Autor Thema: Loc's stoppen niet op tijd .  (Gelesen 5823 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: Loc's stoppen niet op tijd .
« Antwort #15 am: 19. Juli 2008, 23:43:42 »
Willem,

Zoals ik je verhaal nu lees is het dus een kwestie van inregelen en afstellen.

Zitat
Ik hoop dat deze dingen met een Easy-contol zijn opgelost.
antwoord: ja, goedkoop en goed.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #16 am: 20. Juli 2008, 00:17:52 »
Willem,

Zoals ik je verhaal nu lees is het dus een kwestie van inregelen en afstellen.

antwoord op easy controle: ja, goedkoop en goed.

Beste bob,

Willem heeft gelukkig alle toeters en bellen, maar normaal wanneer men niets heeft komt er bij de Tams MC, nog een Trafo en Booster.
Dus dan zijn de kosten in de nieuwe aanschaf nagenoeg gelijk aan een IB. ;D
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #17 am: 20. Juli 2008, 00:31:34 »
Hallo Willem, ik heb zojuist dit topic even door gelezen. Wat ik niet tegen kom is het volgende, heb je al eens gekeken naar de decoder instellingen van je loks. Je zegt dat je loks ver doorlopen, dit kan te maken hebben met de afrem vertraging die is ingesteld in de lok decoder, ik persoonlijk zet de afrem vertraging in de lok decoder op 0 en laat het afremmen over aan WDP, ik zeg niet dat dit voor jou DE oplossing is, maar even kijken en uitproberen kan geen kwaad.

m.v.g.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #18 am: 20. Juli 2008, 00:38:40 »
Nu heb ik zelf ook niet stil gezeten heb er al weer enkele uurtjes in zitten . :D

Zo heb ik een aantal loc's die teveel door reden de afrem terug gesteld tot 2 en bij decoders waar het met een potmeter gaat iets open gezet.

Dit geeft al een betere afstelling van de loc's

Beste Willy,

Daar heeft Willem al naar gekeken en mee bezig geweest. ( zie citaat)
Meestal zit, naar mijn mening, het probleem inderdaad in de locdecoders en waarschuw ik daar over het algemeen ook voor.
Trouwens de optie die jij erbij geeft vind ik het uitproberen waard.
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #19 am: 20. Juli 2008, 11:24:20 »
goedemorgen allen,

als het probleem echt is opgelost is dat natuurlijk waar het om gaat en plezierig

Wat ik uit het verhaal begreep is dat elke individuele lok, mits alleen rijdend op de baan het
goed deed maar dat ze gingen doorschieten als er meerdere tegelijk rijden.(of heb ik dit verkeerd begrepen)

Dit moet toch een andere oorzaak hebben dan afstellen van lokdecoders en profielen.
Deze laatste moeten uiteraard ook in orde zijn(sommigen zetten hun decoders inderdaad op 0, anderen weer op
bv. 65 % en regelen dan verder in WDP).

Op een bep. trajekt moet de lok afhankelijk van de beschikbare lengte zo mooi mogenlijk afremmen.
op kortere baanstukken zal het misschien wat sneller moeten maar daar zijn de profielen voor.

Maar een goed afgeregelde lokdecoder en een ingesteld profiel op een bep. baanvlak wat goed werkt voor een lok - wat ineens niet meer goed werkt als er elders op de baan nog bv. 3 loks gaan rijden ?????????????

Of ben ik nu helemaal in de war. zeg het rustig want ik leer graag.

Groetjes Kees.

WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #20 am: 20. Juli 2008, 12:59:37 »
Riny,

Zitat
maar normaal wanneer men niets heeft komt er bij de Tams MC, nog een Trafo en Booster.

De Tams MC zelf heeft geen trafo nodig ;D

Als je baan zo groot is dat je meer stroom nog hebt dan heb je een booster nodig en dan heb je ook een trafo nodig.
Dat geld zowel voor de IB als voor de Tams MC.

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #21 am: 20. Juli 2008, 13:18:27 »
Beste Bob,

Spraakverwarring,  :D

De Tams master controle heeft een kleine adaptor voor eigen voeding, maar geen Booster aan boord.
Dus er dient een Booster toegevoegd te worden EN een Trafo om de Booster te voeden.
Hierin heb je dus wel degelijk extra's nodig die, buitenom de trafo, in vergelijking moeten komen aan een IB.

Op het punt bij een grotere baan dat er een extra booster bij zou moeten komen, daar heb je gelijk in.
Maar dan ook bij een extra Booster hoort dan weer een extra trafo als je het goed wilt doen en de boel goed gescheiden wilt houden.
Of men dient een ruime Trafo capaciteit te hebben, bijvoorbeeld 150Va.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Willem van Wageningen

• Mitglied
« Antwort #22 am: 29. Juli 2008, 21:06:41 »
Hallo Allemaal,

Hier weer een berichtje van deze kant. 8)

Na we een HSI-88 hadden aangeschaft hebben we nu ook een Tams Easy-control aangeschafd. ;D

Vandaag nog even proef gereden en tot mijn tevredenheid geen problemen gehad. ;D

Nu moet ik wel even vermelden dat de grootste problemen in het afregelen van de loc's zat. :-[

De afrem stond te hoog afgesteld en dat was toch één van de reden dat de loc's te ver door reden.

Nu heb ik met de Tams Easy-control wel een snellere verbinding ben zo 3 keer sneller geworden dan met de Intellibox. ;)

Ik hoop dat er nog iemand wat heeft aan deze informatie. :)

In ieder geval allemaal nog bedank voor de respons . ;)
Gr Willem

Märklin, H0  C-Rails  Win -Digipet PRO X3 NL,Tams Easy-control, HSI-88, 15 x S88. 20 x k 83
Baan in opbouw hoofdzakelijk Nederlands

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #23 am: 29. Juli 2008, 21:37:32 »
Nu moet ik wel even vermelden dat de grootste problemen in het afregelen van de loc's zat. :-[
De afrem stond te hoog afgesteld en dat was toch één van de reden dat de loc's te ver door reden.

Ik had het toch gezegd ?????????

Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #24 am: 08. August 2008, 08:42:41 »
Beste Willem,

Ben even op vakantie geweest en ben blij te lezen dat het probleem over is.
Gefeliciteerd met je nieuwe tams :D

Offline Willem van Wageningen

• Mitglied
« Antwort #25 am: 08. August 2008, 19:41:31 »
Hallo Bob

Bedankt nog en de Tams werkt zeer goed.
Gr Willem

Märklin, H0  C-Rails  Win -Digipet PRO X3 NL,Tams Easy-control, HSI-88, 15 x S88. 20 x k 83
Baan in opbouw hoofdzakelijk Nederlands