Autor Thema: Geen terugmeldingen binnen met Windigipet  (Gelesen 3021 mal)

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Geen terugmeldingen binnen met Windigipet
« am: 12. August 2009, 23:55:21 »
Hallo Allen,

met mijn laptop met Vista Home Basic SP2 lukt het mij niet om terugmeldingen binnen te krijgen met Windigipet ongeacht welke versie, geprobeerd Wdp X Nl, en Wdp 2009(1) demo. Mijn kleine demo baan staat opgesteld met 6021 Control Unit en 6050 interface. Windows Firewall en Gdata antivirus + firewall uitgeschakeld.

Het lukt wel om locomotieven aan te sturen en wissels te schakelen, uiteraard staat in Windigipet de 1e 2 S88 units aktief voor besturing met 6021 in de 1e reeks, dus adressen 1 t/m 16. Tevens een USB serieel converter aktief.

Met een ander software programma komen met deze configuratie van treinbaan en de laptop wel de terugmeldingen binnen,

Op mijn grote baan met Vaste computer met Windows XP Sp3 en Central Station 1 Reloaded heb ik geen problemen met de terugmeldingen in combinatie met Wdp X Nl.

met vriendelijke groet,

Walter

« Letzte Änderung: 13. August 2009, 00:30:39 von wissels »
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
Re: Geen terugmeldingen binnen met Windigipet
« Antwort #1 am: 13. August 2009, 20:30:47 »
Hallo Walter,

Ik geef maar een schot voor de boeg, want behalve het cs ken ik de andere aangesloten hardware niet.
Kan het niet aan de soort kabels liggen die je gebruikt ?

Als het met andere software wel goed gaat ligt het wellicht toch aan de syst. instellingen in WDP in comb. met de 6050 en 6021 ?

Probeer eens te zoeken naar mogelijke foute instellingen met behulp van de F1 toets voor de diverse registerkaarten.

Echt helpen kan ik je niet, maar misschien het Duitse forum wel.
Succes en gr. Kees

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 13. August 2009, 20:34:44 von Kees Polm »
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline wissels

• Senior-Mitglied
    • 3railforum
« Antwort #2 am: 13. August 2009, 22:06:12 »
Hallo Kees, Allen,

bedankt voor je antwoord deze instellingen zijn goed, net zoals in jouw scherm,

Omdat de compoort afhankelijk is van de USb poort deze op veschillende USB poorten geprobeerd, adressen Com 5,6 en 12 geven allen communicatie met de baan afhankelijk van de USB poort, echter geen van allen geven terugmeldingen door, ook getest met de terugmeldmonitor. Hetzelfde met 3 andere software programma's getest en hier geen probleem, terugmeldingen komen gewoon binnen. Is hier een probleem met de software en de compoort met een hoog comnummer boven com 4 ? Slechts 1 digitaal systeem geactiveerd.

Als ik dezelfde laptop test met de treinbaan met CS reloaded op zolder heb ik wel terugmeldingen maar dit werkt weer met een andere protocol.

Helaas dus nog niet gelukt,

met vriendelijke groet,

Walter

• Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #3 am: 13. August 2009, 22:30:17 »
Walter,

Zie je kans om deze configuratie uit te proberen met het cs, als dat wel lukt
weet je in welke hoek je het moet zoeken (6021, 6050)
Het kan natuurlijk de software zijn maar op de andere comp. werkt het wel.

gr. Kees

Offline wissels

• Senior-Mitglied
    • 3railforum
« Antwort #4 am: 13. August 2009, 22:40:22 »
Hallo Kees, allen,

als mijn testbaan gesloopt is kan de treinbaan weer naar boven halen en op de pc aansluiten waarmee ik vroeger de combinatie 6021/6050 aanstuurde. Deze computer heeft een normale seriele poort. Het gebruikt van andere software programma's heeft mij overtuigd dat er geen poorten op de laptop zijn die geblokkeerd worden.

Blijft naar mijn mening alleen nog windigipet, of instellingen hierin gedefinieerd, over waarin het fout zit,

met vriendelijke groet,

Walter

• Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline wissels

• Senior-Mitglied
    • 3railforum
« Antwort #5 am: 16. August 2009, 17:53:34 »
Hallo allen,

met mijn vaste pc, in combinatie met dezelfde database komen de bezetmeldingen wel binnen, dus ook aan de database instellingen van windigipet ligt het niet.

Aan de laptop ligt het ook niet want die werkt in combinatie met de usb-serieel converter met ieder willekeurig ander software-programma wel goed.

Blijft naar mijn mening een probleem binnen Wdp die iets vreemds (niet) doet met terugmeldingen boven com4,

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #6 am: 17. August 2009, 23:47:03 »
Hallo Walter,
Stuur het probleem eens naar het Duitseforum of naar Peterlin zelf
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline wissels

• Senior-Mitglied
    • 3railforum
« Antwort #7 am: 18. August 2009, 18:06:45 »
Hallo Bob,

Herr Peterlin en Markus Herzog zijn reeds op de hoogte, ik moet nog wat varieren met tijden in de instellingen, maar het probleem is nog niet opgelost,

Het was juist de bedoeling om deze laptop met baan mee te nemen naar de volgende bijeenkomst, maar zo lang de terugmeldingen niet werken houdt het ergens op .................

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline wissels

• Senior-Mitglied
    • 3railforum
« Antwort #8 am: 22. August 2009, 11:28:44 »
Hallo Allen,

vreemde samenloop van omstandigheden is dat alle produkten nu werken, het probleem lijkt de Eminent USB-Serieel converter te zijn. Uiteindelijk bleek het niks met de nummering van poorten te maken te hebben. Herr Markus Herzog gaf vanaf begin aan via mail dat het probleem in de converter moest zitten.

Op een andere XP  computer werkt de converter pas volledig na installeren van een nieuwe driver van de productsite van Eminent, met de standaard op cd bij de converter bijgeleverde driver deed alles het behalve de terugmeldingen.

De converter weigert echter op de Vista laptop met Sp2 met de laatste drivers (2007) voor de converter bestemd voor Vista de meldingen door te geven terwijl de rest van de communicatie wel werkt. Ik zal met de fabrikant nog contact opnemen of voor Vista nieuwere drivers beschikbaar zijn.

met vriendelijke groet,

Walter

• Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #9 am: 22. August 2009, 12:05:56 »
Hallo Walter,

fijn dat het probleem min of meer opgelost is.

Een tijdje terug heb ik een Belkin plug-in netwerkkaart gekocht om het cs2 te kunnen verbinden met de laptop(de org. aansluiting was al bezet door 't cs1) Deze zou ook met vista moeten werken, maar de meegeleverde drivers bleken ook niet te werken.
Maar je zoekt je inderdaad helemaal suf met zulke grappen.
Uiteindelijk heb ik maar gebruik gemaakt van een snelle switch met meerdere ingangen.
Overigens heb ik het cs2 nog steeds niet aan de gang  :( >:(

Gr. Kees

Offline wissels

• Senior-Mitglied
    • 3railforum
« Antwort #10 am: 24. Oktober 2009, 22:01:21 »
Hallo Allen,

na een paar maanden niks met Wdp gedaan te hebben, de demobaan lag uit elkaar te wachten voor betere tijden, lijken alle problemen nu opgelost,

Funktioneert met de nieuwste demo, maar ondertussen ook mijn verlopen Virussscanner van Gdata vervangen door Avast, in ieder geval heeft de baan nu een avond probleemloos gedraaid,

Of Gdata nu de veroorzaker was kan ik niet bewijzen, wel had ik de firewall en virusscanner uitgeschakeld tijdens testen, maar misschien is dit geen garantie dat echt alle onderdelen hiervan inactief waren.

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows