Autor Thema: Vakantietijd  (Gelesen 4978 mal)

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Vakantietijd
« am: 08. Juni 2009, 10:01:52 »
Ik merk dat er de laatste dagen niet veel bewegingen meer zijn in het forum. Dit zal waarschijnlijk komen doordat jullie allemaal de koffers aan het pakken zijn voor de komende vakantie. Ik blijf dit jaar thuis en zo kan ik ook lekker met de baan verder. Dat gaat gewoon door, voorzover de vakantoelage het toelaat. Maar goed, ik wens de vakantiegangers daarom een hele prettige vakantie en keer gezond weer terug (waar je ook heengaat). Rijd voorzichtig en ik hoop dat jullie net als ik veel zon en een aardige temperatuur hebben op de vakantieplek (ook bij 30 graden werk ik gewoon op zolder verder, dat doet me niets). Groetjes en tot na het zomerreces. Rob Bogers
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Vakantietijd
« Antwort #1 am: 08. Juni 2009, 19:21:38 »
Beste Rob,

Ik heb altijd vakantie maar de modelspoor hobby is bij mij seizoen-gebonden, het hele jaar door dus.
Met de airco is het goed volhouden op de zolder, ook met hogere temperaturen.
Alleen als er dan iemand komt willen zij een vest van mij lenen omdat ze het koud hebben. mietjes

En ja, dat ik altijd vakantie heb is soms wel eens jammer dat anderen daar ook van op de hoogte zijn. :'(
Van sommige kan ik dat goed hebben maar er zitten er tussen.................
Kom nauwelijks aan mijn eigen baan toe.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #2 am: 08. Juni 2009, 20:32:26 »
Zoals je wel weet heb ik ook altijd vakantie alleen in de maand mei krijg ik daarvoor ook betaald. Ook ik kom nauwelijks aan mijn eigen baan toe omdat ik nogal eens aanloop heb van mede WDPers. Wel leuk trouwens, dan ervaar je ook van anderen hoe ze het doen... Baan bouwen bedoel ik dan. Binnenkort krijg ik weer drie mensen (...) op bezoek. Kijken of ik alles kan laten rijden, ik doe mijn best. De PC doet het in ieder geval, dus dat is een geruststelling. Nu nog even een stuk of 10 bezetmelderdraden aansluiten, testen en het feest kan beginnen. Wordt een leuke dag, da's zeker. :)
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #3 am: 08. Juni 2009, 20:41:48 »
Beste Rob,

Dat is zeker wel leuk als er met regelmaat iemand langs komt anders is het ook maar saai.
Ben benieuwd hoe die drie mensen gaan reageren op jouw baan en WDP.
Er zal wel een wereld opengaan voor die mensen als zij zien wat Wdp allemaal kan.
Mogelijk hebben zij zoiets misschien niet eerder gezien.
En ja, dan begint het gezeur, moet je alles uit gaan leggen en dan snappen zij er nog niets van.

Maar ja, een fijne dag toegewenst en ik hoop voor je dat ze niet teveel zeuren. ;)
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline willebrand

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 08. Juni 2009, 23:31:31 »
Hi

Ik ga dit jaar naar Drenthe op vakantie.

Groet

Jos
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015
  • Anlagenkonfiguration:
    Niedertalbahn; Zolderbaan
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows XP

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 09. Juni 2009, 09:08:47 »
Hallo Rob en Riny en Jos

Ook ik hoor tot diegene die in mei vakantiegeld krijgen.
Dus tijd genoeg voor de zolder, dacht ik toen ik met pensioen ging.
Maar ja, je doet wat vrijwilligers en voor je het weet ben je weer druk.
Maar zoals ieder jaar ga ik weer naar Engeland, want daar woont en werkt
mijn zoon.Dus bij mij ligt inderdaad de modelbaan op een laag pitje.
Ik heb de Update voor mijn CS1 (reloaded) besteld, levertijd 8 weken,
en daar wacht ik nu op voor weer verder te gaan met de nieuwe versie
van WDP.(welke ik nog moet bestellen).
Aan alle WDP gebruikers een goede en zonnige vakantie gewenst.

Met vriendelijke groet Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #6 am: 09. Juni 2009, 09:49:40 »
Hallo Allemaal,

Ze zeggen dat ik altijd op vakantie ben en ik ben blij als ik thuis ben dat is voor mij vakantie.
Wij gaan in de zomer bijna altijd naar de Dolomieten in Italie om wat te bergwandelen.
Zit nu op Ijsland.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
  • Touring on Hard pavement
« Antwort #7 am: 11. Juni 2009, 22:36:58 »
eind april  tot medio september, is het pitje onder mijn modelbaan volledig uitgedooft. gewoon om dat mijn werk teveel tijd slokt. vakantie voor mij is iets wat niets met werk of hobbie van doen heeft. meerdere malen per jaar ga ik naar mijn huis in Zweden. dus echt vakantie zit er bij ons niet echt in
voor hen die wel gaan:

een fijne vakantie,

Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #8 am: 23. Juni 2009, 14:26:24 »
Ik merk dat er de laatste dagen niet veel bewegingen meer zijn in het forum.

Hallo Rob en alle andere WDP-ers,

Hier ook even een berichtje van mijn kant. Ook ik, ja ik weet het, ben wellicht ook een beetje "debet" aan de stilte. Ik heb het momenteel zeer druk met mijn dagelijkse werkzaamheden en ook thuis moesten er de laatste tijd wat klussen gedaan worden. Ik heb dan ook even geen tijd voor onze hobby gehad. Helaas. Maar dat gaat binnenkort weer helemaal goed komen. Wat de vakantieplannen betreft: we hebben nog niets geboekt. We denken erover om naar Samos of Chios (Griekenland) of Lanzarote (Canarische-eilanden) te gaan. We zijn op alle drie de plaatsen als eens eerder geweest en hebben het daar altijd zeer naar ons zin gehad. Maar zoals gezegd, we denken nog na, het kan nog anders worden. Rob, bedankt voor je initatief en hopelijk spreken / zien we elkaar na de vakantieperiode weer "in levende lijve" gezond en wel en uitgerust. Ook bedankt voor tip inzake de (eerste?) WDP-update. Is denk ik ook mij als nieuwe gebruiker van de nieuwste versie ook van belang die te installeren.

Alle bekende en onbekende WDP-ers wens ik een fijne vakantietijd; rustig aan en gezond en wel weer terug!

Met een vriendelijke groet, Hans Biere
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.14 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #9 am: 05. Oktober 2009, 00:28:34 »
Voor mijn zit het camping seizoen er ook weer bijna op, en kan me dus de komende zes maanden weer eens uit leven op mijn baan, en ben dus ook weer regelmatig hier te vinden.

m.v.g. Willy…
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.