Jammer dat het alleen de bekende NL forumgebruikers zijn en waarschijnlijk niet de overige Nederlandse gebruikers (60 of zo), die weinig of het forum niet bezoeken, dat was helemaal leuk geweest.
Helpen en zorgen voor elkaar. Allemaal een fijne Pinksteren toegewenst.
Naar mijn bescheiden mening blijft het onverlet, dat WDP reclame maken hier in Nederland een zaak van de WDP leverancier is. Zoals Bob ons in de laatste bijeenkomst al toelichtte, wordt nu een andere benaderingswijze gebruikt, om WDP onder de andere leveranciers mee te geven, in de vorm van Demoversies.Als men aan WDP meer bekendheid wil geven in Nederland en meer gebruikers wil krijgen, waarom dan geen NL Demoversie van WDP 2009 Premium???Het neemt niet weg, dat je daardoor geremd moet gaan voelen, om geen vertaling van te gaan maken.Neen, nogmaals NEEN, mijn mening is DOORGAAN met de vertaling als je geroepen voelt om dat te doen.Hoe klein die groep ook moge zijn, je brengt de nieuwe actuele stand van zaken om het gebied van verse vertaling!!!. Ook hier kun je bedrage leveren, om aan te sporen tot WDP naamsbekendheid!.(Vertaling is een monnikenwerk, waar veel tijd in gaat zitten).Het spreekwoord: Alle beginne is moeilijk.Jan schrijft zelf al dat de vertaling een monnikenwerk is, en dat is ook zo en hier zullen de meeste mensen het wel mee eens zijn. Ook de uitgever van WDP, de hr Peterlin, zal het hier mee eens moeten zijn. Ik denk dat als men wil dat er meer WDP gebruikers in Nederland komen er toch een NL versie van WDP 2009 Premium uit zal moeten komen omdat de taal toch vaak een remmende factor is. Heb inmiddels begrepen dat de vertalingen vaak door mede hobbyisten belangeloos worden uitgevoerd, nou petje af daarvoor, maar waarom kost WDP dan zo veel Dit komt naar mijn mening door de tijd en energie die er ingestoken wordt om zo'n programma te schrijven, dit is bij elk softwareprogramma zo, en is ook terecht.Wereldwijd worden duizenden licenties verkocht en ik denk niet dat de Duitse vertalers dit allemaal belangeloos doen (en terecht), dus waarom moeten de Nederlandse vertalers dit dan wel belangeloos doen. WDP is, naar mijn mening, een professioneel programma met een professionele prijs dus daar zijn dan ook professionele ontwikkelingskosten aan verbonden. (waaronder vertalingskosten) Er schreef laatst iemand dat je maar 1 of 2 locs minder moest kopen en voor dat geld een cursus Duits moest nemen, oke dat kun je doen, maar als je b.v. Windows Xp aanschaft om met de Pc te kunnen rijden dan wil je ook de NL versie hebben, of koop je dan geen Pc en neem je een Engelse cursus Het fenomeen met de computer in jouw geval, kan ik het volgende zeggen.Niet iedereen kan daar direct een antwoord opgeven, als je niet machtig in bent op het gebied van interne aangelegenheden in de PC, we helpen elkaar zo goed mogelijk, en als het kan, dan proberen we het met aanwijzingen en richting aan te geven waar mogelijke oorzaak zouden kunnen liggen.Ik heb zelf ook diverse PC problemen gehad, maar die hebben eigenlijk niet van WDP van doen.Natuurlijk, kun je die vraag stellen, zodat iemand met een soortelijke ervaring oproept, maar uiteindelijk blijkt in het meeste gevallen aan de leverancier van de Window besturingsprogramma, of aan de randvoorwaardelijke stuurprogramma. Dit ligt echt niet aan de leverancier van Windows, als WDP niet goed werkt ligt dit toch ook niet aan diegene waar je WDP gekocht hebt en wat bedoel je met randvoorwaardelijke stuurprogramma's Ik ken wel randapparatuur (hardware) en stuurprogramma's die nodig zijn om een softwareprogramma goed te laten werken.Ook ik ben 1 van de gebruikers die op het Duitse forum om raad vraagt.Louter om het gegeven, dat die vraag hier niet hoeft te plaatsen, omdat ik weet dat die vraag veel directer een antwoord terug krijgt van de (Beta) spe*censored*ten.Waarom niet eerst je vraag op het NL forum plaatsen Op deze manier komt de kennis nooit naar Nederland. Ik zou de vraag eerst op het NL forum plaatsen en, als dit geen oplossing oplevert, de vraag op het Duitse forum plaatsen. Krijg ik hier wel de oplossing dan zou ik dit weer bekend maken op het NL forum zodat anderen hier ook weer van kunnen profiteren. Maar nogmaals zo zou ik het doen.