Autor Thema: Kpf-Zeller Speedcat  (Gelesen 3138 mal)

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Kpf-Zeller Speedcat
« am: 23. Juli 2009, 18:42:10 »
Voor diegene die afgelopen tijd een speedcat hebben aangeschaft is er goed nieuws in het Duitse forum. Omdat er nogal wat klachten zijn betreffende de meetschijf (raakt bij vele locomotieven de wielbescherming, door de Duitsers ook wel Radblenden genoemd). Met kan een ombouwsetje krijgen (helemaal voor niets) als je een e-mail stuurt met je adres en klantnummer naar service @kpf-zeller.de en een vervangend setje wordt vanaf 1 augustus toegestuurd. Een opmerking is wel op z'n plaats want je zult zelf de oude onderdelen los- en de nieuwe onderdelen weer vast moeten solderen. Een beschrijving wordt bijgevoegd maar als je niet zo goed bent in het solderen moet je de speedcat in z'n geheel verzekerd opsturen naar kpf-zeller en dan krijg je een nieuwe retour. Ik raad je aan (als je in het bezit bent van een speedcat) deze mededeling op het Duitse forum nog eens goed door te lezen in de topic "Speecat macht probleme".
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Kpf-Zeller Speedcat
« Antwort #1 am: 09. August 2009, 10:53:48 »
Inmiddels heb ik zoals de firma Kpf. Zeller beloofde in hun relaas in het Duitse forum (stammtisch -Speedcat macht probleme) het onderdelensetje thuis gestuurd gekregen. De ombouw viel mee en duurde ongeveer 30 minuten. Naar nu blijkt, doet het setje z'n werk goed. Een klein aantal locs, meest hele kleine zoals de BR80 laten zich niet testen. De aandrijfwielen slippen over de meetschijf maar dat is niet zo erg. Een aanrader voor diegene die (net als ik) geen lang recht meettraject kunnen aanmaken van minimaal 1.50 meter, voor het ijken van de locomotieven.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail