Autor Thema: hoogte achtergrond  (Gelesen 4591 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
hoogte achtergrond
« am: 18. März 2009, 11:56:28 »
Hallo alle WDPers

Ik ben aan het stoeien met de achtergrond en heb moeite met de hoogte te bepalen.
Ik heb een N baan, is 60 cm dan voldoende of is hoger mooier, wat hebben jullie ?
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
  • Touring on Hard pavement
Re: hoogte achtergrond
« Antwort #1 am: 18. März 2009, 21:05:49 »
Hey Bob, een goedenavond

Een achtergrond creeren is niet alleen de hoogte, maar de verhouding van de breedte en de hoogte.
mijn achtergrond (gemaakt met photoshop en op de plotter uitgeprint) is 240cm x 43cm, en dat is dan exact op N-schaal. Om dat de wand die daar achterstaat, zeer donker-blauw is, heb ik de boven zijde van de achtergrond extra verlengt en daar een verlooptint op gemaakt zodat de blauwe lucht met schapenwolkjes geleidelijk overgaan in die donkere kleur. zo valt het veel minder op.
Ik ben alleen nog aan het stoeien met de juiste belichting van baan en achtergrond.  :-\

Ik heb een aantal van die dvd-tjes van bush, met achtergrond afbeeldingen, welke je vrij eenvoudig in photoshop kan monteren tot een gewenst geheel. Mij is dat goed bevallen.
Het uitprinten van je achtergrond kan bij veel bedrijven en qua prijs valt het best wel mee.

ik zal in de komende dagen het orgineel opzoeken (op de harde schijf) en dan verkleinen naar een formaat wat ik kan bij voegen. dan krijg je een idee wat ik bedoel.

Groetend

Thomass

dat ging sneller dan ik dacht,  :D

bij deze mijn achtergrond

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 18. März 2009, 22:50:28 von Raphael »
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: hoogte achtergrond
« Antwort #2 am: 19. März 2009, 09:38:55 »
Thomass,

Bedankt voor je antwoord. De lengte die ik nu moet maken is ca. 3,6 meter dus die 60 cm komt dan aardig in de buurt.
Ik maak de achtergrond van 4mm materiaal en dan schilder ik dat met een (blauwe)muurverf. Heb ik ergens gezien en ziet er voor mij goed uit.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |