Autor Thema: Mijn nieuwe start.  (Gelesen 7135 mal)

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Mijn nieuwe start.
« Antwort #15 am: 03. Juni 2008, 17:37:06 »
Beste Gerard en ook Bob natuurlijk,

Hier is de koffiejuf weer.

Even betreffende de paradebaan, deze bestaat uit vier modules van ieder 1,22 meter vandaar dat deze ingedeeldt is met meerdere contacten.

De ontbrekende sein en treinnummerveld had ik inmiddels al aangepast, deze was ik dus domweg vergeten.
Dat de terugmeldcontacten op de volgorde aangebracht moeten worden op de terugmelddecoders is mij duidelijk.
Maar toch bedankt voor de oplettendheid.

Om een logische volgorde weer te geven vind ik niet echt makkelijk ten aanzien van  de baan.
Ik was hier wel mee bezig geweest om die op een wat logische volgorde te plaatsen maar dat heb ik maar opgegeven.
Maar indien ik de volgorde op de juiste manier op de S88-ers aansluit kan er naar mijn mening niet mis gaan.
Lijkt mij een kwestie van alles goed documenteren.

Maar ik sta er voor open om wijzigingen aan te brengen.

P.s. ik voel mij net een struisvogel worden met al die veren in mijn achterw.............. ;D ;D

« Letzte Änderung: 03. Juni 2008, 18:54:24 von Riny »
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #16 am: 03. Juni 2008, 18:56:11 »
Vervolg van mijn handelingen zijn de rijwegen.

Hier valt weinig aan te zien in de afbeelding maar hier wordt nog op teruggekomen.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #17 am: 03. Juni 2008, 21:18:07 »
Beste WDP-genoten,

Dan kom ik er alvast maar op terug, Riny heeft mij zijn database toegezonden met al zijn rijwegen. Ik heb deze database bekeken: Vrijwel foutloos!
Het vergt natuurlijk teveel om al zijn rijwegen hier even op het forum te laten zien, maar ik wil van mijn kant alleen maar benadrukken dat Riny met "zijn nieuwe start" uitstekend van start is gegaan. :D :D

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #18 am: 04. Juni 2008, 12:12:36 »
Beste mede forummers,

Na mijn dbase verzonden te hebben naar Meester Gerard, bleek dat er toch nog hier en daar een klein foutje ingeslopen was.
Maar ja, een mens kan niet alles hebben.

Gerard en ik willen dit met jullie delen alleen lijkt het mij een moeilijk punt om alle screendumps hier te plaatsen.
Wij gaan dus maar in tekst proberen uit te leggen wat ik gedaan heb en waar Gerard mij op gewezen heeft om deze fouten te corrigeren.

Het laatste punt was de dbase waar ik de rijwegen in had aangemaakt.
Wat ik daar voor punten verkeerd gedaan had en/of vergeten, zal, indien Gerard tijd heeft, dit hier wel weergeven.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #19 am: 04. Juni 2008, 14:43:56 »
Hoi Riny,

Ik ben benieuwd naar de beschrijving, er valt altijd wat te leren.
en het forum is daarvoor het ideale medium, goed idee van jullie.

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
« Antwort #20 am: 04. Juni 2008, 21:36:52 »
Hallo Riny,

alle begin is moeilijk, gelukkig zit er geen opgeven meer bij, dus zet hem op,

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #21 am: 04. Juni 2008, 22:02:06 »
Beste Walter,

Bedankt voor de support.

Sinds deze avond nu ook mijn "Tours" aan de gang gekregen mede dankzij de simpele tip van onze en zeker mijn vriend Willem van Wageningen.
Gewoon een ctrl toetsje extra indrukken, hahahahaha.
Hoe kan een mens zitten sukkelen?

Het was gewoon allemaal veel te lang geleden dat ik er, door omstandigheden, mee bezig was geweest.
maar ik zie het licht weer aan het einde van de tunnel.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #22 am: 04. Juni 2008, 22:28:54 »
Daar is ie weer. (I'am Back again)

Zie mijn route.
Dit is een bevestiging dat ik dus weer een stap in de goede richting ben, joepie.
Morgen weer verder uitbreiden.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #23 am: 04. Juni 2008, 23:53:16 »
Hallo Riny,

Perfect, ziet er goed uit.  ;D ;D

Morgen weer verder, moet je deze eens proberen:

Je begint de tour op de zelfde plaats, maar je stopt op het sein voor je schaduwstation.
Dan vul je bij deze eerste tour als vervolg rijwegen de 5 rijwegen in het schaduwstation in (zie mijn print screen met 4 vervolg rijwegen het schaduwstation in)
Daarna 5x een nieuwe tour vanaf elk van je sporen van het schaduw station naar het punt waar je net begonnen bent. Dan kun je meerdere treinen plaatsen in het schaduw station en je zult zien dat die allemaal gaan rijden en alle treienen we weer op een spoor van het schaduw station komen.

Het voordeel is, dat als een trein voor het schaduwstation komt deze dan ook tot stilstand kan worden gebracht om bv weer een tijdje later weer te mogen vertrekken.

Hopelijk heb je er wat aan.

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #24 am: 05. Juni 2008, 00:40:49 »
Hoi Riny,

Jeetje, wat ga je hard! :D :D . Je eerste treinrit is een feit. Harstikke goed man!

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #25 am: 05. Juni 2008, 11:26:54 »
Jeetje, wat ga je hard! :D :D .

Beste Gerard.

Ja, als die ouwe eenmaal los komt................................. ;D
Maar uuuuuuuuuhhh, werd het geen tijd??? :-[
Ik heb veel van WDP geweten (voor mijn doen)  maar ben na zo'n lange stilstand even zoveel ook weer vergeten.
Maar het begint allemaal weer terug te komen en de puzzelstukjes vallen langzaam maar zeker weer op zijn plaats.

Beste Bob,

Ook bedankt voor het aangeven van deze mogelijkheid.
Ik zal dit eens 100x lezen ;), als ook de afbeelding even zo vaak bekijken.
Ik zie nu zoveel in een keer, hahahahahaha.

Maar ik ga hier zeker mee aan de slag, bedankt.

Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #26 am: 05. Juni 2008, 11:39:17 »
Hoi Riny,

Wat Bob hier aangeeft is de functie "vervolgritten". Deze moet je eigenlijk gebruiken bij schaduwstations en kun je ook goed gebruiken bij stations waarbij de trein in dat station zeker moet stoppen na een treinrit.

Het voordeel is, dat als een trein voor het schaduwstation komt deze dan ook tot stilstand kan worden gebracht om bv weer een tijdje later weer te mogen vertrekken.

Als je van deze "vervolgritten" gebruik maakt gebeurt dit alleen als alle sporen van het betreffende station bezet zijn. Is er maar één spoor vrij en van de matrix mag/kan een trein dit spoor berijden, dan zal deze trein niet stoppen, maar doorrijden en stoppen in het (schaduw)station.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #27 am: 05. Juni 2008, 12:28:49 »
Beste Gerard,

Ik ga hier gewoon eens mee aan de gang en je hoort wel weer van de laptop-oorlog.  ;D ;D :-\
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #28 am: 05. Juni 2008, 12:48:58 »
Riny goede morgen

ik zag dat je online was :D
hoeveel Gb is je slagveld?
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #29 am: 05. Juni 2008, 13:18:21 »
hoeveel Gb is je slagveld?

Goede middag Bob,

Mijn Gb is ruim voldoende, hahahaha.
Riny.

"Model Railway Workshop"