Autor Thema: BEZET MELDING  (Gelesen 16140 mal)

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
Re: BEZET MELDING
« Antwort #15 am: 08. April 2009, 14:25:43 »
Hallo Lou,

Probeer eerst of je op jou CS, terug meldingen zie.
Ze lopen daar van rechts naar links, dus bij de 1e 16 blokjes
het eerste blokje rechts is nr.1.
Doen de terugmeldingen op je CS het niet, zal het ook onder WDP niet werken.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #16 am: 08. April 2009, 19:14:06 »
hallo allen,

Lou heeft nu alles gekontroleerd op juiste aansluitingen, hij zou dus nu toch een terugmelding moeten krijgen.

Ik ken de BMD niet, misschien dat iemand van jullie die er ook mee werkt de aansluiting hiervan met hem kan doornemen voeding? - massa op welk kontakt etc. Raphael?????

Gr. Kees
PS Lou, volhouden he komt goed.
« Letzte Änderung: 08. April 2009, 19:29:01 von Kees Polm »
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline lou

• Mitglied
« Antwort #17 am: 08. April 2009, 21:21:43 »
Hallo allemaal, Ik heb zo-juist middels een hagelnieuwe rm-dec-88-f van LDT een contact aangesloten. aansluiting gedaan vlgs schema van LDT voor de Opto. De rode draad aan de massa symbool en de groene bezetmelddraad op contact 1.

Nog steeds geen bezetmelding. Ik heb wel alle rails apart voorzien van digitale stroom. D.w.z. ik hen ieder rail apart op een ringleiding aangesloten dit om later problemen te voorkomen als het schaduwstation moeilijker bereikbaar zal zijn.

Hoe kan ik controleren op de cs1 of er bezetmelding wordt weergegeven?? Om uit te sluiten wil ik snel een nieuw stuk baan van 1 meter voorzien van een terugmeld draad (natuurlijk ook de rails bewerken) en deze dan aansluiten op de terugmeld module. Ik wil dit doen om uit te sluiten dat het aan de CS zou liggen. Moet er dan een nieuw banenplan ingevoerd worden,
of kan ik in het bestaande scherm snel een stuk rail tekenen en daar terugmeldcontact 1 op geven, en dan natuurlijk de 1-notatie in het originele banenplaan verwijderen.

Groeten,
Lou
marklin C-RAIL; cs1 cs2;
windigipet xpro
MS windows home server 2007  PC /Laptop (vista)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #18 am: 08. April 2009, 21:57:14 »
Hallo allemaal,

Is er misschien iemand die in de buurd woont van Lou en ook werkt met de CS1 die eventueel wat tijd heeft om eens te kijken? Lou laat eens weten in welke deel van Nederland je woon misschien reageerd iemand.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline lou

• Mitglied
« Antwort #19 am: 08. April 2009, 23:21:23 »
Goede avond allen, Ik woon de de gemeente Venlo (Noord Limburg).

Ik heb het plan om een recht stuk van een meter te prepareren uitgevoerd. Alle contacten doorgeknipt (C-Rail 0) De contactpuntjes goed weggedrukt zodat deze geen contact kunnen maken. Het stuk rail aangesloten op de ringleiding. De terugmeld contactdraad aangesloten op de bezetmelder. Op het originele banenplan een stuk rail getekend, en voorzien van terugmeldcontact 1. Uit het origenele banenplan de terugmeld contact met nummer 1 verwijderd. de trein is te besturen via wdp. Ik heb de test trein in het treinummerveld gesleept, wordt ook herkend. Ik voeg een afbeelding van de railaansluiting bij.
Ik krijg geen bezetmelding. Goede raad is nu duur. Ik heb denk ik alles geprobeerd maar krijg het spul niet werkend. Zal waarschijnlijkergens een domme fout zijn af niet goed nagedacht maar ik kom er niet meer uit.

Bedankt alvast voor alle reacties, ik ben zakelijk 5 dagen in het buitenland en zal pas tweede paasdag weer in Nederland zijn. Ik hoop dat iemand in die tijd een lumineus idee heeft.

Groeten uit Venlo,

Lou

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
marklin C-RAIL; cs1 cs2;
windigipet xpro

Offline Dirk Streuber

• Betatester
  • Senior-Mitglied
  • *
« Antwort #20 am: 08. April 2009, 23:50:17 »
Hallo Lou,

ich weiß jetzt nicht, ob ich Dein Problem richtig verstanden habe. Bei der CS1 ist es ähnlich, wie bei der ECoS. Hier ist einen zusätzliche Masseverbindung, wie es in dieser Grafik auf der Webseite von Gerd Boll dargestellt ist, erforderlich, sonnst funktioniert die Rückmeldung nicht.

Nu weet ik niet of je probleem ik het goed begrepen heb. Wanneer CS1 is vergelijkbaar, net als in ECOS. Hier is een extra veld verband, zoals in dit afbeelding op de Gerd Boll website wordt weergegeven, nodig, de zon niet feedback.

Groeten
Dirk

Mit freundlichen Grüßen
Dirk

• Win-Digipet-Version:
    WDP  Βeta 2021.x
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur der MiTTe; DCC; IB; HSI & HSI-USB; div. Decoder LDT; ECoS; SLX852 & SLX819 :)
  • Rechnerkonfiguration:
    Büro-PC Intel Core i7 2,4GHz,16GB Ram, Win10Anlagen-PC i5 3,2 GHz; 16 GB Ram; 2 TFT; Win10

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
  • Touring on Hard pavement
« Antwort #21 am: 08. April 2009, 23:52:35 »
Lou,

ik heb even geexpirimenteerd met een (geleende) CS1, en een viessman 5217(gelijk aan de bdm16 die jij hebt)

op de midde rail, heb ik mijn rij spanning.
op de rechterrail de massa.
de linker rail heb ik over een lengte van ongeveer 2 meter opgedeeld in detectie secties door de spoorstaaf te isoleren van de rest. elke sectie aangesloten op een aansluiting van de 5217.

bij mij werkt alles zoals het zou moeten werken (wagonnetje heen en weer geduwd en elke sectie detecteerd de wagon)

Ik vermoed dat je geen verschil hebt gemaakt tussen linker en rechter spoorstaaf (1 voor de vaste rijspanning massa, de andere zijde voor de detectie (in geisoleerde stukken)

>>Kees<<, ik heb de manual van de BDM16 bij gesloten

Thomass

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #22 am: 11. April 2009, 19:06:56 »

Ik vermoed dat je geen verschil hebt gemaakt tussen linker en rechter spoorstaaf (1 voor de vaste rijspanning massa, de andere zijde voor de detectie (in geisoleerde stukken)

Wanneer mijn bijlage goed doorgelezen was had men kunnen lezen dat er vaak (perongeluk) een "twist" in de rails wordt aangebracht.
Wanneer een dergelijke "twist" aanwezig is, is het ellende.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline lou

• Mitglied
« Antwort #23 am: 14. April 2009, 21:04:58 »
Goede avond allen,

Bedankt voor jullie reakties. Ik heb vanavond nogmaals een baanstuk geïsoleerd van de baan. Alle aansluitingen en knipwerk gecontroleerd. Ik heb hiervan enkele fotos gemaakt. Op het cs1 1 module van 16 geconfigureerd. In WDP 2 modules van 8 geconfigureerd. Om te testen heb ik drie bezetmeld kabels aangesloten op de BDM16 (s88). Ik krijg echter geen bezet melding. Als ik de monitor bekijk zie bijlage, zie ik 54 witte velden met terugmeld contact waarvan er 1 grijs is. Ik heb echter maar twee modules van acht contacten in WDP geconfigureerd, en maar 1 module van 16 in het cs1. Zit hier misschien iets fout??? ik voeg wat foto's van de aansluitingen toe. Ik weet het nu echt niet meer!! Graag jullie hulp..!!!

Met vriendelijke groet,

Lou

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
marklin C-RAIL; cs1 cs2;
windigipet xpro

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #24 am: 14. April 2009, 21:16:46 »
Beste Lou,

Misschien overbodig maar goed bedoeld.

Hoe heb jij de S88 lintkabel aangesloten op de CS?
Normaal gesproken wijst de kabel vanuit de stekker naar beneden maar Marklin heeft dit weer eens anders gedaan voor de verandering.
Draai het stekkertje van de S88 eens om zodat de kabel naar boven wijst.
Ik hoop dat ik duidelijk ben voor je en ben ook benieuwd naar een reactie op dit punt.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #25 am: 14. April 2009, 21:37:28 »
goedenavond allen,

ik begrijp iets niet, ik zie dat Lou rode, bruine en groene draden soldeerd
Het gaat niet om de kleur maar ik heb op mijn c-rails een rode voeding een bruine massa en per terugmeldsektie nog een massadraad naar de S88.
en niet zoals ik op de foto,s zie op elke rail voeding en massa en nog een terugmelddraad (groen??)
waarom is dit en werkt dat geen fouten in de hand?
voor een test zou ik het zeker zo niet doen.

Lou nog even een vraagje hoe isoleer jij de sekties met van die rode schoentjes???? en op welke spoorstaaf zet je die.

Gr. kees

Offline lou

• Mitglied
« Antwort #26 am: 14. April 2009, 23:06:02 »
Hallo Kees, Riny,

Kees, Ik heb om starks storingen te voorkomen ieder rail apart voorzien van spanning. Alles aangesloten via een ringleiding.

Riny of Kees kunnen jullie verklaren waarom ik op de bezet monitor zie wat ik als bijlage heb toegevoegd. In mijn geval zou ik denken dat ik zestien witte blokjes zou moeten zien en geen 54 waarvan er een grijs is!!??. Riny ik ga zo meteen de stekker omdraaien maar volgens Huib Maaskant moet de rode markering van de lintkabel vanuit de voorzijde van de centrale aan de linkerzijde zitten, zo zit deze nu ook aangesloten.
Met vriendelijke groet

Lou
marklin C-RAIL; cs1 cs2;
windigipet xpro

Offline lou

• Mitglied
« Antwort #27 am: 14. April 2009, 23:16:33 »
Riny,

Stekker omgedraaid, het resultaat is dat ik de bovenste 5 sporen bezet krijg. zie bijlage.

Groeten,

Lou

marklin C-RAIL; cs1 cs2;
windigipet xpro

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #28 am: 14. April 2009, 23:18:50 »
Lou,

Op de foto van je tm monitor zie je boven de witte blokjes het dig. systeem en de modules staan.
Je zegt 1 module in Cs ingevoerd en 2x 8 in WDP dat is op zich voor de test korrekt maar de testmonitor zegt wat anders kontroleer je instellingen nog eens goed.

Hoe heb je de rails geisoleerd met rode schoentjes ? en aan de kant van de geknipte spoorstaven ?

Gr. kees

Offline lou

• Mitglied
« Antwort #29 am: 14. April 2009, 23:27:57 »
Hoi Kees,

Instellingen nogmaals gecontroleerd in WDP en op de CS1. CS1 1 module 16 contacten. WDP 2 modules van 8 contacten.
Ik heb de rechter rail geïsoleerd. Op de foto zie je de groene draad, daar is geknipt en bij de linker bruine draad is geknipt.

Gr.

Lou

marklin C-RAIL; cs1 cs2;
windigipet xpro