Autor Thema: vista  (Gelesen 5791 mal)

Offline Jan39

• Junior-Mitglied
Re: vista
« Antwort #15 am: 15. Mai 2010, 18:11:36 »
Geachte Heren,
Dank voor het vele meedenkwerk maar het is duidelijk dat ik een van de eerste versies heb.Al die jaren geen updates gedaan want wat er in dat programma zat was voor mij voldoende.Tot tevredenheid prettig gereden met WDP maar nu ga ik maar verder met Koploper want om € 339 uit te geven voor wat eigenlijk 'n update is daar pas ik voor.Ben totaal geen computerman dus wordt het al snel te ingewikkeld.Nogmaals dank voor de moeite.
Met vr.gr.Jan

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #16 am: 15. Mai 2010, 18:49:35 »
Beste Jan39

Ik wens je veel succes toe met Koploper, wat ook geen verkeerd programma is.
Verder kan ik je beslissing goed begrijpen.

Ter afsluiting, nog een fijne spoorse tijd toegewenst in de hobby.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #17 am: 15. Mai 2010, 22:15:56 »
Jan,

Voordat je besluit om naar koploper te gaan weet dan dat koploper niet meer ondersteund wordt. Dat houdt in dat je binnen niet al te lange tijd ook daar weer problemen kunt gaan krijgen. Het lijkt mij de moeite waard om eens contact op te nemen met de heer Vermeulen van train technology ( http://www.traintechnology.com/?gclid=CNm91ar51KECFReX2AodS2cQKg ) dat is de verdeler van Windigipet in de Benelux en op zijn web site staat het volgende:
Zitat
De oudere versies 8, 9 en Pro X komen in aanmerking voor een update tegen een voordelige prijs
misschien is er ook wat te regelen voor jouw versie. Verder bv een versie9 en dan volgend jaar weer updaten zodat je een soort gespreide betaling krijg tot je weer bij bent met de meest actuele versie.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #18 am: 15. Mai 2010, 22:48:44 »
Beste Jan39,

Ik sta geheel achter de redenering van Bob.
Bovendien wil ik je absoluut niet opdringen om een nieuwe versie te nemen, gezien jouw motivering en budgetaire overweging ervan afstap van de nieuwe versie.

Ik wil net als Bob, je voorstellen contact op te nemen met M.Vermeulen, misschien wellicht kun je in geleidelijke stapjes naar de huidige nieuwe versie. Dan is het budgetaire overweging ook niet zo belastend. Ik kan mij daarvan goed begrijpen dat je in de huidige situatie even een ander prioriteit hebt gegeven.

Waarom zeg ik dat.
Je hebt de kennis om met WDP 7.1 versie te werken, en je weet hoe de basis van dit programma.
Je noemt dat de nieuwe versie een Update is.
Echter moet ik je daar even iets recht zetten.
Iedere keer dat WDP met een nieuwe WDP programmatuur op de markt brengt heet Upgrade. En als je met de nieuwe Upgrade hebt gekocht en vaak zitten kleine foutjes die binnen 2 maanden worden gecorrigeerd, dat heet Update. En die Update is altijd gratis!.

Ik zou zeggen, neem gerust de tijd en neem iedergeval geen overhaaste beslissing.

Ik wens je iedergeval een hele fijne treinhobby toegewenst, en veel treinplezier!.

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #19 am: 16. Mai 2010, 09:31:09 »
Voordat je besluit om naar koploper te gaan weet dan dat koploper niet meer ondersteund wordt.

Beste Bob,

Reactie: Het is dat wij als wdp-ers elkaar onderling helpen want betreffende ondersteuning waar WDP vandaan komt kan ik nu ook niet echt zeggen dat WDP zo voortreffelijk ondersteund word.
Als je nergens naar vraagt hoor je er ook niets over.

Beste Jan39,

Afhankelijk van welke centrale men gebruikt kan Koploper nog jaren mee dus is er m.i. geen probleem.
Dus het is een goede zaak om eerst te kijken of Koploper je centrale ondersteund.
Verder doet koploper op dit moment wat je er van mag verwachten.
RailZ te Rotterdam gebruikt het ook en als het niet goed zou zijn hadden zij ook wel voor andere software gekozen.

Het is begrijpelijk dat het een budget situatie is waar er gekozen wordt voor Koploper.
Een ander programma wat goed wordt ondersteund is iTrain en is ook niet te duur in aanschaf maar ook hier geldt, kijk eerst even of iTrain je centrale ondersteund.

Uiteraard is het zo dat, wanneer je WDP door en door kent, je eigenlijk, qua denkwijze van de "nieuwe" software helemaal opnieuw moet beginnen.
Het werkt allemaal toch net iets anders, maar het werkt wel.

Wij kunnen echter niet beslissen over jouw uitgave alleen hoop ik dat je een weloverwogen en  goede beslissing neemt.
Succes bij je beslissing in het geen je gaat doen.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #20 am: 16. Mai 2010, 11:30:07 »
Hallo Riny,

Zitat
Het is dat wij als wdp-ers elkaar onderling helpen want betreffende ondersteuning
Het klopt de kracht van WDP is de onderlinge hulp in combinatie met een voortreffelijk software pakket.

Zitat
Ik denk dat elke keer als er een nieuwe versie uitkomt er een bijzondere goede informatie stroom is (op het forum en downloads) van de nieuwe mogelijkheden. Het is echter wel in het Duits. Zoals eerder gezegt moet je dan ook de nieuwe versie kopen anders heb je er ook niets aan deze informatie.

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #21 am: 16. Mai 2010, 11:58:34 »
Voordat je besluit om naar koploper te gaan weet dan dat koploper niet meer ondersteund wordt.

Beste Bob,

Reactie: Het is dat wij als wdp-ers elkaar onderling helpen want betreffende ondersteuning waar WDP vandaan komt kan ik nu ook niet echt zeggen dat WDP zo voortreffelijk ondersteund word.

Dag Riny,

We raken een beetje van het onderwerp af, maar evengoed in mijn begrijpelijke term wil ik daar even op reageren.

De Koploper ken ik ook, mede door mijn collega die daar actief mee werkt. Ik en mijn collega's zijn twee onafhanklijk opgevoed door onze werkgever, wat opzicht erg plezierig maakt, is, dat wij onafhankelijke kijk op hebben in die twee verschillende programmatuur. Ook hebben we andere programma's bekeken en die hebben het weer over een ander opzet. M.a.w. je kunt keuze maken uit verschillende types "auto's" (als je het begrijpt wat ik daarmee bedoel), die je het prettigst bij past. De onderlinge programmatuur zijn verschillend en de wijze waarop het software is opgebouwd.
Over dit onderwerp, is keuze bepalen voor welke programma je wilt gaan gebruiken, is gelegen aan de gebruikers zelf.

Maar, je haalt een belangrijk punt naar voren, en dat is de ondersteuning.
Als de Koploper ermee ophoudt met het ondersteunen en geregeld updates verzorging, dan zal t.z.t. dat programma door een groep gebruikers tevreden stellen met de laatste versie. Als deze gebruikers tevreden mee zijn, dan is het ook geen probleem. Maar dan houdt het ergens mee op.

Als ik het zo vriendelijk mag zeggen  ;), kun je eens aangeven waarom je het vindt dat er geen Nederlandse ondersteuning kan vinden?. De laatste tijd is het inderdaad erg stilletjes in onze Ned. WDP forum.

Maar er zijn vele wegen die naar Rome leiden, Riny. :D
Neem nou mijzelf, ik ben erg actief met WDP en struin zowat alles wat met WDP te maken heeft, neem ik contact op met onze Duitse WDP collega's. Deze Duitse collega's zijn uitstekend behulpzaam en bereidwillig in het geven van adviezen (Denk maar aan Stefan Lersch die Nederlands kan lezen en begrijpen!!). Je moet zelf ook actief opstellen en actief meedoen in vragen stellen die je nodig hebt.
We hebben in de afgelopen Nederlandse WDP bijeenkomst in De Meern, weer steeds die beginners en andere onderwerpen behandeld. En we zijn daar heeeeeeel erg leuk mee bezig en tot ieders tevredenheid.
Dus, die Nederlandse ondersteuning is nog steeds levendig actief, die door Bob weer is opgepakt.

Daarnaast moet je ook niet vergeten, dat deze ondersteuning op vrijwillige basis wordt gegeven. De Duitse Beta-Testers doen het ook op vrijwillige basis en stellen hun kennis beschikbaar voor de gebruikersgroep.

Als je over ondersteuning praat, tussen de Koploper en WDP, dan is het wel een wereld van verschil. ??? Die ervaring telt bij mij hard aan. ??? Zie ook de commentaar van Bob aan jouw.
Mijn ervaring leert dat WDP een onderwijskrachtig programma is voor jong en oud en voor beginners, gevorderden en experts.

Met vriendelijke groet,

Jan Leendert
« Letzte Änderung: 16. Mai 2010, 14:24:09 von jan leendert »

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #22 am: 23. Mai 2010, 14:03:36 »
De laatste tijd is het inderdaad erg stilletjes in onze Ned. WDP forum.

Hallo Jan Leendert,

Dat zou binnenkort wel weer is kunnen gaan veranderen.  ;D

Door zeer nare omstandigheden moest ik de WDP-hobby noodgedwongen een poosje aan de kant schuiven. Mij ontbrak daarvoor gewoonweg de tijd. Ik heb al die tijd wel zoveel mogelijk mee gelezen en constateerde tot mijn genoegen dat er inmiddels ook weer activiteiten zijn opgepakt. Zolangzamerhand ga ik de WDP-draad ook weer oppakken.

Wie weet tot gauw!
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.14 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

• Gast
« Antwort #23 am: 23. Mai 2010, 14:38:07 »
Heeee Hans,

Fijn eens van je te horen. ;D

Sommige levens situaties zijn niet te controleren, daar moet zelfs een hobby tijdelijk even weg gezet worden. Maar ik zie dat je de draad binnenkort weer gaat oppakken, fijn dat het de goede kant opgaat. ;D

Ter info: Je weet waarschijnlijk dat a.s 3-Juli in de De Meern een WDP bijeenkomst wordt georganiseerd door Bob.?  Wellicht ook iets voor jouw?.

Met vriendelijke groet,

Jan Leendert

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #24 am: 23. Mai 2010, 19:00:58 »
Hallo Hans,

Inderdaad fijn dat je weer wat van je laat horen op het WDP Forum,
en ook ik zou het plezierig vinden weer naast jou op een WDP-dag te zitten.
Ik hoop dat het verder goed gaat met je en tot gauw.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline ninahondje

• Senior-Mitglied
« Antwort #25 am: 26. Mai 2010, 22:26:24 »

Hallo,

Heb het door gelezen, misschien een mogelijkheid  het hoeft helemaal niet aan WDP te liggen.
Eigenlijk een vraag voor de bezitter van de laptop.
Is er buiten het andere systeem software Vista.
Is de vraag zijn er andere toepassing programma geïnstalleerd als op XP.
Heb hier ook wel eens last van gehad, na verwijderen van een toepassingsprogramma deed het weer.
Bijvoorbeeld Fire Wall  kan een goede spelbreker zijn (komt voor)
Dit is totaal op praktijk situatie uit het verleden gebaseerd,controleren kost niets,maar wel de moeite waard. 
Vind Vista in het algemeen goed draaien, nog geen enkel probleem mee gehad

Groetjes Hans
Werk met Marklin m rails en marklin k rails
tamsmaster control   1 marklin booster, 2 b2 booster tams 3 transformatoren
decoder k83 5233 Viessman terugmelding
20 digi loks
Pentium 4 computer service pack 2 windos xp
2 ghz 256mb ram geheugen alleen windigipet werkt op
deze computer of met vista