Autor Thema: zugfahrten  (Gelesen 4948 mal)

Offline willebrand

• Senior-Mitglied
zugfahrten
« am: 11. Februar 2009, 23:21:40 »
Ben begonnen met een schaduw station. Ondanks het goed lezen van de manual krijg ik het niet voor elkaar een automatische zugfahrt te genereren. Ik vindt ook niet in de manual als je met de zugfahrten editor de rijwegen hebt aangewezen hoe je dan dit kunt opslaan en dit kunt starten.

Rijwegen zijn gedefinieert. Rijwegen gesleept in de zugfahrten editor de eerste kolom. En dan????????????

hoofdstuk 9.4 treinrit controle  Geen probleem
Thuisspoor 9.5 ?????  ik wil rond blijven rijden Waarom moet het treinnummer op rood?
Hoofdstuk 9.8 lijst  Er staat een rit in de lijst bij mij
Hoofdstuk 9.9 ???? Wat moet ik er mee??? Ik heb een ovaal
Hoofdstuk 9.9.8 ??? Mij trein rond rondrijden wat moet ik met dit hoofd stuk?
Hoofdstuk 9.10 Als ik een rijweg inleg met de simulator kan ik stellen und fahen als zugfaht nemen dan loopt de trein naar het volgende blok met standaard ablauf
Hoofdstuk 9.12 Werkt bij mij niet Muis knop midden is een wiel en dan komt er een keuze van het moederblad met Vista

Daarna raak je als snel het spoor bijster wanneer je probeert te volgen wat er geschreven wordt over afbeelding 9.25 9.26 9.27 9.28 en 9.29

Vervolgens de klanten van WPD vertwijfelend achterlatend start de manual met DE PROFIEL EDITOR!!!!!!

Mannen; ik heb een ovaal met twee virtuele seinen en 8 RMK's met drie RMK's per blok. Handmatig werkt het en nu wil ik mijn trein automatisch laten rijden.

Ik was er al bang voor!!!

Ik heb een spoorbaan en wil rijden. Nu ben ik alleen nog maar aan het programmeren. Lezen en zoeken op het Forum en weer lezen en programmeren. Er staat en trein op zolder te trappelen om te rijden en ik zit in de woonkamer achter een PC met WPD in en bureau versie gestart naar virueel rijdende trienen te kijken.

Op beurzen kom ik talloze hobbyisten tegen die net zo ver gekomen zijn als ik. Ik verwijs ze allemaal door naar dit forum. Veel mensen vertellen mij dat koploper zeer goed werkt. Overtuigd als ik ben van de kwaliteiten van WPD heb ik altijd mijn enrgie gestopt in dit programma.

Dit is absoluut geen hobby van mij. Het hulp middel WPD kost meer tijd dan het doel waar het toe dient. Ik heb afgelopen twee jaar het WPD gepromoot. Toch merk ik dat het allemaal heel ingewikkeld is. In de basis lijkt het simpel, maar echt automatiseren?????? Voor mij een RMK tje te ver!!!!!

Wie heeft er een oplossing

Groet

Jos
« Letzte Änderung: 12. Februar 2009, 00:06:02 von willebrand »
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015
  • Anlagenkonfiguration:
    Niedertalbahn; Zolderbaan
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows XP

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: zugfahrten
« Antwort #1 am: 12. Februar 2009, 00:35:06 »
Jos,

Ik heb een oplossing. We maken een afspraak en ik kom een keer bij je en dan leg ik alle basis dingen uit.
Dat hoeft geen paniek te veroorzaken en is inprinciepe redelijk simpel en als je het een keer gezien hebt en ik heb wat voor gedaan dan is het boek ook veel duidelijker.

Ik had ook die problemen in het begin gelukkig heeft gerard mij toen een keer een dag geholpen en toen ging het van zelf daarna.

Mail mij maar een paar data dan kan ik kijken of ik in het land ben en dan beginnen we gewoon.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #2 am: 12. Februar 2009, 10:08:42 »
Jos,

Ik heb een oplossing. We maken een afspraak en ik kom een keer bij je en dan leg ik alle basis dingen uit.
Dat hoeft geen paniek te veroorzaken en is inprinciepe redelijk simpel en als je het een keer gezien hebt en ik heb wat voor gedaan dan is het boek ook veel duidelijker.

Ik had ook die problemen in het begin gelukkig heeft gerard mij toen een keer een dag geholpen en toen ging het van zelf daarna.

Mail mij maar een paar data dan kan ik kijken of ik in het land ben en dan beginnen we gewoon.

Goedenmorgen Bob,

Jouw voorstel lijkt mij de beste oplossing. ;)
Ik begrijp de onbewuste paniek reactie van Jos ook HEEEL goed.
Het hoeft ook niet veel tijd te kosten om dergelijke baan ontwerp van Jos te kunnen realiseren.

Jos is ook niet de enige die daar problemen mee heeft, om een simpel baantje automatisch te kunnen rijden.

Dan is mijn vraag dan ook.

Waar ligt dat nu godsnaam aan.???? :-\
Als dat handboek zo geschreven is, dat praktisch bijna een gross WDP gebruikers het niet van snappen, dan moeten we toch over nadenken, om een praktische handboek te gaan schrijven, met stap voor stap uitleg en met beelden weergeven. Een soort module beschrijving dat je eerst de basis principe goed weet, en vervolgens de module beschrijving verder uitbouwen. De huidige Duitse handboek is in feite opgebouwd uit modules, maar we worden afgeleid door grote stappen te lezen. Terwijl in die tussenliggende modules heel uitvoerig wordt beschreven.

Lezen we verkeerd of begrijpen we het niet.? ::)
Doen we het goed, of doen we het niet goed!!. ::)

Ik zou graag van de WDP gebruikers willen weten of daar een groot behoefte bestaat om een praktische handboek met stap voor stap procedure te willen gaan gebruiken.
Graag reactie daarop. ;)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #3 am: 12. Februar 2009, 10:35:29 »
Hallo Jan,

Ik was er al mee bezich maar het zal wel enkele weken duren voor ik het gereed heb. Maar het komt er aan :)

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #4 am: 12. Februar 2009, 10:40:11 »
Hallo Jan,

Ik was er al mee bezich maar het zal wel enkele weken duren voor ik het gereed heb. Maar het komt er aan :)

Hallo Bob,

Perfect.!!

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 12. Februar 2009, 10:48:40 »
Hallo Jan,Bob en Willebrand,

Op de website van willy de vaal  www.wdevaal.nl  staat een
prachtige tutorial voor WDP.
Het heet project Win-Digipet voor beginners.
Dit is uitgebreid en met veel afbeeldingen.

Het is inderdaad jammer,dat doordat het niet lukt je
er niets meer aan vindt, want het is machtig om te zien hoe alles
rijdt. Automatisch of semi-automatisch, met WDP.

Met vriendelijke groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #6 am: 12. Februar 2009, 10:59:54 »
Hallo Henk,

Zitat
klopt maar daar staat (nog) niets over de ZFA.
Daarom was ik begonnen om een dokument te maken over het onderwerp ZFA en zijn toepassing.

jlt

• Gast
« Antwort #7 am: 12. Februar 2009, 11:27:53 »
Goedenmorgen Henk,

Eveneens sluit ik mij aan bij Bob.
Van Willy de Vaal weet ik ook, en daar staat een begin stukje.

Maar met automatisch rijden, is een ander verhaal.
Het neemt niet weg dat de basis principe goed moet worden gedefineerd, alvorens we verder gaan met de ontzagelijke mogelijkheden van WDP. ;)

Ik denk (ik kan het ook mis hebben), dat de meeste van de WDP gebruikers moeite mee hebben met de interpretatie. Er worden te weinig voorbeelden weergegeven, hoe je zoiets kan opbouwen.
Er is behoefte aan het aanreiken van "Tools", m.a.w het aanreiken van gereedschap mogelijkheden.

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
  • Touring on Hard pavement
« Antwort #8 am: 12. Februar 2009, 19:23:45 »
Hallo, allen

Ook ik ben in druk gevecht met het meer dan 500 pagina's dikke boek.
Je leest het 2, 3 keer, dan denk je dat je het snapt, maar in de praktijk breng je er dan niets van terecht en ga je dus weer terug naar het boek.
Zo is het ook bij ons op en tijdens de opleidingen, we moeten soms (vrij vaak) dingen visueel laten zien, practisch voor doenen laten herhalen, aan andere zodat de beschreven handelingen in een geschreven deel, duidelijker overkomen en daar mee beter begrepen worden.
Wat de ene mens met een bepaalde gedachtegang van uit zijn optiek op schrift stelt, behoeft nog niet door een ander op die zelfde wijze gelezen te worden.

Misschien, optie, is het in "beperkte groep" cursus cq seminair geven een alternatief.
Dat gebeurt ook in Hurt bij Hr. Peterlin, maar dan in het Duits. en dat is niet altijd even makkelijk te volgen door hen die de Duitse taal niet dagelijks gebruiken.
Het voorstel Wat Jan omschrijft, en Bob reeds mee bezig is juich ik ook van harte toe.

Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #9 am: 12. Februar 2009, 19:34:24 »
Hallo,

Ik heb de kursus gedaan en er bijzonder veel van op gestoken en kan het aan een ieder aanbevelen.
als je enig zinds Duits kunt verstaan dan gaat het goed want je ent echt geconcentreed bezivh met WDP en dat is veel vakjargon.

Laten we eerst even wachten op mijn verhaal en daarna kunnen we gaan polsen of het interessant is om een cursus of siminair te organiseren. Ook in mei komen we al bij elkaar en dat zal ook positeif werken.

Offline ninahondje

• Senior-Mitglied
« Antwort #10 am: 12. Februar 2009, 20:07:26 »

Hans

Hallo allemaal.

Nou Bob ik denk dat verschillende seminair voor W.D.P een goed idee is.
Jan heeft mij een eind op weg geholpen, alleen hierdoor kon ik verder.
Ik denk dat er best behoefte is om verschillende mogelijkheden van het programma door te lopen.
In mei hoop ik nog op een paar vragen beantwoord te krijgen.

Groeten Hans
Werk met Marklin m rails en marklin k rails
tamsmaster control   1 marklin booster, 2 b2 booster tams 3 transformatoren
decoder k83 5233 Viessman terugmelding
20 digi loks
Pentium 4 computer service pack 2 windos xp
2 ghz 256mb ram geheugen alleen windigipet werkt op
deze computer of met vista

jlt

• Gast
« Antwort #11 am: 12. Februar 2009, 20:42:49 »

Wat de ene mens met een bepaalde gedachtegang van uit zijn optiek op schrift stelt, behoeft nog niet door een ander op die zelfde wijze gelezen te worden.

Misschien, optie, is het in "beperkte groep" cursus cq seminair geven een alternatief.
Dat gebeurt ook in Hurt bij Hr. Peterlin, maar dan in het Duits. en dat is niet altijd even makkelijk te volgen door hen die de Duitse taal niet dagelijks gebruiken.
Het voorstel Wat Jan omschrijft, en Bob reeds mee bezig is juich ik ook van harte toe.

Thomass

Hallo Thomass en de anderen,

In de afgelopen twee jaar heb ik twee Seminars gevolgd.
Ik leer weer nieuwe mogelijkheden, maar steeds terug naar de eenvoud.
De basis, is en blijft, het aller belangrijkste van het gehele WDP programmatuur.

Nu dat Bob een artikel gaat schrijven, moeten we, wat Bob al zegt, even wachten. ;)

Wellicht is het niet onverstandig om bijv. in Roosendaal bijeenkomst met alle WDP gebruikers daarover van gedachten uit te wisselen, en daar adviezen af te geven.
We kunnen in de komende tijd, nog altijd gezamelijk tot een gezamelijke actie ondernemen, om bijv een seminar te organiseren, of iets, waar ieder daar behoeften aan heeft, te komen helpen.

Bereidheid daar is altijd wel een oplossing voor te vinden, lijkt mij. ;D

Offline willebrand

• Senior-Mitglied
« Antwort #12 am: 12. Februar 2009, 22:26:57 »
Jos,

Hoi bob

Ik heb geen mail adres van je

In mijn avatar vindt je die van mij.

ik begrijp dat je veel in buitenland bent

Ik kan ok naar jou toe komen met WPC in de bureau versie

Hi Oosterkanp

Dat hen ik ook gevolgd en gelezen, maar bracht me niet verder.

Goedenmorgen Henk,

Eveneens sluit ik mij aan bij Bob.
Van Willy de Vaal weet ik ook, en daar staat een begin stukje.

Maar met automatisch rijden, is een ander verhaal.

Er worden te weinig voorbeelden weergegeven, hoe je zoiets kan opbouwen.
Er is behoefte aan het aanreiken van "Tools", m.a.w het aanreiken van gereedschap mogelijkheden.

Hi Jan

Goed om weer van je te horen

Het ontbreekt in de manual

aan

Simpele voorbeelden
Toepassingen

Ik zou graag van de WDP gebruikers willen weten of daar een groot behoefte bestaat om een praktische handboek met stap voor stap procedure te willen gaan gebruiken.
Graag reactie daarop. ;)

Hoi Jan

Ik vind van wel. Ben nu al avonden aan de gang geweest
« Letzte Änderung: 12. Februar 2009, 22:55:14 von willebrand »
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows XP

Offline willebrand

• Senior-Mitglied
« Antwort #13 am: 12. Februar 2009, 23:03:42 »

Hallo,

Laten we eerst even wachten op mijn verhaal en daarna kunnen we gaan polsen of het interessant is om een cursus of siminair te organiseren. Ook in mei komen we al bij elkaar en dat zal ook positeif werken.

Waar is die bijeenkomst in mei. Ik de laatset bijeenkomst in Roosendaal niet volgen omdat ik andere verplichtingen had.

Ik hop dat jullie lunne helpen

Groet

Jos
« Letzte Änderung: 12. Februar 2009, 23:43:41 von willebrand »
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows XP

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #14 am: 12. Februar 2009, 23:37:53 »
Hallo Jos,

Kijk even onder mijn profiel daar staat mijn mail adres.

Maakt mij niet uit maar het lijkt mij beter om het met je baan er bij te doen, zodat we echt met jouw project bezich zijn en we direct dingen kunnen zien gebeuren op jouw baan.