Autor Thema: INFRACAR  (Gelesen 5721 mal)

Offline Bols Joannes

• Mitglied
INFRACAR
« am: 22. Juni 2008, 20:47:12 »
Beste forumlezers

Ik weet niet of het op dit forum op zijn plaats is,doch wil het
even vragen. Het gaat dus over autobesturing van de faller-cars.
Ik ben reeds in het bezit van enkele wagentjes en zou deze
graag integreren in mijn spoorbaan en de besturing verwezenlijken
met Windigipet.
Wie kan mij hier wat inlichtingen over geven. Ik ken er namelijk niets
van doch ben er sinds kort in geinteresseerd.
Alle inlichtingen zijn welkom.

MVG
Joannes
Groeten uit Belgie

HO baan -K en C rails - marklin-mehano - DCCar-PC zender-WDP 2012.1-intellibox II-USB hub(4)-LDT-HSI-88-usb-TMMod-ldt-viesmann-marklin-
Windows XP-laptop-Dell Pc-monitor 27”-sp3-IntelCore

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: INFRACAR
« Antwort #1 am: 22. Juni 2008, 21:39:30 »
Hallo Joannes,

Zie oa.deze topic:

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=56028.msg56423#msg56423

Als je ook "Faller Car System" of "FCS" of "Car System" intikt rechtsboven bij alle forums dan krijg je veel informatie hierover. Zelf heb ik het Faller Car System in gebruik met WDP. Mocht je daarover nog meer vragen hebben, dan hoor ik het wel. Maar bekijk eerst even de zoektermen van het Faller Car System. Er zullen vele vragen beantwoord worden.

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #2 am: 23. Juni 2008, 12:19:10 »
Hallo Gerard

Dank U voor het snelle antwoord. Ik ga Uw wijze raad even uitproberen
U hoort nog van mijn

MVG
joannes
Groeten uit Belgie

HO baan -K en C rails - marklin-mehano - DCCar-PC zender-WDP 2012.1-intellibox II-USB hub(4)-LDT-HSI-88-usb-TMMod-ldt-viesmann-marklin-

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #3 am: 28. Juni 2008, 16:42:43 »
Hallo Gerard

Ik heb wat afgezocht overal waar men durfde spreken van Car-Systeem (Faller-DC-Infracar-Mader Magneet-truck enz.) Ik heb alles een beetje op een rij gezet en trachten wat wijsheid op te doen   vanuit het Duits. Ik heb wat voorliefde gekregen van het systeem MADER-MAGNEET-SYSTEEM, dit om volgende reden. Volgens mij biedt het de meeste voordelen. Ik versta wel niet zo goed de werking van het systeem.
Ik zou graag wat meer te weten willen komen over het systeem voor miniautobesturing MADER-MAGNEET-TRUCK en wel het volgende:
Kan er iemand mij uitleggen hoe de verbinding tussen de magneetstrip die in de baan is geplaatst(bij faller Car systeem is dan een draad)en de kleine magneet die op de besturingsleper zit. Ik heb de duitse webpagina www.mader-magneet-truck.de hiervoor bezocht, doch mijn duitse taalkennis is niet van deze tijd om het juist te begrijpen. Men spreekt hier volgens mijn begrip ook nog van een stroom die door de strip zou lopen en dat de magneet op de sleper niet echt in kontakt is met de magneetstrip in de rijbaan. Waarschijnlijk zal ik dat wel mis verstaan als er iemand mij kan helpen mijn dank hiervoor.
MVB
Joannes
Groeten uit Belgie

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #4 am: 09. Juli 2008, 15:58:25 »
Hoi Gerard

Ik heb een vraag omtrent de besturing van het FCS met de PC. Ik ben tijdens mijn zoeken naar een
naar mijn mening goede oplossing hiervoor, naar Mader-Magneet-Truck gegaan met een Infracar decoder.
Moet ik voor de besturing met Windigipet naar een volledig afzonderlijke aansluiting gaan?
Ik bedoel hiermee
Moet ik een aparte booster gebruiken?
Moet ik een apart digitale interface gebruiken?
Moet ik een aparte com poort gebruiken?
Ik werk nu met Intellibox en een HSI-88, op com poort 1 en 2. Op mijn HSI-88 heb ik nog een volledige
Strang 3 vrij, voor de terugmeldingen van de autobaan. Kent U soms een andere manier om dit op te
lossen.
MVG
Joannes

Groeten uit Belgie

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #5 am: 09. Juli 2008, 19:16:03 »
Beste Joannes,

Voor zover ik dit ga toepassen is op de zelfde manier welke Gerard hanteert.

Een aparte PC/laptop voor het FCS, de IB als interface, een paar S88 5217's en reedcontacten.
Gerard werkt met twee licensie van WDP maar mijne portomonee is wat kleiner dus ik zal voor het FCS Koploper gaan gebruiken.
Uiteindelijk functioneert die uitsluitend om de S88 te kunnen volgen, tenminste in mijn opzet dan.

Dus de modelbaan 1 PC/laptop en het FCS 1 PC/laptop.
Dus ook 2 interface's (Tams MC voor de modelbaan & de IB voor het FCS)

Maar eer dat ik hiermee kan beginnen dient toch eerst eens mijn modelbaan te rijden.
Het FCS is voor een later tijdsperiode ondanks dat alle technische materialen al aanwezig zijn.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #6 am: 09. Juli 2008, 20:41:44 »
Beste Riny

U staat wel altijd klaar voor Uw mede forumleden .Mijn respect hiervoor. Er is door Uw antwoordt al een
gedeelte van mijn onderzoekswerk opgelost wat me toch weer een goed gevoel geeft. Het  wordt weer
een dure zaak denk ik, want het loopt met een vernieuwing soms de spuigaten uit. Bij elke ontdekking
ga ik het forum zeker op de hoogte houden. Nogmaals mijn dank ook aan andere hulpverleners.

Joannes
Groeten uit Belgie

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #7 am: 07. September 2008, 10:06:22 »
Beste Forumlezers

Ik heb nog steeds niemand gevonden die me kan uitleggen hoe het Mader Magneet systeem werkt.
Ik weet dat het een magneetstrip aangaat die in de baan dienst doent als voertuiggeleider doch weet niet hoe de verbinden van het voertuig met die magneetstrip tot stand komt is het soms een magnetisch veld gevoelig metalen plaatje of mischien ook een magneet op de sleper, maar dat laatste zou me wel verwonderen.
Bij het FCS is dat een draad in de rijbaan en een magneetje op het sleepkontakt. Het is voor mij als beginneling van groot belang dat ik bij de start van dit nieuwe hobby alle mogelijkheden heb nagegaan.

Met vriendelijke groeten.

Joannes
Groeten uit Belgie

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #8 am: 07. September 2008, 10:48:59 »
Beste Joannes,

Ik word ook niet veel wijzer van de betreffende site.
Mogelijk is het misschien een idee om eens via E-mail daar contact op te nemen voor meer info.
Zelf ben ik hier niet dieper op in gegaan om dit verder uit te zoeken

Alleen begrijp ik niet met welke gedachten u mogelijk zou willen kiezen voor dit systeem.
Aan het Faller Car System zijn, naar mijn gevoel en mening, geen negatieve punten wanneer men goed doordacht, een goede planning en voorbereiding te werk gaat.
Op onze club heb ik de supervisie over het Faller Car System en dus ook volop bezig met de aanleg hiervan met enkele clubgenoten. (zie mijn forum waar u reeds gebruiker van bent)

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Ralf Krapp

• Senior-Mitglied
  • Ort: 63179 Obertshausen (Landkreis Offenbach) - Rhein-Main-Gebiet Ort bei GoogleMaps suchen de
« Antwort #9 am: 07. September 2008, 13:25:33 »
Beste Joannes,
in de duitse Forum is een Beta-Tester Siegmund Dankwardt de Monheim am Rhein. Hij is expert in car system. Hijzelf verkocht autos, die hij verbouwt. Zijn shop is SD Modellbahntechnik Siegmund Dankwardt in Monheim. De address in internet is http://www.modellautobahnen.de.
Workshop 20 is van hem samengestellt. Siegmund kan veel informaties geven over de bedrijf van autos.
Inlichtingen over Mader Magnet Truck kan U vinden bij http://mader-magnet-truck.de. Helaas, al in de duitse taal.
Ik hop U heeft ermee enige inlichtingen.
Met vriendelijke groeten
Grüße aus Obertshausen (Hessen)
Ralf Krapp
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.0b
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur HO; K-Gleis; Tams MC; 4 Kabasoft-Booster; Viessman-Weichen- und Rückmeldedekoder; Lokdekoder MM und andere
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 7 Home Premium; Intel Core i3-530 Prozessor 1333 MHz

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #10 am: 07. September 2008, 14:39:11 »
Beste Riny

Ik ben zeer tevreden daar U steeds bereid bent te helpen en ook meerdere malen goede tips en zelfs wijze oplossingen aanbrengt. Deze tips en oplossingen vindt U door het feit dat U rondzoekt en zaken uitprobeert. Wel ik ben eigenlijk een beetje van hetzelfde soort. Als ik aan iets begin wil ik er ook alles van weten ten koste van veel. Daarom is ook mijn vraag over magneetstrips zo iets waar ik mij aan vastklamp en wil ook alles uitproberen.
Ik ga waarschijnlijk wel voor de draad  kiezen doch wil ook weten hoe het andere werkt.
Welk het beste is weet ik niet omdat er maar 1 systeem is dat ik ken en niet weet hoe het andere er uit ziet. Ik heb nog niets aangekocht en wil daarom ook zoveel mogelijke minder goede instellingen uitschakelen. Maar toch dank voor Uw medeleven in mijn zoektocht en Uw aktiviteit in dit forum

Met vriendelijke FCS groeten

Joannes
Groeten uit Belgie

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #11 am: 07. September 2008, 14:45:50 »
Hoi Ralf

Ook U wil ik even dank zeggen voor Uw opgeofferde tijd want voor hobbyisten is tijd een rare rijkdom.
Ik heb,bij de door U vernoemde websites, al eens een kijkje gaan nemen doch heb er ook niets gevonden in verband met mijn vraag over de verbinding magneetstrip - voertuig, niettegenstaande Mader Magneet Truck voor de meeste onderwerpen een zeer goede handleiding aanbied. Doch de tijd en de forumleden zullen wel raad brengen hoop ik.

Met vriendelijke groeten

Joannes
Groeten uit Belgie

Offline S.Dankwardt

• Betatester
  • Senior-Mitglied
  • *
  • DC-Car-System-Fan
    • http://www.modellautobahnen.de
« Antwort #12 am: 08. September 2008, 00:03:13 »
Hallo Joannes
Sorry only German

www.modellautobahnen.de/termine.htm
4.10.08 Houten
am 8.11.08 Houten bin ich auch dabei

Dort wird gezeigt:
Faller-Car-System / Mader-Magnet-Truck
DCCar / InfraCar

Ein Anwender in Holland macht gerade eine Übersetzungen für DCCar.
www.modelleisenbahn-claus.de

http://www.modellautobahnen.de/newsletter/Anleitungen/Das_DCCar_System_2007.pdf

Vielleicht hilft das weiter.

Siegmund Dankwardt
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2009, 2012, 2015,  2018, 2021, Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    LODI-Geräte, IB,  USB, HSI, RMD Gerd Boll, GOT,  Ampel- Servo- und Funktionsdecoder, DC-Cars (Faller, eigene), DC-Car-Booster und PC-Sender-USB
  • Rechnerkonfiguration:
    PC (WIN10/32) 2400MHz 4GB , PC (Win10/64) 2400MHz 4GB

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #13 am: 08. September 2008, 14:44:30 »
Sehr geehrter Herr Dankwardt

Ich fühle mich sehr geehrt durch Ihre Antwort auf meine Frage in diesem Forum.
Ich bin noch auf der Suche nach ein gutes und zuverlässiges System, bevor ich beginne mit einem ga.
Auf Ihrer Website und E-Shop, habe ich bereits mehrmals besuchte mich Ihr Name so bekannt.
Also nochmals meinen Dank für Ihren Besuch hier.
Mit freundlichen Grüßen
Joannes
Groeten uit Belgie