Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
vista
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
2
Autor
Thema: vista (Gelesen 5781 mal)
Jan39
Junior-Mitglied
vista
«
am:
09. Mai 2010, 19:16:04 »
Aantal jaren Windigipet gebruikt onder Windows XP nu 'n andere pc moeten kopen.Daar is Vista op geinstalleerd maar nu werkt Windigpet niet meer.Iemand 'n tip hoe ik dit op kan lossen?
Bij voorbaat dank.
Vr.Gr.Jan
Ruben Derks
Senior-Mitglied
Ruben Derks
Re: vista
«
Antwort #1 am:
09. Mai 2010, 23:13:16 »
wil je de melding/storing die je krijgt iets beter beschrijven?
groeten ruben.
NS en DB jaren 50/60/70 |
https://www.rubenderks.nl
Win-Digipet-Version:
Windigipet 2021 Premium Edition Deutsch
Anlagenkonfiguration:
Tillig HO | Roco, Fleischann,Trix, ESU, Artitec, Philotrain &ampampampamp Weinert|
Rechnerkonfiguration:
Dell Latitude L5400 | Win10 i5 16GB 256GB
Jan39
Junior-Mitglied
«
Antwort #2 am:
10. Mai 2010, 11:03:54 »
Hallo Ruben,
Het probleem is dat WDP niet op wil starten.Omdat ik nog steeds met versie 7.1 rij,had in het verleden niet aan meer behoefte,zal het probleem wel liggen in het feit XP anders werkt.Ter info ben niet zo thuis in het pc gebeuren.Bedankt voor je reactie.
Vr.Gr.Jan
H.v.d.Oosterkamp
Moderator
Senior-Mitglied
«
Antwort #3 am:
10. Mai 2010, 16:08:01 »
Beste Jan,
Helaas kan ik het niet meer opzoeken op mijn computer, ik heb Vista niet meer, maar
ik heb nog wel een Vista boek, daar heb ik het onderstaande uitgehaald.
Start, Configuratiescherm,klik op het kopje Programma's
en dan op de tekst "Een ouder programma starten"
Het Vista deel programmacompatibiliteit wordt dan gestart.
Klik op volgende
Er wordt dan een lijst getoond van de geïnstalleerde programma's
Selecteer het progamma WDP nu, en
klik op volgende nu selecteer je XP
Klik weer op volgende de rest wijst zich vanzelf.
Ik hoop dat je er op deze manier uitkomt, lukt het niet,
laat het even weten, dan kijken we verder.
Met groet, Henk
Win-Digipet-Version:
Windigipet 2021.2c Premium Edition.
Anlagenkonfiguration:
Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
Rechnerkonfiguration:
Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz Windows 10
Jan39
Junior-Mitglied
«
Antwort #4 am:
10. Mai 2010, 19:27:07 »
Hallo Henk,
Na het configuratiescherm komt programma's en dan staan daar 2 items in.Vista zegt dan wijzigen of verwijderen maar de tekst ''een ouder programma starten '' kom ik daar niet tegen.Misschien weer 'n andere versie van Vista?Bedankt in ieder geval voor de moeite van het meedenken.
Gr.Jan
Jan39
Junior-Mitglied
«
Antwort #5 am:
10. Mai 2010, 19:30:36 »
Nog 'n kleine vermelding,bij het opstarten verschijnt de window ''opstarten Win-Digipet'' maar dat blijft staan en gaat niet verder.Onder in de taakbalk komt het woord ''Fehler'' te staan maar wat er fout is weet ik niet.
Jan
H.v.d.Oosterkamp
Moderator
Senior-Mitglied
«
Antwort #6 am:
10. Mai 2010, 19:53:55 »
Hallo Jan,
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest, je moet op het kopje
Programma's klikken, je krijgt dan div. links (de blauwe regels) waaronder
Een ouder programma met deze versie van Windows gebruiken.
Op die link moet je klikken en dan start de Programmacompatibiliteit Wizard.
wanneer je het toch niet kan vinden probeer het dan via de Help functie,
zoek naar Programmacompatibiliteit Wizard.
En dan kun je het van uit de help functie opstarten.
Veel succes, Henk
Win-Digipet-Version:
Windigipet 2021.2c Premium Edition.
Anlagenkonfiguration:
Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
Rechnerkonfiguration:
Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz Windows 10
Jan39
Junior-Mitglied
«
Antwort #7 am:
10. Mai 2010, 20:12:44 »
Heren bedankt voor het meedenken maar het blijkt dat mijn versie niet onder Vista kan draaien.Dus het wordt 'n nieuwe versie a €339 of we kunnen overstappen naar koploper.
Gr.Jan
Stefan Lersch
Moderator
Senior-Mitglied
«
Antwort #8 am:
10. Mai 2010, 20:56:32 »
Hallo Jan,
du musst auch Administratorenrechte haben, wenn du WDP installieren willst. Sonst funktioniert das nicht. Versuch es mal.
Viele Grüße,
Stefan
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.x Beta
Anlagenkonfiguration:
N-Anlage im Bau, Minitrix & Co., Tams MC 2.2.3, DCC
Rechnerkonfiguration:
Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm
jlt
Gast
«
Antwort #9 am:
10. Mai 2010, 23:32:56 »
Beste Jan,
Er zijn meerdere WDP gebruikers die met ProX onder Vista werken. En dat gaat goed.
Zoals Henk en Stefan Lersch al formuleerde moet je ook de Administrator laten herkennen dat je het programma opstart. Vaak is het zodra op het menuvenster een melding wordt gemaakt, dan druk je op die melding met de rechtermuis en dan zie je (als het goed is) een activator "Opstarten via Administrator". Ik heb geen Vista, maar Win7 en aangezien de nieuwe Win7 een afgeleide versie van Vista is, moet dat ook lukken.
Alvast succes toegewenst.
Met vriendelijke groeten,
Jan Leendert
Jan39
Junior-Mitglied
«
Antwort #10 am:
11. Mai 2010, 10:50:27 »
Heren,
Gisteren kontakt gehad met de Heer J.Kramer de kontaktman van WDP in Nederland die berichtte dat mijn versie niet kan draaien onder Vista.Na jaren lang gebruik van WDP moest ik door het stuk gaan van mijn vorige pc 'n andere aanschaffen.Voor een schappelijke prijs kocht ik toen deze pc maar daar stond Vista op.Nu kan ik wel teruggaan en proberen of er XP op gezet kan worden maar het is me allemaal teveel moeite.Ga eens zien of er voor 'n kleine prijs misschien ergens een laptop te koop is.Ben met pensioen dus de beurs is klein.Ik groet U allen hartelijk en dank voor het meedenken van mijn probleem.
Vr.Gr.Jan
Riny
Senior-Mitglied
«
Antwort #11 am:
14. Mai 2010, 20:58:24 »
Beste Jan
Wat je ook nog zou kunnen proberen is het volgende:
Klik met de rechter muisknop op het pictogram van WDP.
Kies [eigenschappen]
Je krijgt dan de onderstaande weergave.
Klik op het tabblad [compatibiliteit]
Vervolgens krijg je een andere weergave.
Klik, waar de cursor staat, 1 maal om in het vakje een vinkje te zetten.
Vervolgens rolt er een lijst open en kies voor XP.
Tot slot op [toepassen] klikken en vervolgens op [ok].
Als het dan allemaal mee zou zitten zou het moeten werken.
Deze optie is niet bij alle Vista Versies toe te passen, maar nooit geschoten is altijd mis.
Uit je verhaal heb je niets te verliezen en lukt het niet dan hebben wij toch ons best gedaan.
P.s. Sorry voor de late reactie maar i.v.b. drukte kom ik niet zo vaak op het forum.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.
Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle & Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng. | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.
"Model Railway Workshop"
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
«
Antwort #12 am:
15. Mai 2010, 09:40:04 »
Volgens mij als ik goed heb gelezen, werkt deze Jan met versie 9, dus niet de versie 2009 en volgens mij draait deze "oude" versie (2005 of zo) niet onder Vista of Windows 7.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
Riny
Senior-Mitglied
«
Antwort #13 am:
15. Mai 2010, 10:16:22 »
Beste Rob,
Ik heb het hele verhaal nog eens terug gelezen en Jan werkt(e) met WDP V7.1 en deze ken ik in het geheel niet.
(Ik ben begonnen/gestart met V9.02)
Nu wil het geval dat de nieuwe pc/laptops met Sata werken in plaats van IDE betreffende de HDD sturing.
Bij Sata kun je in de meeste gevallen XP niet terug installeren, er is wel een trucje voor maar die is mij niet bekend.
Daarom heb ik om die reden laptops aangeschaft waar je via de BIOS een keuze hebt tussen Sata of IDE om zodoende met XP te kunnen blijven werken.
Vista vind ik een onding, ook betreffende drivers e.d. wat Windows 7 betreft, daar heb ik geen ervaring mee betreffende drivers maar dit zal de zelfde ellende (nog) wel geven dus wacht ik met W7 tot dat alle drivers weer eens beschikbaar zijn en alle kinderziektes er uit zijn.
En zoals Jan zelf al aangeeft, het zal dan wel, of een nieuwe WDP- versie worden of Koploper.
Op een bepaalt moment is het natuurlijk toch eens afgelopen met "oudere" Software.
(Allemaal commercie)
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.
Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle & Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng. | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.
"Model Railway Workshop"
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
«
Antwort #14 am:
15. Mai 2010, 10:31:11 »
Je hebt gelijk Riny, het betrof versie 7.1 Waar had ik mijn bril ook al weer. Maar goed, XP is wel te installeren hoor op een SATA schijf, als je de betreffende drivers maar hebt. Tijdens installatie F6 indrukken, diskette met SATA driver en kl;aar is Kees. Maar daar ging het allemaal niet om. Versie 7.1 ken ik ook niet. Mijn eerste versie was ook versie 9. Jan39 zal een keuze moeten maken, of versie 7 en XP of versie 2009 met de besturingsprogramma's die beschreven zijn in het handboek. Ik werk zelf met Windows 7 64 bits en dat bevalt uitstekend.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
Drucken
Seiten: [
1
]
2
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang