Autor Thema: WDP 2009 > Pro X  (Gelesen 5140 mal)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: WDP 2009 > Pro X
« Antwort #15 am: 14. Oktober 2009, 19:47:30 »
Hallo allemaal,

Een aspect (buiten alle vorige argumenten) waar je wel rekening mee moet houden is dat je nu "redelijk"goedkoop kunt mee groeienen. Als er weer een nieuwe versie komt (zoals het tot nog toe was elke 2 jaar) dan ga je volgende keer weer veel geld betalen (als je de huidige versie 2009 niet hebt) en nu spreid je de kosten nog een beetje en een nieuwe verisie doet geen zeer en geeft toch ook weer nieuwe uitdagingen.   
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re: WDP 2009 > Pro X
« Antwort #16 am: 14. Oktober 2009, 19:58:34 »
Een aspect (buiten alle vorige argumenten) waar je wel rekening mee moet houden is dat je nu "redelijk"goedkoop kunt mee groeienen.

Daar heb je helemaal gelijk in, en inderdaad iets waar ik niet aan gedacht had.
als ik kijk naar de upgrade prijzen van ProX naar 2009 en die van WDP 9 naar 2009, zegt dat inderdaad genoeg :-X



Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: WDP 2009 > Pro X
« Antwort #17 am: 16. Oktober 2009, 17:45:04 »
Beste Bob,

Ook ik kan niet anders dan je volledig gelijkte geven.

Alleen het punt speelt bij mij, heb ik al die extra toeters en bellen wel echt nodig en zijn ze ook noodzakelijk voor een goed treinenbedrijf op mijn baan?
Ik ga op dat punt maar even terug naar mijn andere hobby, videomontage.
Ook ik groeide ieder jaar mee met nieuwe uitkomende toeters en bellen (versies) betreffende het montage-programma.
Op een gegeven moment ben ik gestopt met het meegaan in de updates en ben blijven hangen bij Adobe Premiere 6.5.
Wanneer ik naar een gemonteerde film kijk kan ik echt niet zien met welke versie iets dergelijks is gemonteert.

Dus persoonlijk denk ik dat ik, zoals al eerder aangegeven, het voorlopig toch bij Pro X ga laten en deze maar eens tot in de kleinste details ga leren kennen.
Het gaat mij dus niet om de kosten want als ik iets wil dan ga ik daar gewoon om, makkelijk zat.
Maar ik zie de meerwaarde nog steeds niet van het constant meegaan met nieuwe versies, ongeacht om welk programma's het ook gaat.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Willy de Vaal

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 231
  • Ort: Eindhoven (Niederlande) Ort bei GoogleMaps suchen
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: WDP 2009 > Pro X
« Antwort #18 am: 16. Oktober 2009, 20:37:04 »
Beste Bob je heb inderdaad gelijk in wat je schrijft, nu niet meegaan kost bij een volgende update meer geld.

Maar met de Pro X3 versie kan ik mijn niet al te grote baan goed laten functioneren, en alles wat ik wens is in deze versie aanwezig. 

Ik denk dat het enige wat me over de streep kan trekken is, dat Peterlin belooft er ook een Nederlandse versie in uit te brengen, maar dan heb ik dit probleem over twee jaar toch weer.

Dus blijf ik steken bij WDP Pro X3 NL, alleen jammer dat voor de ProX geen verdere ontwikkelingen meer plaats vinden, zoals een update voor het CS2 en de ECoS (Reloaded).

m.v.g. Willy...
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: WDP 2009 > Pro X
« Antwort #19 am: 17. Oktober 2009, 00:26:18 »
Hallo allen,

ik denk dat er in principe (behalve hardware, CS2 enz.) met de prox versie besturingstechnisch gesproken ongeveer net zoveel mogenlijk is als met de premium versie.
Alleen zijn er een aantal dingen verfijnt, wat bestaande mogenlijkheden uitgebreid en er is natuurlijk de km/u
Of dit alles zinvol is hangt mede af van de manier van rijden, de complexiteit en grootte van je baan en van het feit of je het leuk vind om met je WDP steeds up to date te zijn.

In de prox kon je de snelheid met stappen van 5 in de profielen regelen nu in stapjes van 1. Dit is alleen zinvol als je genoeg tmc,s hebt in een bepaald traject, heb je die dan is het wel merkbaar en beter te regelen en mooier om te zien.

Als ik mijn loks volgens km/u naar werkelijkheid moet laten rijden vliegen ze overal de bocht uit. Mijn baan leent zich er niet echt voor, daarentegen is het voor mij wel weer ideaal om het voor dubbeltracties (en 3voudige tractie) te gebruiken daar heb ik er een stuk of 10 van rijden en dat werkt wel weer mooi door de km/u zijn ze vrij makkelijk gelijk af te regelen.
Als je de lokdecoders ongeveer gelijk hebt kun je met de km/u menu's de loks verder behoorlijk gelijk af regelen, het voordeel daarvan is dan weer(incl. bovenstaande) dat je in principe niet meer voor elke lok per rijweg een profiel hoeft te maken maar veelal met lok-ido kunt werken en dat scheelt een hoop werk.

Maar ook dat is weer afhankelijk van wat je wilt, als de Ice's sneller rijden dan de stoomloks en die weer sneller dan de pendeltreintjes enz. dan moet je toch weer onderscheid gaan maken in de profielen en is het voordeel weer een stuk minder. Door het onderscheid wat ik er met de loks heb ingebracht + het feit dat elk motortje toch weer net ff anders rijdt/reageert heb ik alsnog duizenden profielen moeten maken, dus ja 't is maar net wat je wilt.

De boomstructuur in de stelw.w. en na de laatste update in de ZFA (bedinungen) is voor mij erg praktisch omdat ik daar erg veel gebruik van maak en in de prox wel eens tekort had om alles wat ik wilde in te voeren. Maar ik overdrijf in deze wel eens omdat ik het leuk vind om hiermee van alles te regelen.

Behalve alle voors en tegens van jullie zijn dit voor mij zo,n beetje de belangrijkste veranderingen maar moet ik zeggen dat ik er geen spijt van heb en WDP er voor mij wel leuker op geworden is, maar ik kan niet ineens meer dingen op mijn baan doen als met de prox. dus alles is betrekkelijk.

Gr. Kees 

WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Willy de Vaal

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 231
  • Ort: Eindhoven (Niederlande) Ort bei GoogleMaps suchen
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: WDP 2009 > Pro X
« Antwort #20 am: 17. Oktober 2009, 00:50:25 »
Hallo allen, ik denk dat er in principe (behalve hardware, CS2 enz.) met de prox versie besturingstechnisch gesproken ongeveer net zoveel mogenlijk is als met de premium versie.

Gr. Kees 

Dit maakt voor mijn een hoop duidelijk, en de eerdere keuze die ik had wordt hier bevestigd.

m.a.w. ik (persoonlijk) blijf bij de Pro X3.

m.v.g. Willy...
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.