Autor Thema: Bezetmelderprinten worden niet gezien door WDP  (Gelesen 4691 mal)

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
Re: Bezetmelderprinten worden niet gezien door WDP
« Antwort #15 am: 11. April 2009, 16:03:37 »
Rob,

Wat ik nog niet goed begrijp is, of je kont. nrs. op je echte baan(optionen - alle ruckmelde kont. anzeigen) nu wel of niet korresponderen met je modules, omdat je schreef dat dit nu met de hsi ineens anders was dan met het twincenter
en de lok nu op een andere plek staat op je scherm dan in werkelijkheid.

Dat zou betekenen dat de draadjes van de rails/lees kont. nrs. niet korresponderen met de kontakten op de modules.

Ik heb dat ook wel gehad dat op het scherm een ander stuk rail oplicht als waar de lok staat, gevolg was dat ik of moest omnummeren of de terugmelddraden anders moest aansluiten.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #16 am: 11. April 2009, 16:10:26 »
Het kan nog zijn dat ik de modules op de "verkeerde strang" heb zitten misschien maar dan is het me nog steeds niet duidelijk dar de RM monitor na contact 122 grijs blijft terwijl de testmonitor dit wel goed aangeeft. Ik zal het een en ander morgen eens goed uitzoeken.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
  • Touring on Hard pavement
« Antwort #17 am: 11. April 2009, 18:31:25 »
hallo Rob,

ik heb even mee zitten lezen, maar kon niet eerder antwoorden.

Wat, gebeurt er als je de 8e bdm16sd er tussenuit laat ?
mocht het dan goed gaan, dwz wdp ziet de rest ook, dan moet je het probleem zoeken in de 3e van links 4044.
daar zal wel iets niet helemaal gaan zoals het moet. (als je ze op voetjes hebt staan, kan je deze gemakkelijk even verwisselen.
heb je een S88 tester er aan gehangen?? om te zien als alles werkt??

Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #18 am: 12. April 2009, 00:27:13 »
Rob,

zo kun je de modules natuurlijk ook kontroleren, vergeet dan niet om ze anders in de systeeminstellingen in te voeren al je er 1 tussenuit haalt.

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #19 am: 12. April 2009, 11:10:46 »
Inmiddels zijn de modules aangesloten en in de testmonitor zie ik ze ook oplichten als er een loc op staat. het kan natuurlijk zijn dat die contacten grijs blijven in de RM monitor omdat ik pas een nieuw stuk baan heb gemaakt en daarvan het ik de contacten nog niet ingetekend in het gleisplan. Zou dat het euvel van de grijze contacten zijn. Als dat zo is ben ik wel erg "dom" bezig geweest. Zal de grijze contacten eens inbrengen, kijken of het werkelijk zo is. In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp. De HSI doet in ieder geval wat hij moet doen. En dat is altijd nog wel een vraag als je zo'n ding zelf in elkaar hebt gezet (zelfbouw pakket).

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
  • Touring on Hard pavement
« Antwort #20 am: 12. April 2009, 15:32:35 »

Rob,

dat is altijd nog wel een vraag als je zo'n ding zelf in elkaar hebt gezet (zelfbouw pakket).

er is nix mis mee met "zelfbouw" het enige verschil is dat je dan zelf de fouten maakt ipv een ander  ;D

Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #21 am: 12. April 2009, 15:53:39 »
Tja Raphael, daar heb je helemaal gelijk in. Maar gelukkig werkt hij goed, dus ik kan weer verder. Ook werkt alles in RM monitor en de test monitor naar behoren. Dus ik kan met een gerust hart verder. Ook jij Raphael, bedankt voor je hulp.

• Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #22 am: 12. April 2009, 18:13:21 »
Rob,

Fijn dat het werkt, maar wat was het nu waarom het niet werkte? :D
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #23 am: 13. April 2009, 10:01:31 »
Het is heel simpel eigenlijk. Ik heb een tijdje geleden een nieuw stuk baan opgebouwd. daaraan zaten bezetmelders en die waren ook doorverbonden naar de bezetmelderprinten. Afgelopen week wilde ik ze in het railplan (gleisplan) aanbrengen en ik was in de veronderstelling dat ik dat met de RM-monitor moest doen. Helaas zag ik daar dat de contacten 123 en verder tot 160 donker grijs waren gekleurd, Dit waren de nieuwe contacten die ik had aangesloten. Waarschijnlijk heb ik verkeerd gelezen, kan gebeuren en bij "sukkels" het eerst (Ik dus dat geef ik toe). Nu dacht ik aanvankelijk dat ik misschien te weinig bezetmelderprinten had aangemeld bij mijn Twin_center. dat bleek niet zo te zijn want daar stonden er 31 genoteerd. Dus moest mijn Twin-center wel de schuldige zijn. OOk had ik vorig jaar een HSI-S88 interface gebouwd en ik dacht als ik die nu eens aansluit dan moet het probleem zijn opgelost. Na het goed aansluiten van de strangen bleek hetzelfde probleem. Kees Polm attendeerde mij toen op het feit, dat er ook nog een Test-monitor was voor de bezetmelders en daar zag ik dat de contacten wel rood kleurden, als ik er met een verbruiker (loc) op stond. Toen ik eenmaal contact 123 en 124 in het gleisplan in had aangebracht zag ik ook in de RM-monitor dat de grijs gekleurde contacten mooi wit waren en als er een loc op stond, rood kleurden. Feit, ik heb gewoon even verkeerd gelezen, dat is mijn excuus. Wilde te snel resultaat en dan gaat het fout. Conclusie, beter lezen ook al heb ik het zelf vertaald. De beste vertaling helpt ook niet als je niet goed leest. Stom, stom, stom. Dat geef ik toe. Nu werkt alles naar behoren en kunnen we dit draadje wel sluiten dacht ik.

• Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #24 am: 13. April 2009, 10:26:47 »
Rob,

Bedankt voor je uitleg. :)
Door ook te vermeleden wat nu de oplossoing was dan kunnen we er ook nog wat van leren ;)
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #25 am: 13. April 2009, 11:39:21 »
Ik heb er zeker wat van kunnen leren maar het komt in feite gewoon neer op goed lezen. Soms wil je te snel. Ik heb net de bezetmelders in het gleisplan ingebracht en het ziet er uit zoals het zou moeten zijn. Bob, vraagje zou je jouw mailbox even willen nakijken. Ik heb daar een vraagje staan. Ik weet, dat dit soort berichtjes hier niet thuishoren maar ...

• Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration: