Autor Thema: WDP bijeenkomsten 2009  (Gelesen 22366 mal)

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
Re: WDP bijeenkomsten 2009
« Antwort #60 am: 03. Oktober 2009, 22:41:17 »
Ik hoop dan ook op enige duidelijkheid, al was het maar via e-mail of Pb. :-X

Al was het maar alleen en uitsluitend naar degenen die op "de laatste Roosendaal" min of meer tot oprichting van de Nederlandse Stamtafel hadden besloten.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.14 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #61 am: 03. Oktober 2009, 23:09:32 »
Beste Hans,

Zonder negatieve bedoelingen, waarom alleen maar een selecte groep die het laatst in Roosendaal aanwezig waren?
Naar mijn mening hebben de overige leden toch ook wel een stukje recht om te weten wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Mogelijk dat er buitenom de "Roosendaal-groep" mensen waren die ook hadden willen komen maar door een of andere reden verhinderd waren.
Het kan goed zijn dat er, buitenom de genoemde groep, mensen zijn die de eerst volgende keer wel willen of kunnen komen.

Bij mij waren het ook de omstandigheden die er voor gezorgd hebben dat ik mij niet aan heb kunnen melden en kunnen komen.
Mogelijk dat dit de eerst volgende keer anders zal zijn.

Het kan natuurlijk zijn dat ik je tekst niet goed heb begrepen.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #62 am: 04. Oktober 2009, 00:44:40 »
Beste Riny,

Hartelijk dank voor je sympathieke reactie! Er is inderdaad naar mijn mening niets geheimzinnigs aan de hand dus kan alle openheid worden betracht. Ook voor mij is het allemaal duister en de laatste ontwikkelingen nogal verrassend.

Voorop: ik heb niets negatiefs in de zin wat betreft dit onderwerp en ik ga ervan uit dat jij die ook niet hebt. Ik zie ons "laatste Roosendaal-gangers" ook absoluut niet als "een select groepje". Feit blijft wel dat die groep in feite de Nederlandse Stamtafel definitief heeft opgericht. Dat ging met 100% van de aanwezige stemmen. Natuurlijk hielden wij er rekening mee dat in de toekomst meerdere personen de club zouden gaan bijwonen. Het was immers een begin en met wat meer ruchtbaarheid zou het wellicht ook in Nederland wat worden. Met het aantal aanwezigen in Roosendaal "win je de oorlog" natuurlijk nooit; een bredere belangstelling en activiteit is natuurlijk wel nodig om iets dergelijks in Nederland op te richten en vervolgens in stand te houden. Wat sowieso niet eenvoudig zou zijn met de wetenschap dat "treintjes" in Nederland nou eenmaal minder leven dan in de ons omringende landen.

De eerste bijeenkomst was in september jl. gepland. Helaas konden velen (waaronder ik wegens vakantie in het buitenland) niet. Ook hielden we rekening met mensen, zoals jij, die goede redenen hebben om niet altijd bij geplande bijeenkomsten aanwezig te kunnen zijn. Kortom: geheel vrijblijvend en geen verplichting. Bob heeft kennelijk, na ruggespraak, (terecht) besloten de "september" bijeenkomst wegens gebrek aan belangstelling niet door te laten gaan en in oktober te starten. In de tussentijd is er kennelijk iets voorgevallen wat Bob heeft doen besluiten zich terug te trekken uit de organisatie. Ik ben mij van niets bewust en ben ook zeer benieuwd wat hem in deze heeft bewogen zich terug te trekken. Heel erg jammer wat mij persoonlijk betreft, want Bob toonde zich zeer enthousiast en ik zag hem echt "de trekker" van dit (Nederlandse Stamtafel) project.

Bob gaf in zijn laatste bericht aan dat "Als er iemand is die de WDP bijeenkomsten wil organiseren dan even met mij contact op nemen". Ik zal dat in ieder geval niet zijn. Ik zie absoluut geen kans dit soort werkzaamheden met mijn normale door-de-weekse werkzaamheden te combineren. Ook mijn vrouw heeft een full-time baan dus dat kan gewoon in mijn geval niet. Hoe graag ik ook zou willen.

Riny, ik heb op dit moment totaal geen idee wat nu de status van e.e.a. is. Wellicht kunnen we met een anders samengestelde groep verder om een Nederlandse Stamtafel van de grond te krijgen. Als daarvoor voldoende draagkracht is uiteraard....Ik ben en blijf beschikbaar om in beperkte mate mijn medewerking aan iets dergelijks te geven.

Mocht dat niet zo zijn dan denk ik dat we er verder maar van af moeten zien en gewoon op het forum aangewezen blijven.

De dichtsbijzijnde Stamtafel is bij onze geachte Ooster-buren in Düren (tussen Maastricht en Keulen). Jawel bij Stefan Lersch waar ik een zeer sympathieke uitnodiging van heb gehad om daar is naar toe te komen. En voornemens ben daar op korte termijn heen te gaan.

Ik hoop je zo voldoende van de gang van zaken zoals ik die zie te hebben ge-informeerd.

Met hartelijke groeten, Hans

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.14 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #63 am: 04. Oktober 2009, 01:06:39 »
Beste Hans,

Je hele verhaal is mij duidelijk en ben ik gerustgesteld dat andere wdp-collega's ook betrokken blijven bij het verdere verloop van de bijeenkomsten.
Mijn vraag en reactie kwam voort om voor de andere collega's enige duidelijkheid te hebben/vragen.

Zelf ben ik, gezien mijn medische problemen, ook niet de aanwezige persoon om dergelijke taken op mij te nemen.
Gevoelsmatig zou ik dit wel willen doen maar de hart en longproblemen laten dit helaas niet toe, aan tijd zou het mij niet ontbreken.
Dit is tevens de reden, van mijn altijd schitterende afwezigheid, dat reizen (zuurstof afhankelijk) voor mij altijd een groot probleem is zonder de hulp van welwillende.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie en we gaan maar even afwachten wat wij verder nog te horen krijgen.
Ik ben zeer benieuwd.
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #64 am: 04. Oktober 2009, 01:28:05 »
Beste Riny,

Ik ben blij e.e.a. duidelijk (voor zover ook mijn kennis strekt) aan je te hebben kunnen maken. Dat jij medische problemen hebt weet ik inmiddels ook en begrijp dat jij je daardoor ook niet voor 100% voor dit doel kan inzetten. Je "schitterd" daardoor niet wegens afwezigheid maar je bent dan "helaas maar wegens goede redenen" niet aanwezig.

Ja, nogmaals, we moeten maar zien hoe het verder gaat. Ik hoop snel iets te horen van de andere "Roosendaal-deelnemers". Je weet wie het waren; voorzover ik het heb mogen ervaren stuk voor stuk mannen (helaas waren er geen vrouwen bij...) met het hart op de juiste hobby-plaats.

Bij deze geef ik te kennen in ieder geval op bescheiden wijze waar mogelijk mijn medewerking te verlenen als daar behoefte aan is.

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #65 am: 04. Oktober 2009, 14:36:49 »
Riny,

Die tekst wat je schreef is voor mij helder en begrijpelijk. ;)

Maar, heb je weleens afgevraagd of er WDP gebruikers zijn die zich hebben afgestoten van de "Roosendaalse groep", en zich een nieuwe groep hebben gevormd?. Door onderlinge contacten en een soort nieuwe "Stammtisch hebben opgericht".

Jan,

Als dit zo zou zijn,.......................hoe zou dat nu komen denk jij ???

Maar ik ga hier niet verder op in want dan moet ik ook op de man gaan spelen terwijl ik geen achtergronden ken.
Ook heb ik geen zin om mijzelf te verlagen naar een niveau waar iemand anders zich blijkbaar wel graag mee bezig houd.

Ander ben ik straks weer de zwarte Piet en daar pas ik voor.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #66 am: 04. Oktober 2009, 15:34:09 »
Hoewel ik zelf op dit moment niet echt met WDP bezig ben vanwege het feit dat ik mijn baan geheel opnieuw aan het bouwen ben, blijf ik toch met regelmaat dit forum bezoeken om niet geheel achter te raken.

Maar wat ik nu hier nu lees is mijn zeker geheel ontgaan of heeft dit zich buiten het forum om afgespeeld.

Lees ik het goed, en betekend dit dat een aantal gebruikers voor zich zelf zijn begonnen en zich afscheiden van de overige gebruikers.

m.v.g. Willy…
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #67 am: 04. Oktober 2009, 15:44:02 »
Lees ik het goed, en betekend dit dat een aantal gebruikers voor zich zelf zijn begonnen en zich afscheiden van de overige gebruikers.

Hallo Willy,

Zoals je misschien weet, en anders weet je het nu, was ook ik tot nu toe ook nauw betrokken bij de oprichting van de Nederlandse Stamtafel. Grote "motor" achter het geheel was Bob Vermeulen.

Bob heeft zich plotseling terug getrokken; wat daar de reden van is, is ook voor mij een groot raadsel. Ook weet ik niet wat nu de status van het geheel is en of zich al iemend bij hem heeft gemeld om de organisatie over te nemen. Ook is mij niets bekend "van een aantal gebruikers voor zich zelf zijn begonnen en zich afscheiden van de overige gebruikers".

Ook heb ik tot nu niets vernomen van de overige deelnemers aan de laatste "Roosendaal".

Ik geef toe dat ik hier dus weinig of geen nieuws heb te melden maar dacht er goed aan te doen toch even op je bericht te reageren.

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #68 am: 04. Oktober 2009, 16:32:27 »
Beste WDP'ers,

Ook voor mij is het een raadsel waarom Bob besloten heeft, geen tijd meer te steken,
in de ontwikkeling van een Nederlandse stamtafel.
Ik ben er twee maal in Roosendaal bij geweest, en iedereen was toen erg positief
over een regelmatige stamtafel.
Wat ik ook niet begrijp is dat het forum soms gebruikt wordt om frustraties af te reageren.
Laten we het forum alleen maar gebruiken om wat er over WDP gevraagd wordt, te beantwoorden
of vragen te stellen. Ik geef als vrijwilliger computerles aan senioren (Seniorweb) bij de lessen
E-mail, vertel ik er altijd bij, nooit met een mailtje een ruzie of probleem oplossen, al is de
bedoeling nog zo zuiver, het komt niet goed over, en je ruzie/oneenigheid wordt alleen maar erger.
Laten we dit ook voor het forum laten gelden.

Met vriendelijke groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #69 am: 04. Oktober 2009, 19:13:30 »
Beste Henk,

Ik ben het helemaal met je eens en iemand moet ergens beginnen.

Alleen, iedere keer dat er iets besproken wordt, wat dus dient te kunnen op dit deel van het forum, zijn er toch altijd weer personen die zonodig vervelend denken te moeten gaan doen.
Zelf kan ik slecht tegen onrechtvaardigheid en niet onderbouwde kreten en ja, dan ga ik in ieder geval in mijn bergversnelling.
Dat zit nu eenmaal in het aard van het beestje.

Maar goed, nogmaals je hebt 100% gelijk en ik trek mij dan ook per direct mijn handen af van dergelijke discussies.
Dit is niet negatief bedoeld dus vat dit niet verkeerd op.

Op mogelijke vragen zal ik een reactie geven wanneer ik een meerwaarde kan zijn maar voor de rest bemoei ik mij nergens meer mee.

Dus nu mijn vraag, wie volgt mij?
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #70 am: 04. Oktober 2009, 19:23:59 »
Hallo Riny,

Dat is de manier Riny, zoals ik dat steeds doe, wanneer een discussie
"onaardig" wordt antwoord ik niet meer.
Maar ook ik blijf in het forum om dat het toch de bedoeling is elkaar te helpen.
Ook ik zal in de toekomst wel iets willen weten van hoe werkt dat in WDP?

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #71 am: 04. Oktober 2009, 20:39:48 »
wanneer een discussie
"onaardig" wordt antwoord ik niet meer.

Beste Allen,

Nu dreig ik echt het spoor bijster te raken. Er wordt tot nu toe in dit draadje toch "normaal" gedaan? Ik ben op Bob zijn mededeling ingegaan en vervolgens op reacties gereageerd. Dat gaat tot nu toe allemaal toch heel netjes? Of ben ik nou zo naïef dat ik bepaalde dingen niet zie? HELP......

Als niemand meer iets kan of mag zeggen kunnen we de tent wel sluiten denk ik zo. Kom op mensen, niet van dat benauwde a.u.b. :D

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #72 am: 04. Oktober 2009, 23:59:04 »
Zitat
Zoals je misschien weet, en anders weet je het nu, was ook ik tot nu toe ook nauw betrokken bij de oprichting van de Nederlandse Stamtafel.

Ik kom misschien dom over, maar wat bedoelen jullie nu eigenlijk met “de Nederlandse Stamtafel” , deze ken ik alleen als zijnde dit forum onderdeel.

Omdat ik de laatste bijeenkomst vanwege privé redenen niet heb kunnen bijwonen en dus niet weet wat daar is besproken zal ik me verder buiten deze discussie houden.

m.v.g. Willy…
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline ninahondje

• Senior-Mitglied
« Antwort #73 am: 05. Oktober 2009, 02:13:50 »
Best wdpers.

Ten eerste is er in Roosendaal hooguit over een groepje om mee te starten gepraat. Wij zijn toen van 8 personen uitgegaan omdat er toen ook zoveel waren, maar het hadden er ook 20 kunnen zijn. Of hadden er nog 30 aangemeld waren het er 50 geweest. Vind het vreemd dat je zo onwetend ben als je er een hele dag bij geweest ben. Zoiets op het forum bekend maken lijkt me niet de weg voor een select gezelschap. Dit even in reactie op.
Er was ook een zaal voor, diverse mogelijkheden lagen open om te kunnen beginnen.
Gezien de gewijzigde omstandigheden, voor mij zijn de feiten en argumenten niet bekend of onvoldoende, is nu door Bob de stekker er uit getrokken.

Verder heb ik van mijn kant niets te melden, ik was een van de 8 personen.

« Letzte Änderung: 05. Oktober 2009, 02:54:09 von ninahondje »
Werk met Marklin m rails en marklin k rails
tamsmaster control   1 marklin booster, 2 b2 booster tams 3 transformatoren
decoder k83 5233 Viessman terugmelding
20 digi loks
Pentium 4 computer service pack 2 windos xp
2 ghz 256mb ram geheugen alleen windigipet werkt op
deze computer of met vista

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #74 am: 05. Oktober 2009, 08:46:11 »
Dit even in reactie op.

Beste Hans,

Op wie of wat reageer je nu? Mocht het zo zijn dat je op mijn reactie(s) reageert het volgende:

Bob heeft zelf (zie een aantal berichten terug) de eerste "september-bijeenkomst" aangekondigd. Deze aankondiging was gericht aan "beste allemaal" en ik zie / zag dit dus niet als zijnde uitsluitend en alleen bestemd voor de laatste "Roosendaal-gangers". Dan had hij het wel via een PB gedaan neem ik aan. De laatste groep "Roosendaal-gangers" zou ik bovendien ook liever niet als "select gezelschap" betitelen want daar zie ik absoluut geen rede toe.

Het is jammer dat de zaken zo zijn gelopen zoals ze nu lopen.

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: