Autor Thema: Windigipet ProX.3 Demo  (Gelesen 6312 mal)

Offline Peter Alferink

• Junior-Mitglied
Windigipet ProX.3 Demo
« am: 25. Mai 2010, 20:06:09 »
Hallo allemaal,

Ik ben betrekkelijk nieuw in de modelspoorwereld en zo ook op dit forum. Via de site van Willy de Vaal gelezen over de WDP tutorial en om voor mijzelf het een en ander uit te proberen heb ik de demo versie van WDP ProX.3 gedownload. Bij het opstarten van het programma komt het venster met:

'konvertierung WDIGILOK.MDB nach Version ProX muss durchgeführt werden'.
Na een OK komt een nieuw venster met:

'Konvertierung WDIGILOK.MDB von 8.0 nach Pro X.1'.
Na lang wachten komt de mededeling 'Reageert niet' en kan de demo niet verder opstarten.

Kan iemand mij verder helpen?

Vriendelijke groet Peter
« Letzte Änderung: 26. Mai 2010, 19:35:26 von Peter Alferink »
Met vriendelijke groet,

Peter

WDP 2009 PE | Pentium 4 | Windows XP professional SP3 |  ESU Ecos 2 | LDT 88-HSI | LDT RM-88-N | LDT SDEC-4-MM | LDT LS-DEC | Märklin H0 C-rails |

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: Windigipet ProX.3 Demo
« Antwort #1 am: 25. Mai 2010, 23:22:52 »
Hallo Peter,

Welkom op het forum van WinDigiPet (WDP) :D. Ik kan je niet helpen met deze meldingen. Ik adviseer je de aller nieuwste demo versie (versie 2009.3) te laden van de download pagina van WDP: http://www.windigipet.de/win-digipet-downloads/
Dan denk ik dat het wel zal werken. Zo niet dan horen we het van je, dan gaan we verder zoeken
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Peter Alferink

• Junior-Mitglied
« Antwort #2 am: 26. Mai 2010, 19:34:41 »
Hallo Bob,

Zojuist de duitse demoversie van WDP2009 geïnstalleerd. Ik dacht even dat het goed ging omdat hij met het venster voor een nieuw project kwam, echter daarna kwamen dezelfde twee vensters met de converteringsmededeling en was ik weer terug bij af.  :'(.

Kan het zijn dat het programma naar bestanden zoekt die er niet zijn omdat ik nog niet eerder met WDP gewerkt heb?

Ik weet niet wat ik verder kan doen om welke demoversie dan ook aan de praat te krijgen en hoop dat jij of iemand anders mij kan helpen.

groet, Peter
« Letzte Änderung: 26. Mai 2010, 20:08:33 von Peter Alferink »
Met vriendelijke groet,

Peter

WDP 2009 PE | Pentium 4 | Windows XP professional SP3 |  ESU Ecos 2 | LDT 88-HSI | LDT RM-88-N | LDT SDEC-4-MM | LDT LS-DEC | Märklin H0 C-rails |

Offline Stefan Lersch

• Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
« Antwort #3 am: 26. Mai 2010, 19:50:14 »
Hallo Peter,

hast du die Installation der Demoversion als Administrator ausgeführt? Welches Betriebssystem hast du?
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

Offline Peter Alferink

• Junior-Mitglied
« Antwort #4 am: 26. Mai 2010, 20:07:06 »
Hallo Stefan,

Ik begrijp dat jij Nederlands leest. Mijn Duits zal nog moeten verbeteren eer ik mij daar aan waag.

Ja, ik ben systeembeheerder en heb het programma ook als zodanig geïnstalleerd. Het operatingssystem van mijn computer is Vista.
« Letzte Änderung: 26. Mai 2010, 20:33:13 von Peter Alferink »
Met vriendelijke groet,

Peter

Offline Stefan Lersch

• Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
« Antwort #5 am: 26. Mai 2010, 20:58:31 »
Hallo Peter,

Ik begrijp dat jij Nederlands leest. Mijn Duits zal nog moeten verbeteren eer ik mij daar aan waag.
Dat is juist. Dafür kann ich nicht gut Niederländisch schreiben. Aber das klappt ja mit unserer Verständigung. :D

Deinstalliere noch einmal WDP. Dann lösche das Verzeichnis C:\WDIGIPET oder wohin du auch installiert hast. Installiere noch einmal (wieder als Administrator). Wenn's jetzt nicht geht, müssen wahrscheinlich in der Registry Einträge gelöscht werden, aber da müssten wir mal bei Herrn Peterlin, dem Hersteller, nachfragen.
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Peter Alferink

• Junior-Mitglied
« Antwort #6 am: 26. Mai 2010, 23:01:23 »
Hallo Stefan,

Ik heb gedaan wat jij adviseerde. Eerst het programma gedeïnstalleerd, vervolgens de mappen C:\WDIGIPET_DEMO en C:\WDIGIPET_INT_Demo verwijderd en opnieuw WDP 2009.3 Demoviersie geïnstalleerd. Het probleem is hier niet mee opgelost. :-[.

Ik hoop dat jij mij verder kan helpen. Bij voorbaat dank hiervoor.
Met vriendelijke groet,

Peter

Offline Stefan Lersch

• Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
« Antwort #7 am: 27. Mai 2010, 08:53:31 »
Hallo Peter,

lies dir mal >>>diesen Beitrag<<< durch. Da hatte schon mal jemand die gleichen Probleme. Vielleicht hilft dir das ja weiter.
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #8 am: 27. Mai 2010, 09:20:22 »
Beste Peter, ik merk dat het installeren niet al te best gaat bij jou. Nu je alle verwijzingen van Win-Digpet hebt weggehaald, blijft nog een andere mogelijkheid zoals Stefan al aangah en namelijk het register. Ik weet niet of je hier ervaring mee hebt om hieruit verwijzingen te verwijderen en als je die ervaring niet hebt moet je er ook niet aan beginnen. Alvorens je dit gaat doen moet je een backup maken van Windows Vista, zodat als het fout gaat je een backup terug kunt zetten. In Windows zit zoiets (herstelpunt) maar ik gebruik hiervoor Acronis true image maar er zijn andere programma's. Nadat je de Windowsknop hebt aangeklikt - om programma's te openen -  zie je een invulvakje. Daarin type je "regedit" en hiermee open je het register. Als het register zich heeft geopend, klik je op bewerken en klik "zoeken" aan. In het zoekvakje type je dan "Win-Digipet" en laat het register zoeken. Alle gevonden items die te maken hebben met het programma, worden donkerblauw. Die "delete" je en klik op de knop "verder zoeken" en zo ga je het hele register door tot alle verwijzingen naar WDP weg zijn. Als dit gebeurd is, sluit je de register-editor en start de PC opnieuw op. Als alles goed gaat installeer je het programma opnieuw en nu zou het goed moeten gaan. Maar denk er om, als je een fout maakt in het register en je haalt een verwijzing weg die met Windows zelf te maken heeft, start de PC waarschijnlijk niet meer op. Je zult dan een goede backup achter de hand moeten hebben met een werkend register. Ik hoop dat het helpt.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

jlt

• Gast
« Antwort #9 am: 27. Mai 2010, 09:57:40 »
Geachte Heer Bogers,

Wat U hiermee doet, is niet aan te raden!.
Een Vista backup is niet verkeert, maar omdat het hier om een eenvoudige WDP-Demo verise gaat, moet dat ook eenvoudig te installeren zijn. De door u aangeven trukjes, kom je flink in de problemen.
Ik raad dat ook met klem af!!!.

Aangezien Vista met allerlei kopieer beschermende maatregelen worden toegevoegd, is het termeer dat u probeer de zaak te omzeilen. Dat is niet de bedoeling.
De bedoeling is dat de WDP-Demo officieel in de Vista register wordt opgenomen. Daar WDP ook een kopieerschutz wordt toegepast.

Stefan Lersch geeft de juiste richtlijn aan, en daarmee zou ik Peter willen adviseren de bijgevoegde link die Stefan heeft toegevoegd te willen proberen. Kortom, in de link wordt door Dirk Steuber (Beta-Tester) ook aangegeven of je de Fireware of antivirus hebt ingeschakeld. En daarnaast bij het door Administratie aangegeven handelingen, zie je ook onder de menu de gegevens van de stand van zaken bij het binnen halen van een tot nu onbekende programma. Dus WDP-Demo is bij Peter tot nu toe onbekend geregistreert in zijn Vista. Hierin moet toegang worden gegeven en die toegang is, registeren. Een van de mogelijkheden tot het weigeren van de betreffende registratie, kan dus door Fireware of Anti-virus scanner. Daar wordt geadviseerd even die twee tijdelijk uit te schakelen, WDP-Demo binnen halen en via Administratie laten registeren (dat gaat automatisch) en vervolgens die Fireware en Antivirus weer activeren.

Vista werkt ook strikt protocollair af.!
Dat is ook 1 van de reden, waarom diverse Vista gebruikers de protocol proberen te omzeilen. Dat gaat geheid tot problemen. Als de Vista gebruikers gewoon netjes de Download programma binnen halen en netjes de weg bewandelen, waar Vista erom vraagt. Dan is er ook niets aan de hand.

Met vriendelijke groet,

Jan Leendert    
« Letzte Änderung: 27. Mai 2010, 10:24:27 von jan leendert »

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #10 am: 27. Mai 2010, 11:22:21 »
Halo Peter,

Wanneer je in het register werkt ( via zoals Rob zegt "regedit") kun je ook met de hand
de verwijzingen naar WDP weghalen, je klikt op het kruisje zodat de onderliggende mappen
zichtbaar worden, dan klik je op de map software die je ziet, en haal daar de verwijzing WDP weg.
Dat is een heel werk alle mappen nagaan, maar op deze manier haal je niets weg van de
software die jou computer nodig heeft (en andere programma's) om te draaien.
Hoewel Jan zegt niet doen, Het is wel te doen.
Waarschijnlijk heb je in het verleden een andere demo van WDP geïnstalleerd gehad.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Stefan Lersch

• Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
« Antwort #11 am: 27. Mai 2010, 11:46:19 »
Hallo zusammen,

ich schlage Folgendes vor: wenn die Vorschläge aus meinem Link nicht helfen, dann kann ich das Problem mal auf deutsch übersetzen und im deutschen Forum einstellen. Da kann ich auch konkret nach der Registry fragen. Herr Peterlin hilft hier auch gerne weiter und gibt genau die Stellen an, die in der Registry gelöscht werden müssen. Aber ich empfehle hier dringend, seine Antwort abzuwarten.
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #12 am: 27. Mai 2010, 12:39:54 »
Halo Peter,

Hoewel Jan zegt niet doen, Het is wel te doen.
Waarschijnlijk heb je in het verleden een andere demo van WDP geïnstalleerd gehad.

Hallo Henk,

Daar heb wel gelijk in. Des termeer ook dat WDP-Demo programma beschikbaar worden gesteld en dat het ook op een nette manier geinstalleerd wordt. En natuurlijk met "mappen" e.d kan het ook, maar je weet dat je fysische eigenschappen van een geinstalleerde programma daarmee niet weghaalt. Vista kan een rare rariteit uithalen. Als Peter in het verleden een WDP-Demo heeft geinstalleerd, dan is het ook op de wijze van nette manier verwijdering, via programma bijwerken c.q verwijderen.

Inmiddels heeft Stefan Lersch een voorstel gedaan, en ik zou, als ik jullie was af te wachten wat Dr.Peterlin voor een oplossing aandraagt. Dat lijkt mij een betere plan van aanpak.

Met vriendelijke groet,

Jan leendert
« Letzte Änderung: 27. Mai 2010, 13:24:38 von jan leendert »

Offline Peterlin

• Administrator
  • Senior-Mitglied
  • WDP-Entwickler
    • www.windigipet.de
« Antwort #13 am: 27. Mai 2010, 13:33:12 »
Hallo Zusammen,

wie man den/die Projektnamen in der Registry löscht steht im deutschen Forum ganz oben unter "Gerne wüsste ich...."

Bitte so verfahren.

1: De-Installation
2: Löschen des Demo Ordners über den Explorer
3: Projektnamen in der Registry löschen
4: Demo komplett neu installieren
Schöne Grüße aus Hürth
Peter Peterlin

Offline Peter Alferink

• Junior-Mitglied
« Antwort #14 am: 27. Mai 2010, 14:04:22 »
Beste Forumgenoten,

Ik zit op mijn werk en wilde even kijken of er nog reacties waren. Nou.... dat zijn er heel wat. :D Vanavond ga ik het een en ander uitzoeken en uitproberen. Daar heb ik denk ik wel wat tijd voor nodig. Ik ben namelijk meer een computer gebruiker dan systeembeheerder. ::)
In iedergeval bedankt voor zoveel respons. Ik laat jullie natuurlijk weten hoe alles is gegaan.
Met vriendelijke groet,

Peter