Autor Thema: vroegtijdige beindiging treinrit  (Gelesen 3049 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
vroegtijdige beindiging treinrit
« am: 11. September 2008, 14:41:30 »
Goede middag WDPers,

Ik dacht dat de herfts al begonnen was :D maar zie nog weinig activiteiten op het forum, toch ben ik in de afgelopen week tegen een probleem aangelopen (gereden) wat ik niet kan verklaren. Ik rij altijd in de ZFA (treinritten automaat) maar nu komt het geregeld voor dat een treinrit niet wordt afgemaakt omdat de lok bij binnenkomst van de laatste rijweg (binnen een treinrit) door WDP wordt stopgezet. Een treinrit bestaat bijvoorbeeld uit de rijwegen 37 , 38 en 39. de lok vertrekt geheel volgens plan van 37 maar zodra deze op 39 komt wordt de lok stil gezet door WDP en zal ook nooit meer aan het rijden gebracht worden.  Daardoor wordt de treinrit 37, 38, 39 niet opgeheven omdat de lok niet het doel contact van 39 berijkt. Resultaat is dan dat veel treinen niet meer gebruik kunnen maken van dit trace.

Wie heeft een idee? Heb al veel nader bekeken in zowel de treinrit als in de rijwegen, maar zie geen probleem  :( 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
Re: vroegtijdige beindiging treinrit
« Antwort #1 am: 11. September 2008, 15:40:51 »
Hallo Bob,

Hoe ziet de Rijweg "Stelbedingen" eruit.?
Heb je met Profile dit trajekt van gebruik gemaakt.?

Kun je een screenshot beeld aanleveren.?

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #2 am: 11. September 2008, 15:57:06 »
Jan Leendert goede middag,

Ik ben nu niet thuis maar zal de stelbedingen vanavond plaatsen.

Ja, ik gebruik profielen en heb daar niet naar gekeken of daar een fout in zit. Moet wel zegen dat het niet dezelfde trein is die het probleem heeft. Ik ben wel aan het noteren op welke sporen het plaats vindt en welke lok er blijft staan.
Maar heb nu niet het idee dat het een bepaalde lok is op altijd dezelfde plaats. Het gebeurd nl in mijn oudste schaduwstation en voor zover ik nu heb kunnen vast stellen gebeurd het op de sporen 1 tot 5.
Wat ik wel zeker weet is dat WDP de lok stop zet.

Ga vanavond in iedergeval de profielen nakijken.

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #3 am: 11. September 2008, 19:03:50 »
Hallo Bob,

Vooral de profile is even in dit geval van belang.
Maar je weet dat FS ook een belangrijk gegeven is, als dit niet goed wordt weergegeven.
Als laatste de ZFA die de voorgaande instelling overnemen.

Ik probeer iedergeval even met je mee te denken, hoe we daar uit komen.
Soort dergelijke situatie heb ik ook meegemaakt, en dat heeft ook enerzijds met de voorafgaande instellingen.
Vandaar mijn vraag aan jouw, Hoe zijn de Rijwegen de Stell-bedingungen en de Profile ingesteld.

Ik wacht even op jouw gegevens.

« Letzte Änderung: 12. September 2008, 10:43:44 von jan leendert »

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #4 am: 12. September 2008, 20:10:45 »
hallo Bob,

is het probleem al opgelost ? zo ja ben benieuwd wat het was.
ik zat te denken als het op meerdere sporen is met verschillende loks zoals je schrijft lijkt het me sterk dat voor al die sporen en de resp. loks de fout in de profielen zou zitten dan moet er nogal wat verandert zijn.

Het lijkt me eerder een verandering in de stelbedinungen van de ZFA te zijn als je daar tenminste voorwaarden hebt ingegeven of in de stelww. als je die gebruikt.
Of in je tellers die gebruik jij toch voor je sch. st.
ik hoor het graag van je.

(heb jij nog wat gedaan met dat camera syst. van correct?)

gr. kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #5 am: 14. September 2008, 00:19:01 »
Goede avond allen,

Vanavond eens een tijd lang de baan laten rijden en naar het probleem gekeken en systematisch genoteerd wat fout ging. Het bleek altijd een zelfde lok te zijn op een zelfde spoor. Toen de profielen maar eens na gelopen en ja hoor het profiel was niet goed. Na de wijziging perfect gereden  :) :).

Bedankt Jan voor de opmerking  ;D zo zie je maar weer dat je niet overal altijd aan denkt.

jlt

• Gast
« Antwort #6 am: 14. September 2008, 10:19:33 »
Goede avond allen,

Vanavond eens een tijd lang de baan laten rijden en naar het probleem gekeken en systematisch genoteerd wat fout ging. Het bleek altijd een zelfde lok te zijn op een zelfde spoor. Toen de profielen maar eens na gelopen en ja hoor het profiel was niet goed. Na de wijziging perfect gereden  :) :).

Bedankt Jan voor de opmerking  ;D zo zie je maar weer dat je niet overal altijd aan denkt.

Goedemorgen Bob,

Heel fijn dat je het zelf hebt ontdekt. ;)
Zelfs een ervarende kan het voorkomen, dat je die dingen over het hoofd hebt gezien.
We weten dat dergelijke foutjes, altijd ergens in de FS, of Profile en zelfs in ZFA kunnen zitten.
Dat is de structuurlijn waar we altijd daarop terug kunnen vinden.

Zie je de kans om die dergelijke "structuur" foutje eens toe te lichten, zodat anderen daarvan kunnen leren. ;)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #7 am: 17. September 2008, 11:16:33 »
goede morgen Jan,

Ja het was voor mij wel een openbaring wat er gebeurd was en het is zeker een goed idee om het te vermelden op het forum. Wat ik normaal doe bij een nieuwe lok is dat ik voor die lok middels de "Automatische profiel aanmaak" alle profielen in een keer aanmaak voor alle rijwegen die er op mijn baan bestaan. Dat gaat niet altijd goed en in 1 geval had de software een profiel aan gemaakt van een rijweg waar alle 3 de RMK's op 1 en het zelfde nummerstonden in het profiel.

De rijweg was RMK 132 - 9 - 10 ( start-, rij-, stopcontact) en hij had er van gemaakt  9 - 9 - 9, daardoor ging in bepaalde sytuaties de lok op RMK 9 stil staan. Nadat ik het gecorrigeerd heb naar 132 - 9 - 10 reed alles perfect. Vanaf nu kijk ik eerst alle nieuwe profielen eerst na voordat ik verder ga met rijden.

jlt

• Gast
« Antwort #8 am: 17. September 2008, 21:27:53 »
goede morgen Jan,

De rijweg was RMK 132 - 9 - 10 ( start-, rij-, stopcontact) en hij had er van gemaakt  9 - 9 - 9, daardoor ging in bepaalde sytuaties de lok op RMK 9 stil staan. Nadat ik het gecorrigeerd heb naar 132 - 9 - 10 reed alles perfect. Vanaf nu kijk ik eerst alle nieuwe profielen eerst na voordat ik verder ga met rijden.

Hallo Bob,

Ik heb altijd de gewoonte, zodra er een lok met profile wordt aangemaakt, dan test ik altijd d.m.v van een Button waarschuwings teken ! dat bovenaan in de Profile menu bevindt.
Door deze ! Button te gebruiken, weet je direct of die betreffende Fahrstrasse de juiste volgorde van bezetmelders worden uitgevoerd.

9-9-9 zal niet zo gauw worden geaccepteerd.! Vandaar de handige hulpfunctie ! Button kun je snel achter komen naar de eventuele foutjes. ;). Daarna ga ik die betreffende profile testen met de toegewezen lok.