Autor Thema: driewegwissel  (Gelesen 4841 mal)

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
  • Touring on Hard pavement
Re: driewegwissel
« Antwort #15 am: 03. Februar 2009, 09:44:15 »
Hey Bob, goede morgen,

Ik heb een enkele Terugmeld decoder van Selectrix (waar ik niets mee doe) en een van Uwe Magnus. die laatste is best wel snel. Maar ik prefereer de BDM16SD volgens het concept van Huib Maaskant waar 16 in-uitgangen op zitten welke geheel onafhankelijk van elkaar kunnen funktioneren (zelfs met verschillende voedingsbronnen onderling) http://www.floodland.nl/aim/ Waar ik heel erg over gecharmeerd ben.
Hij heeft trouwens best wel goede ideen op zijn pagina's staan.

LDT, is in de lokale winkels niet te vinden, alles moet op bestelling of via de diverse beurzen. Dat is nu net even iets wat ik persoonlijk onprettig vind. (ongeduld :-X )
Daar naast is het bedenken, bouwen, problemen ondervangen, een groot deel van de hobby waar heel erg veel plezierige tijd in gaat zitten. Ik hoop er zeker 80 mee te worden ;D

Thomass
« Letzte Änderung: 03. Februar 2009, 09:46:55 von Raphael »
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

jlt

• Gast
« Antwort #16 am: 03. Februar 2009, 10:04:11 »
Hey Bob, goede morgen,

Ik heb een enkele Terugmeld decoder van Selectrix (waar ik niets mee doe) en een van Uwe Magnus. die laatste is best wel snel. Maar ik prefereer de BDM16SD volgens het concept van Huib Maaskant waar 16 in-uitgangen op zitten welke geheel onafhankelijk van elkaar kunnen funktioneren (zelfs met verschillende voedingsbronnen onderling) http://www.floodland.nl/aim/ Waar ik heel erg over gecharmeerd ben.
Hij heeft trouwens best wel goede ideen op zijn pagina's staan.

LDT, is in de lokale winkels niet te vinden, alles moet op bestelling of via de diverse beurzen. Dat is nu net even iets wat ik persoonlijk onprettig vind. (ongeduld :-X )
Daar naast is het bedenken, bouwen, problemen ondervangen, een groot deel van de hobby waar heel erg veel plezierige tijd in gaat zitten. Ik hoop er zeker 80 mee te worden ;D

Thomass

Goedemorgen Thomass,

Van Huib Maaskant is mij bekend, aangezien mijn treincollega een verwoed electronica knutselaar is, en van hem diverse leerzame kennis te mogen opbouwen. Huib Maaskant heeft zeer leuke en goede elektronica onderdelen en wat hij heeft, is niet verkeerd.! ;)

Je sprak over Uwe Magnus, Deze man levert ook bouwpakketten voor Rautenhaus!.
Zeer goed over te spreken over zijn producten, en zeer betrouwbaar.

Omtrent LDT, daar is Jaap Kramer van de Spoorkraam en die is meestal op de beurs in Houten.
Je kunt Jaap iedere maandagavond bellen voor advies.
Daar kan Bob er meer over vertellen, en ook daar is volop de LDT producten verkrijgbaar. ;)

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
  • Touring on Hard pavement
« Antwort #17 am: 03. Februar 2009, 10:25:30 »
Hey Jan,

Ik had al kontakt gezocht met Jaap Kramer, en die had mij het een en ander uitgelegd.
LDT heeft een GBS-DEC seintableaudecoder welke redelijk wat uitbouwmogelijkheden heeft.
Ik ben tussen alle bedrijven door druk doende een extern schakel/controle paneel te bouwen.
niet dat het nodig is met WDP, maar het geeft een leuk plaatje.
Ik maak gebruik van een Vitrine 105cm x 87cm x 3cm. (eigelijk bedoeld voor in Abri's), daar heb ik het sporenplan, d.m.v. een plotter ingetekend, en worden alle wissels en andere magneet artikelen uitgebeeld door diverse kleuren LED's.
Ook het op dat moment in gebruikzijnde traject wordt op deze manier zichtbaar gemaakt.

Mijn eigen electronisch bedenkseltje (op bassis van de welom bekende S88 bus) werkt goed, maar is niet echt voor uitbreiding geschikt. De GBS van LDT is dat wel, en waarom zou ik het wiel opnieuw moeten uitvinden....?

Uwe Magnus, (niet alleen voor rautenhaus maar voor het gehele SX-protocol) is op zich best wel goed, alleen moet je soms wat kleine hiaaten uit zijn software corigeren, zoals timing en volgorde in het register..

Ik moet maar eens naar de beurs gaan in Houten en daar het LDT gebeuren aanschouwen.

Is er trouwens iemand onderons die werkt met het GBS van LDT ???????

Thomass

« Letzte Änderung: 03. Februar 2009, 10:27:15 von Raphael »
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

jlt

• Gast
« Antwort #18 am: 03. Februar 2009, 10:35:41 »
Hallo Thomass,

De LDT, GBS-DEC is een prachtig product.
Je wilt een schakel/paneel bouwen en dat te combineren met WDP, dat werkt zeer goed.
In Duitsland wordt dat als zeer gewild speelgoedje. ;D

Van Uwe, weet ik dat er kleine hiaten zijn, maar de ontwikkeling staat niet stil.
En inderdaad voor het gehele SX-Protocol. ;)