Autor Thema: Wisseldecorders van Marklin  (Gelesen 3246 mal)

Offline trix44

• Junior-Mitglied
  • Ort: Sittard,Dempseystraat64 6135 CJ Ort bei GoogleMaps suchen nl
Wisseldecorders van Marklin
« am: 17. April 2009, 16:56:29 »
 >:(Wie kan mij helpen om de oorzaak te vinden van het doorbranden van alle wissel en sein decorders van het oude 10 jaar met de no wissel 87 seindec 74.
Na een defect van de Intellibox zijn er enkele dec zozeer verhit dat zij zwart van binnen zijn.
De Intellibox heb ik terug gekregen nadat de vermogenstransisters zijn vervangen en de draaiknoppen.
Nu schakelen de oude dec's niet meer maar de Viesmann en de LTD motor dec wel. Goeten uit Limburg
Trix Express treinen- Besturing  Digipet 2009  P.E.Intellibox Basic en IB 2 met 10 stuks Viessman terugmelders 5233 - 10 st Iek wisseldec.en seindec. Power 3  IB Switch . Pc Pent.4. bij de modelbaan. Laptop ACER 7720 Windows Vista.

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Wisseldecorders van Marklin
« Antwort #1 am: 17. April 2009, 22:03:32 »
Eerst even dit, ik geloof niet dat dit bericht hier thuis hoort. Dit forum is bedoeld voor vragen betreffende Win-Digipet, en ik denk dat jou probleem niet wordt veroorzaakt door dit programma.

Al wil dit niet zeggen dat we je hier niet willen helpen, maar plaats dit bericht dan onder het topic: Nederlandstalig Stamtafel

Daarnaast is de vraag uiterst vaag, werkte deze decoders voorheen wel met dezelfde centrale, heb je misschien iets veranderd aan de bedrading, plus en min misschien verwisseld. Kan het niet zijn dat het defect van de centrale ook de betreffende decoders heeft beschadigd omdat deze  tegen overbelasting niet goed beschermd waren.

voor zover en met vriendelijke groet, Willy...
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #2 am: 17. April 2009, 22:22:07 »
Willy,

Zitat
Eerst even dit, ik geloof niet dat dit bericht hier thuis hoort. Dit forum is bedoeld voor vragen betreffende Win-Digipet, en ik denk dat jou probleem niet wordt veroorzaakt door dit programma.
Je hebt gelijk dit soort vragen zouden gesteld moeten worden in het gedeelte Stamtafel van dit forum.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #3 am: 18. April 2009, 00:10:31 »
Kijk eens naar het aantal posting ??
Mogelijk dat dit niet bij iedereen bekend is, de stamtafel dus.
Men zoekt via internet naar een WDP forum en waar komt men dan het eerst terecht?
Juist, hier dus en niet wetende dat er ook een WDP stamtafel is zal iemand dus hier zijn vraag plaatsen.

Dergelijke reacties en het op de hoogte stellen zou men beter even via mail of PB toezenden als moderator zijnde.
Wanneer dan de vraag op de juiste locatie geplaatst is kan de moderator dit bericht verwijderen vervolgens de verdere reacties daar te krijgen waar het thuis hoort.

Let even op, dit is geen aanval maar een mening en een praktijkervaring welke ik met mijn eigen forum hanteer.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline trix44

• Junior-Mitglied
  • Ort: Sittard,Dempseystraat64 6135 CJ Ort bei GoogleMaps suchen nl
« Antwort #4 am: 19. April 2009, 00:05:12 »
Sorry van deze melding ik wist even geen raad meer want 15 dec zijn mij nu verbrand en ik weet niet waardoor.
Ik ga alle Marklin digitaal vervangen.
Ik wilde alleen maar een welgemeende vraag stellen aan Modelspoorweg liefhebbers.
Groeten Bert :(
Trix Express treinen- Besturing  Digipet 2009  P.E.Intellibox Basic en IB 2 met 10 stuks Viessman terugmelders 5233 - 10 st Iek wisseldec.en seindec. Power 3  IB Switch . Pc Pent.4. bij de modelbaan. Laptop ACER 7720 Windows Vista.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #5 am: 19. April 2009, 09:55:49 »
Riny,

Zitat
Dergelijke reacties en het op de hoogte stellen zou men beter even via mail of PB toezenden als moderator zijnde.
Ik ben geen moderator als je het tegen mij hebt en ook al zou ik moderator zijn dan nog zal ik het op een vriendelijke manier aanpakken ;)

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #6 am: 19. April 2009, 09:58:04 »
Bert,

Prima gedaan elke vraag kan hier op het forum gesteld worden alleen wij maken binnen dit forum tegenwoordig een onderscheid tussen de dingen die direct met WDP te maken hebben en de dibgeb die met Moba te maken hebben en dat is wat Riny bedoelde te zeggen.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #7 am: 19. April 2009, 10:41:10 »
Riny,
Ik ben geen moderator als je het tegen mij hebt en ook al zou ik moderator zijn dan nog zal ik het op een vriendelijke manier aanpakken ;)
Beste Bob,

Heb ik namen genoemd dan? :o
Mijn reactie was in de algemene zin bedoeld dus voel je niet aangesproken.
Lees en gevoels foutje zullen wij maar denken.
Wanneer het iemand persoonlijk zou betreffen handel ik zulk soort zaken niet via een forum af maar via mail of pb.

Zijn wij nu weer vriendjes? ;)
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #8 am: 20. April 2009, 12:38:18 »
Riny,

Het duurde even voor ik kon reageren, want ik zit inmiddels in Tokyo, maar maak je geen zorgen  :D :)

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #9 am: 20. April 2009, 14:53:17 »
Beste Bert,

De aandacht voor jou probleem is een beetje op de achtergrond geraakt.
Voel je vooral niet schuldig dat je hier je probleem hebt gedropt, dat geeft helemaal niets.

Voel je vooral welkom op het forum en we zullen je proberen te helpen zoveel we kunnen.

Dit soort problemen is natuurlijk altijd moeilijk vanaf afstand op te lossen.
Zou je kans zien om hoe je e.e.a. hebt aangesloten als schemaatje hier op het forum te krijgen, wellicht
dat er dan mensen zijn die kunnen aangeven wat er fout is gegaan.

Vr. gr. Kees

WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88