Autor Thema: Hoe kan dit nu weer?  (Gelesen 5368 mal)

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Hoe kan dit nu weer?
« am: 12. September 2009, 17:29:16 »
Toen ik mijn treinritten ging aanleggen, kwam ik dit (zie rode horizontale rail stukjes in de afbeelding afbeelding) tegen. Ik heb dit gewijzigd in de Gleisbild-Editor. Dus eerst met het gummetje de fouten weghalen en opnieuw rails aanleggen op dat stukje. Zo gezegd zo gedaan en nu ben ik die treinrit (zugfahrt) opnieuw aan het aanleggen en nu zie ik het weer. Dit terwijl ik gewoon rijwegen en treinritten kan aanleggen. Bij de controle met een klik op het rode uitroepteken ook geen fouten te herkennen, niet in de Fahrstrasse en ook niet in de Zugfahrt. Dit is trouwens alleen te zien in de Zugfahrt. Hoe krijg ik dit weer goed zodat ik de Zugfarht weer goed, zodat ik gewoon de rails zie zoals ik ze heb geplaatst, dus vertikaal?

Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
Re: Hoe kan dit nu weer?
« Antwort #1 am: 12. September 2009, 20:00:06 »
Hallo Rob,

Dat zelfde heb ik gehad, en nog vreemdere tekens. Wat ik nu doe wanneer ik mijn
baanplan moet aanpassen is: eerst dat deel van het sporenplan dat ik wil veranderen
verwijderen, dan het sporenplan opslaan, en dan weer inladen. Door op die manier
te handelen heb ik geen last meer van vreemde tekens of rails die verkeerd ligt.

Met groet, Henk

• Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #2 am: 12. September 2009, 21:56:59 »
Dank Henk voor je antwoord. Ik heb hetgeen je aangaf al even uitgevoerd. Dit had echter weer een andere consequentie dat mijn rijwegen en zugfahrten weer niet overeen kwamen met hetgeen in het gleisplan stond. De rijwegen heb ik al weer opnieuw gemaakt. Morgen zal ik eens kijken of die rare tekens wegblijven bij het aanleggen van zugfahrten. Ik ben benieuwd. Waar ik ook achter kwam is dat wanneer je bijvoorbeeld de seinen niet op de juiste plek zet en je er na verloop van tijd achter komt welke seinen nu eigenlijk waar moeten staan en dus wijzigingen moet invoeren in het gleisplan, ook de betreffende rijwegen opnieuw moet gaan aanleggen en dat heeft weer als gevolg dat de treinritten ook niet kloppen en dus ook de ZFA niet correct werkt.

Door een opmerking van een mede WDP gebruiker klik ik nu elke keer op het welbekende rode uitroepteken als ik een wijziging uitvoer en ja hoor, bij de geringste wijziging staat de tabel weer vol met fouten. Zowel in de fahrstrasse alsook in de zugfahrt. Dit is wel terrecht natuurlijk maar wel frustrerend als je al redelijk ver bent gekomen met het maken van ZFA's. Ik weet niet of er nog meer mensen dit lezen maar wees bewust van elke wijziging die je uitvoert in je gleisplan, dat dat gevolgen heeft voor de rest van de werking van WDP. Want zeker als je veel ZFA's hebt zul je die allemaal na moeten kijken. Ik weet ook niet of dat gevolgen heeft voor eventuele profielen die je hebt aangelegd, of die dan ook opnieuw moeten worden gemaakt, zover was ik gelukkig nog niet.  Dus eerst kijken of alles echt klopt lijkt mij. Zoals al eerder gezegd, ervaring is een opstapeling van stommiteiten.

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #3 am: 12. September 2009, 22:22:15 »
Hallo Rob,

je kunt dit voor komen door eerst het gummetje te gebruiken, dus echt eerst de oude informatie verwijderen en dan de nieuwe te plaatsen. Veel al (en dat deed ik vroeger ook) veranderde ik wat door gelijk het symbool over het andere symboom te plaatsen. Tot ik ook z'n probleempje had. Daarna kreeg ik deze tip en sinds die tijd doe ik het altijd op die manier en tot op heden geen probleem gehad.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #4 am: 13. September 2009, 11:21:30 »
Ja Bob, je hebt helemaal gelijk. Maar omdat dit ook in het boek staat, gebruik ik ook altijd het gummetje. Wanneer ik iets wijzig, dan eerst even met het gum er overheen en dan de nieuwe situatie optekenen. Maar na meerdere keren gummen op dezelfde plaats was dit het resultaat.

• Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #5 am: 13. September 2009, 11:32:23 »
Henk, jouw manier werkt wel. Eerst met het gummetje het gedeelte verwijderen wat fout is, dan opslaan en afsluiten, opnieuw openen en de nieuwe situatie tekenen. Hehe eindelijk.

• Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #6 am: 13. September 2009, 15:15:26 »
Hallo allen,

Na veranderingen in het sporenplan bv. schakelaars/tellers toevoegen of weghalen virt.rmk's,nieuwe railstukjes seinen verplaatsen en dat soort dingen kunnen heel goed gecorrigeerd worden met het cameraatje in de rijwegen editor.
Het is niet altijd nodig om die rijwegen opnieuw te maken.
Het voordeel om e.e.a. met de camera te corrigeren is dat bv. extra ingevoerde vervolgschakelingen van seinen wissels tellers e.d. , 1e en 2e vrijgaven enz. gewoon blijven en je die dus niet opnieuw hoeft te doen en je ze dus ook niet kan vergeten weer opnieuw in te voeren.
In principe hoef je een gecorrigeerde rijweg niet opnieuw in te voeren in een treinrit, wel moet je deze rijweg en/of treinrit opnieuw invoeren in de ZFA want daar wordt de wijziging dan weer niet herkend.

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #7 am: 13. September 2009, 15:21:06 »
Kijk eens aan, weer wat geleerd!! Dank Kees. Nog beter lezen dus maar dat was al bekend.

• Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration: