen)
Ralf Krapp
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.0b
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur HO; K-Gleis; Tams MC; 4 Kabasoft-Booster; Viessman-Weichen- und Rückmeldedekoder; Lokdekoder MM und andere
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 7 Home Premium; Intel Core i3-530 Prozessor 1333 MHz

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #8 am: 30. Mai 2008, 20:04:07 »
Beste Ralf,

Bedankt voor de reactie, alleen was ik niet weg maar ik zag het even niet meer zitten.
Dit is na een paar dagen weggezakt en de hobby EN WDP blijven een aantrekkingskracht houden waar moeilijk weerstand tegen te bieden is.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
« Antwort #9 am: 30. Mai 2008, 21:02:41 »
Hoi Riny:

Denk dat het instappen met WDP maar ook bij andere software pakketen een lastige zaak is. Daarom is het interessant om zoals jij de baan aan ons hebt gepresenteerd, daarvan de ontwikkelingen te volgen. Het is voor mij een aangename leerschool !!

Verder denk ik wat Wily (TOPPIE hoor Willy) aan het doen is door een instapcursus te ontwikkelen van groot belang is. Een heleboel dingen hoef je nu nog niet te weten. Zo kwam dat ook op de WDP dag die we met elkaar hadden naar voren. Er is zoveel mogelijk . Toch was er aan de hand van de diverse presentaties ervoor gezorgd dat we niet de weg kwijt raakten. Een leuke en leerzame dag die mij veel heeft opgeleverd.

Wens je in iedergeval veel plezier toe de komende tijd en sterkte met je gezondheid!!

Groeten Wim
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #10 am: 30. Mai 2008, 22:21:43 »
Ik kan het me goed voorstellen hoe het je vergaat, kun je je nog herinneren toen ik me hier de eerste maal aanmelden op dit forum, en nadat ik WDP Pro X gekocht had ik enkele weken daarna riep dat dit programma voor mijn persoonlijk een miskoop was om dat ik door de bomen het bos niet meer zag.

We zijn nu weer een tijdje verder en zie hoe ik me zelf in die korte periode WDP heb aangeleerd, en zelfs al in staat ben hier en daar wat support te geven, dit had ik van mezelf nooit gedacht.

Naar mate je WDP beter en beter leert kennen wordt het werken ermee best interessant, en eigenlijk voor mijn naast mijn modelbaan een tweede hobby, nu realiseer ik me eigenlijk dat ik de laatste weken meer tijd besteed aan WDP dan aan mijn baan.

Ook jij en de andere nieuwe gebruikers van WDP bereiken dit stadium, de een doet er misschien wat langer over dan een ander, maar er komt een tijdstip waarop je baan door WDP wordt bestuurd en je trots bent op dat wat je hebt bereikt.

Toen was jij een van de leden die mijn aanspoorde door te zetten, nu doe ik dat.

Laat de moet niet verder zakken, en neem rustig de draad weer op  ;)
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #11 am: 30. Mai 2008, 22:28:04 »

Toen was jij een van de leden die mijn aanspoorde door te zetten, nu doe ik dat.

Laat de moet niet verder zakken, en neem rustig de draad weer op  ;)

Beste Willy,

Hier heb ik niet tegen in te brengen en je hebt gewoon, helemaal gelijk.

Een gezegde wordt hier bewaarheid: zaait en gij zult oogsten.

Verder ben ik zeer blij met de contacten op en van het forum.
Samen; met elkaar........voor elkaar.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Willem van Wageningen

• Mitglied
« Antwort #12 am: 30. Mai 2008, 22:47:22 »
Ha Vriendje

Ik ben blij dat je er weer ben. 8)

Doe ruistig aan met als ik ?????? >:(

Neem er de tijd voor. >:(

Gr Willem

Märklin, H0  C-Rails  Win -Digipet PRO X3 NL,Tams Easy-control, HSI-88, 15 x S88. 20 x k 83
Baan in opbouw hoofdzakelijk Nederlands

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #13 am: 30. Mai 2008, 22:56:15 »
Ha, grote echte VRIEND Willem de Rustige,

Jij rustig aan ?????????

Nu kun jij iedereen wel laten denken dat jij alles op het gemakkie doet maar ik ken je beter.
Het is dat jouw vriendinnetje jou een beetje in toom weet te houden maar anders? Hahahahahaha.
Je bent een mooie krokeledokus. ;)

Maar nu even zere neus, het gaat allemaal goed komen.

I'am back.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #14 am: 31. Mai 2008, 22:10:49 »
Riny,

Heb even het e.e.a. gemist omdat ik weer wat verder weg ben, maar ook her intreders zijn altijd van harte welkom. :D :D.  Zodra ik terug ben (rond de 15e) dan kom ik wel een keer buurten. 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |