Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Nederlandstalig Stamtafel
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Intellibox-IntelliSwitch
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: Intellibox-IntelliSwitch (Gelesen 3681 mal)
Raphael
Senior-Mitglied
Touring on Hard pavement
Intellibox-IntelliSwitch
«
am:
10. Mai 2009, 11:32:00 »
Hallo Allen
,
Wie van ons maakt gebruik van de Intellibox, en wie maakt (of heeft dit overwogen) er (ook) gebruik van de Intelliswitch.
Vooral deze laatste interesseert mij.
Thomass
Thomss
Win-Digipet-Version:
2015-PE - Build:215.1.44-32
Anlagenkonfiguration:
Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
Rechnerkonfiguration:
Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
Re: Intellibox-IntelliSwitch
«
Antwort #1 am:
10. Mai 2009, 15:14:13 »
Ik maak gebruik van het Twin-center en wel geen IB maar ik begrijp het gebruik van de IB-switch niet helemaal als je met WDP werkt, immers al deze taken kunnen worden uitgevoerd door WDP. Al de zaken die de IB-switch voor je kan doen, kun je (volgens mij) ook bewerkstelligen met WDP. 40 wissels, seinen en rijwegen, automatiekbedrijf met terugmeldmodules enz.. Nu kan ik het verkeerd zien maar volgens mij moet je alles handmatig schakelen en dat doet WDP voor je automatisch. maar zoals ik al aangaf, ik kan het verkeerd hebben.
Mocht het zo zijn, dat dit apparaat de functies overneemt van de benodigde wissel- en seindecoders kan het interessant zijn maar laat je dan eerst goed voorlichten voor je er achter komt van, wat moet ik hiermee, alles wat ik in dit apparaat zoek, doet WDP ook en dat is zonde van het geld. Want Uhlenbroch heeft ook een remmodule met booster en keerlusgarnitiuur maar een remmodule heb je bij WDP niet nodig en dan is zo'n uitgave heel erg duur. Maar heb je bijvoorbeeld 5 keerlussen en je koopt dan dat ding, kan het nuttig zijn. Ik heb zo'n ding alleen als booster en dat was mij het geld toen al waard want het keerlusgarnituur en remmodule gebruik ik niet. Dus let goed op wat je koopt.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
Raphael
Senior-Mitglied
Touring on Hard pavement
«
Antwort #2 am:
10. Mai 2009, 17:07:53 »
Hallo Rob,
Van wat jij schrijft ben ik mij terdege van bewust. Die geen ik bezit staat braaf in de kast sinds ik met WDP ben gaan spelen.
Ik was gister even bij een klant van mij, en deze is in zijn vrijetijd drukdoend met zijn modelspoorbaan.
Ook hij heeft commerciële software maar gebruikt daarnaast ook nog de switch, al hoe wel zijn software dit ook kan, voor het schakelen van diverse magneet artikelen.
Ik was eigenlijk benieuwd hoeveel modelspoorders "dubbel-op" werken en wat de gedachte daar achter is/was?
Thomass
Thomss
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #3 am:
11. Mai 2009, 09:48:43 »
Hallo Thomass,
IntelliSwitch is dat een draadloze electronica systeem.?
Ik heb zelf een IB die voorlopig even netjes in de kast blijft.
Wat is het voordeel van die IntelliSwitch, t.o.v de andere systemen.
Ben er benieuwd naar.
Raphael
Senior-Mitglied
Touring on Hard pavement
«
Antwort #4 am:
11. Mai 2009, 16:03:35 »
Hallo Jan,
De IB-switch is een uitbreiding voor de Intellibox en/of andere centrale met een loconet aansluiting, zoals de Twincentre van Fleischmann en Digitrax. De IB-switch breid de (hand) schakelmogelijkheden van het de centrale uit met 2 x 20 magneetartikelen of rijwegen.
In de tijd dat ik nog eiverig met de demoversie aan het spelen was, had ik de beperking van 12 magneetartikelen.
door gebruik van de IB switch, kon ik ipv maximaal 12 magneetartikelen 12 rijwegen schakelen.
met de aanschaf van WDP pro X, had ik die optie niet meer nodig om dat het aantal magneet artikelen welke aangestuurd kunnen worden van uit WDP, meer dan voldoende zijn. daarnaast waren de voorgedefinieerde rijwegen via de switch overbodig geworden om dat ook WDP daar in voorzie.
het gemak is wel dat deze via Loconet werd aangesproken en aangestuurd.
kijk maar eens bij de firma UH, en zoek maar naar art. 65800.
Thomass
Thomss
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #5 am:
11. Mai 2009, 16:45:47 »
Hallo Thomass,
OOOOOOh die.?
De IB-Switch nr 65800.
Ik was ervan uitgegaan van de naam IntelliSwitch.
Als ik op de website IntelliSwitch intikt, dan kom ik op de draadloze communicatie sites uit.
Ja, dan is het mij duidelijk.
Eigenlijk helemaal overbodig, zoals je het al zei, WDP neemt het allemaal over.
Zelfs zo, dat WDP een schakelpaneel kan zien welke wissels of een magneet aansturing actief is.
Met de nieuwe WDP 2009 is het al helemaal een luxe geworden.
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Nederlandstalig Stamtafel