Mede spoorders,
Nu ik weer ijverig een nieuwe baan aan het opbouwen ben, herinnerde ik mij plots weer dat ik zo enorm veel problemen had met mijn terugmeld lokaties op de oude baan.
Ik was toen begonnen met bestaande rail-onderbrekingen dicht te solderen en nieuwe open te "zagen".
Nu liggen mijn railsjes (N) weer op hun plaats en hier en daar gefixeerd. dus nog niet helemaal vast.
Mijn vraag, wat is nu de ideale lengte voor een terugmeld eenheid en is het verstandig om ook de wissels daar in mee te nemen?.
Ik vraag dit, omdat mijn vorige baan soms wel en soms niet goed terugmelde, om dat (vooral bij wissels) het wel eens voor kwam dat de lok (of de wagens) 2 of soms 3 (in geval van een wissel) terugmeldingen kregen en daar dan weer verkeerd op reageerde. Later heb ik sommige terugmeld gedeelte van de terugmelder (SBM) afgekoppelt en gewoon gevoed met rijspanning. maar dat was niet het ideale.
Thomass