Goeie-avond Wim,
ik ben ook maar een beginneling dat weet je he, maar ik wil toch proberen om wat dingetjes aan te geven,
ik heb nl. met bouwen nogal wat foutjes gemaakt en daarom kan ik nu bep. dingen met WDP niet doen.
W.btr. de lengte van de rijwegen die bepaal jij en niet WDP ze lopen in principe van sein (tr.nr. veld) tot aan het volgende sein, als het kan met een lengte van je langste trein(is bij mij ook niet overal zo).
ik heb geen idee van de lengte van je sporen, maar ik zie nogal wat lange stukken je zou eens kunnen kijken of je daar
wat extra tr.nr. velden met seinen kwijt kunt zodat je wat meer blokken kunt maken(uiteraard afhankelijk hoe en met hoeveel treinen je wilt gaan rijden).
Ik wilde ook de best. van battermann voor mijn 3 sch. st. ik heb het ook toegepast in de simulatie maar op de baan blijken mijn sporen toch tekort om 2 tr. achterelkaar te parkeren het kan wel maar dan zijn het wel heel korte treintjes,
dus hou daar met het bouwen rekening mee.(ik pas wel een aantal ideen van hem toe met hier en daar wat extra's.
Als je net als ik alles in 2 richt. wil kunnen rijden moet je wel heel goed nadenken over uitwijksporen en inhaalsporen anders loop je een grote kans dat de boel heel vaak stilstaat voordat er weer ergens ruimte komt zodat de boel weer op gang komt bij mij is dit risico erg groot dus ik overweeg al om bepaalde sporen maar 1 richt. te houden
zodat er wel beweging op de baan blijft jij kunt nog veranderen, ik eigenlijk niet meer, ik was ook nooit van plan om met de comp. te gaan rijden.
je opm. over 2 richt. en 4 rmk's is mij niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd maar dat kan ook aan mij liggen hoor.
Ik zie dat je overal 3 tr. nr. velden hebt getekend(ook naast de baan?
??). Je kunt je afvragen of dit overal nodig of leuk is. ik heb ze zelf geprobeerd op strategische plekken neer te zetten omdat ik dan sneller weet wat waar rijdt wat in het zicht is zie ik toch wel het kost natuurlijk nogal wat ruimte die dingen en aan het eind van de rit komt er in je sporenplan het nodige bij aan virt. schakelaars erlaubnispijltjes enz. dus let op de ruimte.
Veel succes verder ik ga nu rmk-je 276 aansluiten.
Gr. Kees