Autor Thema: Trein laten stoppen  (Gelesen 4500 mal)

Offline Bram

• Senior-Mitglied
Trein laten stoppen
« am: 10. September 2009, 23:12:13 »
Beste WDP ers

Ik ben bezig met mijn eerste treinritten en heb een vraag.

Ik heb meerdere rijwegen samen gevoegd tot een treinrit. De treinrit gaat vanaf het schaduwstation via het hoofdstation terug naar het schaduwstation. In het hoofdstationspoor zitten de rmk's 65 t/m 71.
Rmk 71 is ook het eindpunt van een rijweg en dus ook het beginpunt van een nieuwe rijweg.

Nu wil ik de trein laten stoppen op rmk 71, dan 15 sec. wachten dan een geluid, dan weer 7 sec. wachten en dan weer verder rijden. Als ik alleen de rijweg uit laat voeren werkt alles perfect maar als ik de treinrit uitvoer dan gaat alles goed t/m rmk 70. Op rmk 70 versneld de trein iets (terwijl hij daar juist moet afremmen) en rijdt dan voorbij rmk 71 tot op de wissel en voert dan de opdrachten uit en rijd dan verder.

Als ik een rmk die verder in het spoor ligt (bv 74 i.p.v rmk 71) als eindpunt van de rijweg neem dan werkt alles ook perfect. Ook in de treinrit
Is het soms niet mogelijk om aan het einde van een rijweg, op dus de laatste rmk, wat tevens weer de eerste rmk van de volgende rijweg is, opdrachten uit te laten voeren tijdens een treinrit ???

Wie helpt

Mvg Bram

Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
Re: Trein laten stoppen
« Antwort #1 am: 11. September 2009, 00:10:24 »
Hoi Bram,

Hoe geef je die opdrachten ? dmv van profielen ?

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Stefan Lersch

• Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
« Antwort #2 am: 11. September 2009, 00:32:38 »
Hallo Bram,

lässt du die Befehle am Ende der ersten Zugfahrt ausführen, die bei RMK 71 stoppt oder bei der Folgezugfahrt, die bei RMK 71 beginnt?

RMK 70 ist offenbar dein Prüfkontakt. Wenn der Bereich für deine nächste Zugfahrt frei ist, dann wird sofort ausgeführt, was am Startkontakt der nächsten Zugfahrt steht. Deshalb beschleunigt deine Lok auch. Mir ist nur nicht klar, warum deine Brems- und Pfeifbefehle überhaupt ausgeführt werden, daher auch meine Frage am Anfang.
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #3 am: 11. September 2009, 00:49:26 »
Stefan,

het is 1 zugfahrt, volgens mij kun je niet stoppen midden in een zugfahrt wel een geluid met een profiel.
Het probleem zit inderdaad in het prufe kontakt die de volgende rijweg vrijgeeft.

Bram

Als je dit wilt moet je 2 zugfahrten maken 1 die eindigd op 71 en 1 die begint op 71 waarbij je de opdrachten laat uitvoeren aan het begin van de 2e zugfahrt.
Als je dit in 1 zugfahrt met profielen wilt realiseren krijg je rare effecten die niet goed werken vandaar ook mijn vraag.
Waarom het wel werkt met rmk 74 is mij niet duidelijk.

Gr. Kees
« Letzte Änderung: 11. September 2009, 01:03:24 von Kees Polm »

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #4 am: 11. September 2009, 11:13:49 »
Hallo Bram,

Je kunt ook werken met vervolg trajecten, maar je hebt ook hier meerdere trein ritten nodig dat werkt gemakkelijk en overzichtelijk.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Bram

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 11. September 2009, 15:44:15 »
Hallo Stefan,

Ich antwort in blauw bei ihre bemerküngen.

lässt du die Befehle am Ende der ersten Zugfahrt ausführen, die bei RMK 71 stoppt oder bei der Folgezugfahrt, die bei RMK 71 beginnt?

Die befehle sind nicht am ende und anfang von Zugfahrten aber in anfang und ende von Fahrstrassen.

Ich habbe die befehle ausgefürt am RMK 71 wo der fahrstrasse  stoppt und auch mal probiert am RMK 71 wo die Folgefahrstrasse beginnt.

RMK 70 ist offenbar dein Prüfkontakt.

RMK 70 ist meine Prüfkontact, habbe auch probiert mit Prüfkaontact 69

Wenn der Bereich für deine nächste Zugfahrt frei ist, dann wird sofort ausgeführt, was am Startkontakt der nächsten Zugfahrt steht. Deshalb beschleunigt deine Lok auch. Mir ist nur nicht klar, warum deine Brems- und Pfeifbefehle überhaupt ausgeführt werden, daher auch meine Frage am Anfang.

In beide fälle wurde die Brems und Pfeifbefehle ausgefürt

Wenn ich die befehle am RMK 70 ausfürhren lass dan geht alle gut.
Sind die befehle nur möglich am ende oder anfang von Zugfahrten und nicht bei Fahrstrassen ???

Grusse Bram
Bram
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #6 am: 11. September 2009, 19:26:15 »
Bram,

stuur als je wilt een screenshot van je ZFA, want nu is er onduidelijkheid of het rijwegen zijn of 1 treinrit of 2 enz.
Ik begrijp uit je eerste verhaal dat het 1 treinrit is. Stefan denkt 2 dus laat ff een sceenshot zien, ook van je profielen
aub.
Dan kunnen we je ook een goed antwoord geven.

Gr. Kees

Offline Bram

• Senior-Mitglied
« Antwort #7 am: 11. September 2009, 22:53:56 »
Beste WDP ers,

Heb het antwoord gekregen van Kees Polm.
Om te bereiken wat ik wou moest ik meerdere treinritten maken en die in de ZFA zetten.

Ik had nl. meerdere rijwegen samen gevoegd tot 1 treinrit en in 1 van de rijwegen wou ik de trein laten stoppen. En dit gaat dus niet.
Dit kan pas aan het einde van een treinrit. Om de trein helemaal automatisch rond te krijgen (met de nodige stops op het station) moest ik dus 3 treinritten maken.

Kees nogmaals bedankt voor je hulp, en uiteraard ook de anderen die gereageerd hebben.

Bram

Bram

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #8 am: 12. September 2009, 01:23:47 »
Bram,

Voor de duidelijkheid, het hoeven niet per se treinritten te zijn. Het kunnen ook rijwegen zijn waarmee je dit kunt realiseren.

Gr. Kees

Offline Bram

• Senior-Mitglied
« Antwort #9 am: 12. September 2009, 01:36:57 »
Kees,

Ik weet wat je bedoelt.

Als je b.v. 5 rijwegen hebt en je maakt van die 5 rijwegen 1 treinrit, dan kun je b.v. niet in de 3de rijweg (van de ene treinrit) de trein laten stoppen. Je moet dit dan doen aan het einde van de treinrit.

Je kunt de trein wel laten stoppen in een afzonderlijk rijweg. Een rijweg, waarin je dit wil regelen, kan dus wel voor of na een treinrit geplaatst worden.

Groeten Bram
Bram

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #10 am: 12. September 2009, 07:37:00 »
Bram,

helemaal goed.

Kijk je uit dat je WDP niet te leuk gaat vinden ik zie aan de tijd van je bericht
dat je nu al s' nachts aan 't hobbieen ben  :D
« Letzte Änderung: 12. September 2009, 07:42:31 von Kees Polm »

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #11 am: 12. September 2009, 15:40:39 »
Kees,

als ik naar jouw tijd kijk dan ben je de hele nacht door gegaan.  ;D
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |