Autor Thema: LokID-0  (Gelesen 3089 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
LokID-0
« am: 30. Januar 2010, 23:53:30 »
Hallo allen,

Ik heb een klein probleempje en kan niet vinden waar het in zit.
Ik heb voor een rijweg A (RMK 34 {start} -35- 36{ziel})  een lokID-0 gemaakt het vreemde is nu dat hij deze 1 rijweg eerder uitvoerd (presies volgens de lokID-0). Wat heb ik fout of zie ik over het hoofd?
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: LokID-0
« Antwort #1 am: 31. Januar 2010, 00:15:10 »
Je hebt het over een Profiel, kun je hiervan geen afbeelding laten zien anders moeten we gaan gissen.

mvg Willy...
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #2 am: 31. Januar 2010, 12:03:49 »
Hallo Willy,

Hierbij een screenshot van de betreffende profiel.
Heb vanochtend nog eens alles na gelopen maar ik denk dat ik blind ben of ik doe iets verkeerd.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #3 am: 31. Januar 2010, 18:48:34 »
Hoi Bob,

Was het antwoord van Jurgen de oplossing van het probleem, want ik begreep je aanvankelijk ook niet.
Of bedoelde je toch wat anders ?

Als je op een startkontakt van een rijweg(die onderdeel is van ZF)!!!! funkties via een profiel laat schakelen, moet je het betreffende startkontakt nog een keer ingeven met geschwindigkeit unverandert lassen. anders schakelen ze niet.
pas op de 2e rmk van die rijweg(mits daar ook ingegeven) gaan ze dan pas werken.

De startsnelheid van een rijweg(in een ZF) krijgt de lok al op het remkontakt van de rijweg ervoor.

hoop dat e.e.a. opgelost is.
Gr. Kees   
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #4 am: 31. Januar 2010, 20:12:44 »
Hallo Kees,

Ja, dat onderdeel van het antwoord was mij duidelijk en heb dat dan ook veranderd maar ik zit nu nog met de snelheden te prutsen. De snelheid die ik denk te krijgen bij de rijweg 34>36 (130km/uur) RMK34 wordt reeds de snelheid bij de rijweg 32>34 RMK32 en dat is de rijweg voor 34>36. Ik weet niet hoe ik dat moet oplossen maar ik blijf stoeien tot ik het heb gevonden. 

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #5 am: 31. Januar 2010, 20:21:37 »
Bob,

ik begrijp dat de snelheid 130 al op rmk 32 wordt gegeven. Rmk 32 is normaal gesproken niet het prufe kontakt maar het startkontakt. heb je het prufe kontakt niet teruggelegd van 33 naar 32(voor een voorsein bv.)
gr. kees

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #6 am: 31. Januar 2010, 20:40:49 »
Bob,

Ik zie dat je heel veel profielen voor 32-34 hebt zit er in 1 van deze profielen geen snelheid 130 op rmk 32 zodat het lijkt alsof het de snelheid van rmk 34 is. welke lok gaat het om dan weet je ook gelijk bij welk profiel je moet kijken.

Nog een vraagje, worden op rmk 32 ook de funkties van rmk 34 geaktiveerd ? of alleen de snelheid ?

Gr. Kees

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #7 am: 31. Januar 2010, 21:29:01 »
Hallo Kees,

Zitat
Rmk 32 is normaal gesproken niet het prufe kontakt maar het startkontakt. heb je het prufe kontakt niet teruggelegd van 33 naar 32(voor een voorsein bv.)
Ik heb alles volgens het boekje op deze rijwegen 33 is het proefcontact.

Zitat
Ik zie dat je heel veel profielen voor 32-34 hebt
Deze heb ik allemaal weg gehaald zie de screenshot

Zitat
Nog een vraagje, worden op rmk 32 ook de funkties van rmk 34 geaktiveerd ? of alleen de snelheid ?
voor zover ik na kan gaan alleen snelheden

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 31. Januar 2010, 21:41:52 von Bob Vermeulen »

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #8 am: 01. Februar 2010, 02:09:36 »
Ik zie dat je in "Kontakt-Ereignisse" tweemaal het start kontact no. 34 hebt zitten, ik weet niet of dit zo wel mag.

Zelf klik ik als ik een nieuw profil aanmaak, Links op het pijltje naast Kontakt-Ereignisse zodat eerst de standaard waarde van de treinrit wordt ingevoerd, waarna ik dan zelf eventueel alleen de snelheden nog hoef aan te passen.

Probeer het eens op die manier.

mvg Willy...
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #9 am: 01. Februar 2010, 11:20:14 »
Hallo Bob,

Ik heb toch het idee dat jou probleem niet helemaal duidlijk is (voor mij althans), maar dat kan aan mijn geringe hersenvolume liggen. ;)

Probleem:
Jij wilt voorkomen dat binnen een ZF de lok in de individuele FS op het prufekontakt afremt om vervolgens weer te versnellen met de snelheid van het volgende startkontakt. Toch ???

Als dit inderdaad je probleem is en in relatie tot het antwoord van Jurgen kan ik nog het volgende verzinnen, want zo heb ik het zelf opgelost.
Jij hebt in de diverse FS geen strecken rmk's(wat ik in het screenshot zie en wat Jurgen schrijft) alleen start-remmen-stop.

Wat je zou kunnen overwegen om daar waar het kan, langere FS te maken,gewoon meerdere FS die je nu hebt vervangen door langere, je kunt alles laten zo het is rmk's, zugnr. velden etc. Zodat A: je wel strecken rmk's hebt
en dus Jurgen z'n oplossing kan hanteren(je hebt nu immers veel meer rmk's in je FS zitten). Of B: ZF vervangen door lange FS die eindigen op een punt waar een lok indien nodig zou moeten kunnen stoppen, dus bv. tot aan het begin van een station. Op dit punt kun je er dan ook bedinungen aan verbinden. Bv. pas inrijden als spoor x vrij is enz.
Het nadeel van lange FS is dat je geen blokken meer hebt. maar wellicht zijn er gedeelten op je baan waar dit in de praktijk ook niet nodig is omdat je toch niet in file wilt rijden.

Wat je ook zou kunnen doen is in je profielen konstante snelheden ingeven maar dan moet je wel voldoende lange stopkontaken hebben anders schieten de loks door indien ze moeten stoppen en op het prufe kontakt dezelfe snelheid ingeven als op het volgende startkontakt dan zie je ook nauwelijks dat een lok afremt op het prufe kontakt.

Ze hebben nu eenmaal in WDP het zo gemaakt dat de lok op het prufe kontakt afremt en de snelheid,indien het volgende blok vrij is wordt overgenomen van het volgende startkontakt.

Gr. Kees

Willy, je kunt aan het begin van een rijweg best wel vaker het startkontakt ingeven, mits het uiteraard geen conflicterende opdrachten zijn.

Gr. Kees   

« Letzte Änderung: 01. Februar 2010, 11:28:16 von Kees Polm »

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #10 am: 01. Februar 2010, 13:37:49 »
Hallo Willy,

Zitat
"Kontakt-Ereignisse" tweemaal het start kontact no. 34 hebt zitten
dat is iets nieuws in WinDigipet2009
Zoals je kunt zien is de eerste regel met de snelheids bepaling gemaakt en de tweede is speciaal voor de teschakelende "dingen".

Zitat
Zelf klik ik als ik een nieuw profil aanmaak, Links op het pijltje naast Kontakt-Ereignisse zodat eerst de standaard waarde van de treinrit wordt ingevoerd, waarna ik dan zelf eventueel alleen de snelheden nog hoef aan te passen.
Hoe ik met profielen moet werken dat is mij wel duidelijk, heb er inmiddels ca 4000.

Met de WDP2009 kan ik nu zeer veel profielen weg halen vooral die lokID-0 vervangt zeer veel profielen.

Harterlijk dank voor je mee denken maar ik denk dat ik het anders ga oplossen 

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #11 am: 01. Februar 2010, 13:45:48 »
Hallo Kees,

Zitat
Wat je zou kunnen overwegen om daar waar het kan, langere FS te maken
Dat is een goed punt  :D daar ga ik wat verder op borduren in de komende dagen. Want dat deel van de baan zijn relatief lange stukken, op niveau 1, in het onzichtbare deel van mijn baan. Ik heb daar geen last van fileforming omdat er ongeveer elke 2 min een trein langskomt die van niveau 4 afkomt.

Hartelijk dank voor het mee denken