Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
BEZET MELDING
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten:
1
2
[
3
]
4
5
Autor
Thema: BEZET MELDING (Gelesen 16134 mal)
Riny
Senior-Mitglied
Re: BEZET MELDING
«
Antwort #30 am:
14. April 2009, 23:35:03 »
Beste Lou,
Ik denk dat ik de fout al zie.
Op de foto is duidelijk te zien dat je de
middencontacten hebt geisoleerd
en beslist niet de spoorstaven.
Tenminste op de onderstaande foto.
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
«
Letzte Änderung: 14. April 2009, 23:38:50 von Riny
»
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.
Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle & Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng. | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.
"Model Railway Workshop"
Kees Polm
Senior-Mitglied
«
Antwort #31 am:
14. April 2009, 23:49:07 »
lou,
ik stel het volgende voor, want dit wordt een langdurig verhaal want bij echte problemen comuniceert het niet echt makkelijk via het forum want we zien niet de situatie op de baan. En het hoeft maar een klein dingetje te zijn.
neem 4 rails
de 1e met voeding en massa die sluit je gewoon aan op je ringleidingen de massa
niet
aan de kant van de volgende geknipte spoorstaven
tussen de 1e en de 2e doe je een isolatie (rood schoentje)aan de kant van de geknipte spoorstaaf
dan weer een isolatie en een geknipte rail en dan nog een isolatie en weer een geknipte rail.
aan de 2e 3e en 4e rail maak je een draad naar de S88 kontaktnr. 1 2 en 3 aan de kant van de geknipte spoorstaven.
Dit betekend dus.
De eerste massadraad van de eerste rail geeft massa aan alle 4 de spoorstaven die niet geknipt en niet geisoleerd zijn
de 3 massadraden van de geknipte rails die naar de S88 gaan en van elkaar geisoleerd zijn krijgen dus alleen massa als je met een wagonnetje kontakt maakt via de metalen wieletjes (neem een marklin wagentje die hebben in ieder geval
geen geisoleerde wielstellen)
Als je dan 1 module in het cs en en 2x 8 in WDP ingeeft zou je een terugmeldig moeten krijgen.
Let op geef de 3 rails in je baanplan ook de nrs. 1 2 en 3
het klinkt misschien een beetje lullig maar je moet met een probleem altijd terug naar de basis totdat dat goed werkt en dan kun je verder.
Lezen jullie allemaal even mee voor tips om Lou te helpen
Gr. kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88
Kees Polm
Senior-Mitglied
«
Antwort #32 am:
14. April 2009, 23:53:16 »
Lou,
Riny heeft gelijk dit is waarschijnlijk je probleem.
Ik vemoedde al zoiets vandaar mijn vorige antwoord.
nou proberen maar en dan horen we het wel.
Als dit opgelost is heb ik nog wel een paar opmerkingen over wat andere dingetjes om fouten te voorkomen.
gr. kees
Kees Polm
Senior-Mitglied
«
Antwort #33 am:
14. April 2009, 23:57:53 »
Riny,
jij bent slim om de fotootjes in fotoshop te openen nu zie ik t ook
kees
lou
Mitglied
«
Antwort #34 am:
15. April 2009, 00:21:30 »
Beste Kees, Riny,
Ik heb juist vanavond de isolatie schoentjes verandert, omdat ik met volgens de beschrijving van Riny dacht dat dit de juiste manier was. Ik moet echt werken volgens een voorbeeld. Ik begrijp het principe wel maar ik kom er niet duidelijk uit wat ik nu fout doe. Je moet ervan uitgaan dat ik gebruikte rails gebruik. Hier is in zijn in het verleden al contacten doorgeknipt. Ik ben volgens de tekening van Riny beginnen te controleren en heb alle contacten "0" doorgeknipt. Hoe zie ik nu wat de linker en wat de rechter spoorstaaf is aan de onderzijde van de rails?? Waarschijnlijk zijn alle massacontacten "0" van de rails reeds doorgeknipt maar dat moet ik morgen nog even nakijken.
Ik meld mij morgen weer,
Vriendelijk groet,
Lou
marklin C-RAIL; cs1 cs2;
windigipet xpro
MS windows home server 2007 PC /Laptop (vista)
Kees Polm
Senior-Mitglied
«
Antwort #35 am:
15. April 2009, 07:19:09 »
Lou,
Er is ook geen verschil tussen links en rechts.
Maar je moet konsekwent de centrale massa aan de ene kant.
En de isolaties en terugmelddraden aan de andere kant houden.
Daarom zei ik ook, probeer het nu eerst eens met 4 rails zonder al die extra draden.
Dan de juiste instellingen enz. dan houden we het even overzichtelijk en krijgen we de fout sneller boven water.
Gr. Kees
Riny
Senior-Mitglied
«
Antwort #36 am:
15. April 2009, 09:45:58 »
Beste Lou,
Volg de raad van Kees eens op als je wil.
En begin met een deel opnieuw zoals Kees dit aangeeft.
Aan mijn beschrijvingen mankeert niets anders zou mij modelbaan, en van vele andere hobbyisten, ook van geen meter werken.
Wat voor je gevoel links of rechts dient te zijn, pas dan het volgende toe.
Doe net of je in de cabine van een loc zit en kijk denkbeeldig vooruit.
Alle spoorstaven die je dan ziet daar neem je dan de rechter spoorstaaf van.
Zelf ben ik van mening dat je toch ergens een denk en doe fout maakt, let wel, dit is niet negatief bedoelt.
We hebben nu onderhand wel alle optie gehad en ik kan er zelf geen meer bedenken waar de fout zou kunnen zitten.
Dus probeer de goede raad van Kees op te volgen want dat is op dit moment de enige optie die nog over blijft.
Gebruik ook een multie meter om alle isolatie te controleren.
Meten is weten.
Verder hoop ik echt dat je eruit komt want ik begrijp je wanhoop.
Riny.
Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle & Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng. | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.
"Model Railway Workshop"
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #37 am:
15. April 2009, 10:19:57 »
Lou,
Het volgende werkt misschien ook:
Pak 1 rail en sluit die aan op 1 RMK zet daar een treintje op en dan zou het moeten werken.
Werkt dat niet zet dan eens
precies
op een stukje papier hoe je die
ene rail
hebt aangesloten op je systeem. (scan het schematje en zet het ook even op het forum)
Vergelijk dat schema met de schema's uit de literatuur!
Hopelijk vinden we dan een verschil
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Riny
Senior-Mitglied
«
Antwort #38 am:
15. April 2009, 11:09:19 »
Beste Lou,
Omdat je profiel niet volledig is, dit is je eigen keuze, kon ik je geen email sturen.
Ook zou het makkelijk zijn als je woonplaats weergegeven zou zijn.
Blijkt het dat je niet overdreven ver van mij vandaan zou wonen nodig ik je uit om eens langs te komen voor het zien van praktijkvoorbeelden.
Mogelijk dat ook iemand die dichterbij woont je even kan bezoeken om hulp te bieden.
Mocht je een keuze maken om eens bij mij langs te komen handel dan als volgt.
Je zou dan zelf rails kunnen/moeten meenemen (ik heb geen C-rails) en je laptop/pc zodat ik je het kan laten zien dat het allemaal wel degelijk kan werken.
Verder ben ik er in zekere zin over uitgepraat omdat ik de indruk heb dat wij nu in een herhalend rondje aan het praten zijn wat dus niet tot een oplossing leidt.
Zitat von: Bob Vermeulen am 15. April 2009, 10:19:57
Vergelijk dat schema met de schema's uit de literatuur!
Beste Bob,
Met alle mogelijke respect, wanneer alles verwerkt wordt zoals in de bestaande gegevens is beschreven moet het gewoon werken.
Vergelijk is al toegepast d.m.v. foto's en daarop is duidelijk waarneembaar dat er fouten zijn gemaakt.
Dus we zouden in herhaling vallen en in het genoemde rondje rond blijven draaien zonder enige vorm van een oplossing.
De mogelijke problemen heb ik al aangegeven en beschreven.
Riny.
"Model Railway Workshop"
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #39 am:
15. April 2009, 15:12:18 »
Riny,
nou, nou ik probeer alleen maar te helpen hoor.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Riny
Senior-Mitglied
«
Antwort #40 am:
15. April 2009, 15:54:41 »
Beste Bob,
Ik wist niet dat je kwaad werd, hahahahaha
Dat je wilt helepen snap ik heel goed en wordt ook zeer gewaardeerd.
Alleen is het een feit dat alle opties al de revu zijn gepasseerd.
Het is en blijft een handelings fout en daar kunnen wij nog wel honderd pagina's aan wijden, het is niet anders en het zal op deze manier niet veranderen ook.
Ik ben van mening dat het nu tijd wordt dat iemand Lou gaat helpen in het uitvoeren van de praktische handelingen.
Riny.
"Model Railway Workshop"
lou
Mitglied
«
Antwort #41 am:
15. April 2009, 17:47:36 »
Beste allemaal,
Dank voor jullie reacties. Riny ik tracht al enige tijd mijn profiel aan te passen, maar op een of andere manier wordt mijn woonplaats ieder niet opgeslagen., dit is tussen haakjes Venlo. Verder twijfel ik geen moment aan jouw uitleg. Deze was verhelderend, maar waarschijnlijk maak ik een denkfout. Ik ben ervan overtuigd dat e.e.a normaal zou moeten werken.
Ik ga vanavond proberen het voorstel van Kees en Bob in de praktijk te brengen.
Het lijkt me toch sterk dat dit niet voor elkaar te krijgen is. Even terugkomend op mij profiel. ik zie niet wat ik nog verder in zou kunnen vullen wat voor mede spoorders interessant zo kunnen zijn, maar ik hou mij aanbevolen voor suggesties. Nogmaals bedankt voor jullie meedenken en ik meld mij vanavond met de resultaten.
Met vriendelijke groet,
Lou
marklin C-RAIL; cs1 cs2;
windigipet xpro
lou
Mitglied
«
Antwort #42 am:
15. April 2009, 20:13:48 »
Beste allemaal. Ik heb de test uitgevoerd volgens de richtlijnen van Kees e.e.a. werkt. Ik heb wel een andere terugmeld module gebruikt. Ik vertrouwde de BMD16N van HM niet helemaal. En inderdaad ik krijg 3 terugmeldingen.
Ik wil niet zeggen dat het aan de BMD16N ligt. Het kan natuurlijk zijn dat het meegeleverde verloopstuk niet goed functioneerd of dat ikzelf een aansluitfout maak. Ik heb reed een berichtje gestuurd naar Huib Maaskant en uitgelegd hoe ik e.e.a. heb aangesloten en dat dit niet werkt. Tevens gevraagd voor een advies wat er fout zou kunnen zijn.
Ik ga nu maar even de terugmelddecoders van LDT gebruiken om de baan juist aan te sluiten. Ik zal alle baanvakken gaan controleren en baanvak voor baanvak aansluiten. Als iemand nog advies heeft hoe ik dt het beste kan doen dan graag. Moet ik bv. alle massakabels van de rails verwijderen (aan iedere rail zit een rode en bruine draad gesoldeerd.) of kan ik deze laten zitten?? Of volstaat het om aan ieder rail een rode draad te solderen om een goede verbinding te garanderen?? Dit om het feit dat het schaduwstation in de toekomst niet meer gemakkelijk bereikbaar zal zijn, omdat ik er een niveau boven ga bouwen.
Ik stel jullie advies zeer op prijs.
Met vriendelijke groet,
Lou
marklin C-RAIL; cs1 cs2;
windigipet xpro
Kees Polm
Senior-Mitglied
«
Antwort #43 am:
15. April 2009, 21:00:21 »
Hallo Lou,
Hartstikke fijn dat het nu werkt.
Blijf elke stap die je doet op de baan kontroleren als er dan wat fout gaat weet je tenminste direkt
in welk relatief klein gedeelte je de fout moet zoeken, dat kan een hoop tijd schelen.
Ik zou zelf niet aan elke rail een voeding en een massa solderen.(het is niet nodig en werkt fouten in de hand)
Ze hebben mij wel eens verteld dat elke 2 a 3 mtr. rails 1 voeding(rood) genoeg is.
Massa(bruin) schijnt 1 aansl. voor de hele baan genoeg te zijn, ik heb zelf wel wat extra massadraden aangelegd.
Waar je misschien wel over moet nadenken is het volgende.
Je hebt een schaduwstation met 11 sporen, ik weet niet of dat helemaal vol komt te staan met loks en verlichtte rijtuigen, plus dat je ook nog wat doorgaande sporen hebt zo te zien.
Als dat zo is dan is het niet ondenkbaar dat je straks alleen al op het sch.st. digitale stoom tekort komt en je boosters moet gaan gebruiken voor dit gedeelte.
Als je er dan niet meer bij kunt zoals je zegt heb je wel een probleem.
voordat je verder gaat zou ik ff goed nadenken hoe je straks wilt gaan rijden met hoeveel loks,verl. rijt. enz. dan kun je nu vast je maatregelen nemen.
Misschien kun je nog eens een scr. sh. laten zien van de indeling van je terugmeldkontakten op je sch. station en de lengte van deze sporen.
uit de plaatsing van je treinnr. velden maak ik op dat je 2 richtingen wilt gaan rijden dat betekend dan dat je seinen aan de linkerkant
180 gr.
gedraaid moeten worden, maar dat kan later natuurlijk ook nog.
Nou misschien krijg je nog meer tips dan heb je voorlopig wat te doen.
succes verder.
Gr. kees
«
Letzte Änderung: 15. April 2009, 23:02:32 von Kees Polm
»
lou
Mitglied
«
Antwort #44 am:
16. April 2009, 06:42:57 »
Hallo Kees,
Bedankt voor je advies. Ik zal vanavond een screeshot maken van de bezetmeld nummering. En een beschrijving van de lengte van de sporen. De seinen zijn virtueel dus deze zal ik vanavond ook even draaien. Het is de bedoeling om in de toekomst met 5 - 10 treinen te gaan rijden.
Met vriendelijke groet,
Lou
marklin C-RAIL; cs1 cs2;
windigipet xpro
Drucken
Seiten:
1
2
[
3
]
4
5
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang