Dus ik ga even mee analyseren.Je hebt als ik het goed heb ook de CS2 aan je PC zitten. Zitten die aansluiting van de CS2 op dezelfde interface kaart aangesloten?.
Daarnaast probeer ik even via een ander kanaal wat informatie in te winnen.
Windows 7 gaat heel anders om met drivers dan XP of Vista. Windows 7 werkt niet met flutsoftware/drivers en eist in ieder geval goede door Windows "gecertificeerde" drivers. In het ergste geval (zoals nu blijkt bij Tams) werkt de driver niet of niet goed (Windows heeft misschien de driver niet gecertificeerd) en moet je een seriële kabel gebruiken, dus met aan beide zijden een seriële interface (stekker).
Het CS2 zit verbonden via een netwerkkabel en de Tams via een USB aansluiting
Ik ga eerst maar eens uitzoeken waarom een USB kabel nu niet werkt en een seriële kabel eventueel wel
Oke, en kun je mij de type USB kabel die je gebruikt opgeven (voor zover je kunt achterhalen)
Hallo Bram,Zitat von: Bram am 07. August 2010, 19:21:59Ik ga eerst maar eens uitzoeken waarom een USB kabel nu niet werkt en een seriële kabel eventueel welUSB und seriell arbeiten mit zwei verschiedenen Protokollen, das ist schon mal ein Unterschied. Dann ist ja auch die Hardware (der Stecker) ganz anders. Je nachdem, was Windows an Zugriffen auf die Hardware erlaubt oder nicht, kann das große Unterschiede in der Programmierung des Treibers ausmachen.
Overigens is het zo dat 32 of 64 slaat op de wijze waarop het besturingssysteem met de apparaten omgaat. Je kan (zolang je geen expert bent en de broncode kan lezen) alleen aan de naam cq beschrijving van et driverpakket ontdekken of het 32 of 64 is. Maar dat terzijde.
Heb je eventueel gekeken naar de eigenschappen van 64 bit naar 32 bit.Het komt weleens voor dat Win7 als standaard op 64 bit staat.De meeste apparaten zijn nog niet op 64 bit aangepast en het zo kunnen zijn dat de Tams een 32 bit apparaat is. (even controleren of dat zo is). Kijk even of die bit waarde op 64 bit staat, zoja, dan veranderen in 32 bit en opnieuw opstarten, en kijken wat er gebeurd.
Zitat von: Rob Bogers am 08. August 2010, 11:47:48Overigens is het zo dat 32 of 64 slaat op de wijze waarop het besturingssysteem met de apparaten omgaat. Je kan (zolang je geen expert bent en de broncode kan lezen) alleen aan de naam cq beschrijving van et driverpakket ontdekken of het 32 of 64 is. Maar dat terzijde.Daarnaast is het omzetten van 64 naar 32 bit een fluitje van een cent.Om te veranderen, gaat het als volg: Ga met de muis onwilligkeurig op het scherm, en klik met de rechtermuis. Dan verschijnt een menu en klik op Grafische eigenschappen ..... . Vervolgens op Grafische Eigenschappen aanklikken en daarna op scherm instelling. Bovenaan zie je de Bit waarden. Wanneer een systeem via interface wordt aangesproken die met een 32 Bit conversie bewerkt, dan accepteerd de interface de protocol. Wanneer Win7 standaard 64 Bit opstaat en de Tams 32 Bit dan is het mogelijk dat de interface conflicten geeft.Ik zeg nogmaals expliciet, het kan deze vorm van conflicten geven. Natuurlijk kunnen er ook andere achtergronden zijn die conflicten geven, maar ik geef de voorkeur voor stapsgewijze diagnose om uiteindelijke te zoeken naar de oorzaak. Dus in mijn geval mee analyseren.