Autor Thema: Windows crasched en backup van WDP ook weg  (Gelesen 3007 mal)

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Windows crasched en backup van WDP ook weg
« am: 22. August 2009, 11:55:00 »
Hoe vaak komt het niet voor dat bij iemand Windows crasched en opnieuw moet worden geinstelleerd, op zich al een ramp maar de kans is groot dat u uw backups van Win-Digipet ook kwijt bent. Weg baan en je kunt helemaal opnieuw beginnen. Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik Win-Digipet op 3 PC's heb staan en dat de kans klein is dat ik mijn baanontwerp geheel kwijt raak. Elke keer als ik een wijziging maak, sla ik de gegevens niet alleen in de backup folder van WDP op maar ook op een andere (bijvoorbeeld externe schijf) op. Dit kun je ook doen op een schijf met een andere schijfletter dan de C schijf waarop Windows staat. Ook sla ik bij elke wijziging alles op op een USB-stick, die ik dan meeneem naar een van de andere PC's waarop WDP staat en waarop de gegevens van de baan niet overeenkomen met de laatste wijzigingen. Het is even wat extra werk maar u zult merken dat bij een crasch van Windows het even wat makkelijker is als u alle gegevens niet kwijt bent, betreffende Win-Digipet. Helaas staat dit niet in het boek en men beperkt zich tot de vaste folder in de WDP directory maar daar heb je niets meer aan als Windows het niet meer doet. Het is maar een idee.

Rob Bogers
« Letzte Änderung: 23. August 2009, 11:03:18 von Rob Bogers »
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Stefan Lersch

• Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: Windows crasched en backup van WDP ook weg
« Antwort #1 am: 22. August 2009, 23:59:06 »
Hallo,

Dit kun je ook doen op een schijf met een andere schijfletter dan de C schijf waarop Windows staat. Ok sla ik bij elke wijziging alles op op een USB-stick, ...
[...]
 Het is maar een idee.

Das kann ich nur unterstreichen! Bob hat Recht. Am besten ist es, die Daten extern noch mal zu sichern, wie auf einen USB-Stick! Wenn ihr die Daten zusätzlich auf ein anderes Laufwerk (schijf) speichert, dann muss das eine wirklich andere Festplatte sein. Wenn ihr also auf einer Festplatte C: und D: habt und die Festplatte geht kaputt, dann nützt eine Sicherung in D: auch nichts. Bitte denkt daran!

Bob, das war eine sehr gute Idee!
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm